0سبد خرید
معایب کولر آبی پرتابل

امروزه، استفاده از کولرهای آبی پرتابل در حال افزایش است. این کولرها دارای مزایای فوق العاده ای همچون نصب آسان، قابلیت جابجایی، مصرف پایین انرژی و قیمت مناسب هستند، اما واقعا کولر آبی پرتابل می تواند انتخاب مناسبی باشد؟ پیشنهاد می کنم قبل از سفارش این نوع کولر با نیکاسان همراه باشید تا معایب کولر آبی پرتابل را مورد بررسی قرار دهیم.

سر و صدای کولر های آبی پرتابل

احتمالا یکی از اولویت های شما برای انتخاب یک سیستم سرمایشی، توجه به میزان سرو صدای آن است. همانطور که می دانید کولرهای آبی معمولی در محیط بیرون خانه نصب می شوند و هوای خنک شده از طریق کانال ها و دریچه های تعبیه شده، به داخل ساختمان وارد می شود. به همین خاطر صدای تولید شده توسط کولر، بصورت جزئی به گوش شما می رسد. اما در کولرهای آبی پرتابل تمام اجزای تشکیل دهنده آن از جمله موتور الکتریکی، در یک جعبه قرار دارد و بصورت پک در محیط اتاق یا دفتر کار شما قرار می گیرد و طبیعتا سر و صدای موتور آن به راحتی در محیط پخش می شود. هر چند با پیشرفت تکنولوژی، مدل های جدید کولرهای آبی پرتابل دارای سر و صدای کمتری هستند.با همه‌ این گفته‌ها نسل جدید کولرهای پرتابل با صدای کمتر نسبت به نسل قبل، برای فضاهایی که کانال کشی ندارند و خرید یک کولر بزرگ منطقی نیست خوب و به صرفه می‌باشد.

معایب کولر آبی پرتابل

تولید گرما توسط موتورهای کولر آبی پرتابل

هر گونه موتور الکتریکی بعد مدتی فعالیت تولید گرما می کند. همانطور که اشاره شد کولرهای آبی معمولی بخاطر قرارگیری در محیط خارج خانه، گرمای تولید شده توسط موتور آن به محیط داخلی خانه منتقل نمی شود، اما گرمای تولید شده توسط موتور کولر آبی پرتابل به محیط داخلی خانه وارد می شود و باعث کاهش بهره وری این نوع کولر می شود. با پیشرفت علم، موتورهایی در حال تولید هستند که با کمتر شدن حرارت تولیدی، راندمان آنها نیز افزایش یافته است. یکی از ویژگیهای کولرهای پرتابل نسل جدید ایجاد دریچه‌ای در قسمت بالایی کولر است که امکان قرار دادن تکه‌های یخ در آن می‌باشد. اضافه کردن یخ به کولر باعث افزایش راندمان آن و در نتیجه خنک شدن فضا می‌شود.

معایب دیگر کولر آبی پرتاب

  • توان پایین: کولر آبی پرتابل قدرت خنک سازی محدودی دارد و در صورتی که تمام فضاهای خانه را بخواهید با این نوع کولر خنک کنید نیاز به چند عدد از آنها دارد که در این صورت هزینه نهایی آن بیشتر از خرید یک کولر آبی معمولی می شود.
  • مخزن آب دستی: هر چند بعضی از انواع کولرهای آبی پرتابل دارای شناور هستند و قابلیت اتصال شلنگ آب را دارند، اما معمولا در محل هایی که از آنها استفاده می شود دسترسی به شیر آب وجود ندارد. پس نیاز به بررسی مرتب میزان آب داخل مخزن، از ایرادات کولر آبی پرتابل است. 
  • عدم کاربرد در هوای شرجی: همانطور که می دانید کولر های آبی برای استفاده در آب و هوای گرم و خشک طراحی شده است و بکار بردن آنها در مناطق شمالی و جنوبی کشور با آب و هوای شرجی باعث افزایش بیشتر رطوبت محیط می شود.

معایب کولر آبی پرتابل

در این متن معایب کولر آبی پرتابل را بررسی کردیم تا شما بتوانید با دید بازتری این نوع کولر را سفارش دهید. واضح است که تمام وسایل و تجهیزات در کنار مزایا، دارای معایبی هم هستند. نهایتا شما به عنوان مصرف کننده، با در نظر گرفتن تمام ویژگی های محصول آن را انتخاب می کنید. اگر برای انتخاب نوع سیستم سرمایشی خود نیاز به مشاوره دارید شرکت نیکاسان با تجربه طولانی در فروش محصولات سرمایشی و گرمایشی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. شما می توانید از طریق سایت و یا تلفن های شرکت با کارشناسان ما در تماس باشید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن