0سبد خرید
تاریخچه ابگرمکن خورشیدی

آبگرمکن خورشیدی همانطور که از نامش پیداست یکی از محصولاتی است که با استفاده از نیروی خورشید آب را گرم می‌کند و سپس آن را در اختیار افراد قرار می‌دهد. آبگرمکن خورشیدی را می توانید اولین آبگرمکن هایی دانست که در اختیار بشر قرار گرفته است و امروزه نیز استفاده از آن رواج دارد. به خصوص در برای تغییر مانند باغ ها که افراد دسترسی به درستی به نیروی برق و یا نیروی گاز ندارد استفاده از آبگرمکن خورشیدی به عنوان منبعی طبیعی برای گرم کردن آب رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. با توجه به کمبود انرژی در کشور ایران برخی از افراد به فکر استفاده مجدد از آبگرمکن خورشیدی هستند تا در استفاده از نیروی برق و نیروی گاز تا حدود زیادی صرفه‌جویی شود و نیرو برای آیندگان باقی بماند. در این مقاله قصد داریم به تاریخچه آبگرمکن خورشیدی بپردازیم، بنابراین روند تکامل آبگرمکن خورشیدی و اولین آبگرمکن خورشیدی را مورد بررسی قرار می دهیم.

تاریخچه ابگرمکن خورشیدی

اولین آبگرمکن خورشیدی در کجا استفاده شده است؟

سال های گذشته آبگرمکن خورشیدی در روند تکامل متفاوتی داشته است و همواره استفاده از آن آسان تر شده است اما یکی از مهم ترین سوالات برای بسیاری از افراد این است که اولین آبگرمکن خورشیدی در کجا استفاده شده است؟ اولین آبگرمکن خورشیدی در واقع بشکه های فلزی رنگ به رنگ مشکی بوده است که نیروی گرما را به خود جذب کرده و باعث گرم شدن آب می‌شده است این محصول در ابتدا توسط مردم غرب آمریکا مورد استفاده قرار می گرفته است و ساده ترین نوع آبگرمکن خورشیدی موجود در بازار بوده است. در واقع مردم غرب آمریکا متوجه شده بودند که اگر رنگ مشکی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهد ولی مشکی با جذب نور می تواند باعث گرم شدن آب شود و به همین دلیل از آن برای گرم کردن آب استفاده می کردند.

اولین آبگرمکن خورشیدی در کجا استفاده شده است؟

مسیر تحول آبگرمکن خورشیدی چگونه است؟

همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد اولین آبگرمکن خورشیدی تنها یک مخزن سیاه رنگ بود که نیروی خورشید را به خود جذب می کرد و باعث گرم شدن آب می‌شد اما این آب گرم کنید مشکل اساسی داشت و آن هم این بود که در صورتی که آفتاب به مخزن می تابید آب گرم بود و زمانی که آفتاب شدت خود را از دست می‌داد آب بلافاصله سرد می شد. بنابراین مردم به فکر روشی برای گرم نگه داشتن آب حتی در زمانی که خورشید وجود نداشت بودند. در این زمان فردی به نام کلارس کمپ دریافت که اگر مخزن آبگرمکن خورشیدی را عایق بندی کند، آب برای مدت زمان بیشتری گرم می ماند و به همین دلیل از انواع مختلف به نمد و همچنین عایق های استوانه‌ای بیشتر برای گرم نگه داشتن طولانی مدت تر استفاده کرد. با پیشرفته آبگرمکن های خورشیدی فردی به نام ویلیام بیلی سعی کرد موج جدیدی از آبگرمکن خورشیدی را به بازار عرضه کند. در این تعریف صفحه جاذبه برای جذب بیشتر نور خورشید با آبگرمکن خورشیدی افزوده شده و به همین دلیل آب هم باید در طول روز و هم در طول شب گرم بود و به همین دلیل به این اختراع ویلیام بیلی لقب آبگرمکن روز و شب داده شد. در مسیر تحول آبگرمکن خورشیدی اول مختلفی وارد این صنعت شدند و محصولات متفاوتی را به بازار عرضه کردند که بیشتر آن ها دارای مس بود اما صنعت آبگرمکن خورشیدی به دلیل شروع جنگ جهانی دوم و تحریم در مس تا حدودی کساد شد و چگونه خود را از دست داد اما در سالهای بعد پس از جنگ جهانی مجدداً کار خود را در پیش گرفت. به صورت خلاصه با گذشت زمان افراد مختلف اقدام به تولید انواع مختلف آبگرمکن های خورشیدی کردند و این صنعت تا حدی گسترش پیدا کرد که امروزه انواع مختلف آبگرمکن های پلیمری و حتی آبگرمکن های قابل جابجایی تولید شدند و مشتریان زیادی را در سراسر سطح جهان به خصوص در نقاطی که انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آب در دسترس نیست، به خود جذب کردند.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن