0سبد خرید
چرا دور کند موتور کولر کار نمیکند

با نزدیک شدن به فصل گرما و استفاده از کولرها ممکن است برخی افراد متوجه مشکلاتی در کولرهای خود شود. همانطور که می دانید کولرها در فصل سرما استفاده نمی شوند از این رو توصیه می شود قبل از روشن کردن کولر آن را سرویس کنید، با سرویس کردن کولر قطعاتی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند شناسایی و مشکلات آن ها رفع می شود. یکی از مشکلات شایع در کولرهای آبی کار نکردن دور کند موتور است که در صورت به تعویق انداختن سرویس سالانه ممکن است ایجاد شود در این صورت دور کند کولر کار نمی کند و یا در برخی موارد با فشار دادن دکمه دور کند کولر با دور تند شروع به کار می کند. در کل روشن نشدن یا کار نکردن دور کند موتور کولر می تواند دلایل بسیاری داشته باشد و به دلیل پیچیدگی کولر بهتر است از متخصصین با سابقه در این زمینه کمک گرفت.

چرا دور کند موتور کولر کار نمیکند

علت کار نکردن دور کند کولر آبی

همانطور که در بالا گفته شد علت کار نکردن دور کند کولر آبی پیچیده است، در واقع برای اطلاع از مشکل کولر باید در مورد دستگاه اطلاعات فنی داشته باشید علاوه بر این باید آشنایی کاملی نسبت به موتور و سیم کشی کولر آبی داشت. کار نکردن دور کند موتور کولر آبی مشکل جدی است که باید خیلی سریع به آن رسیدگی شود. در زیر به برخی از مهم ترین دلایل کار نکردن دور کند کولر آبی اشاره می شود.

  • شل شدن تسمه: از مهم ترین دلایل کار نکردن دور کند کولر آبی شل بودن تسمه کولر است. تسمه کولر باید به گونه ای تنظیم شود که نه خیلی سفت باشد و خیلی شل، در واقع نصب آن باید بسیار اصولی و با دقت انجام شود تا کولر دچار از کار افتادگی نشود. برای تنظیم تسمه کولر بهتر است از افراد ماهر کمک گرفت.
  • خراب بودن کلید تبدیل: در برخی موارد دلیل اصلی کار نکردن دور کند کولرآبی خراب شدن و اتصالی در کلید تبدیل است. تشخیص این عیب بسیار آسان است که با قطع کردن فاز مدار و با استفاده از مولتی متر مشخص می شود. این مشکل با تعمیر یا تعویض کلید به آسانی رفع می شود.
  • خراب شدن سیم پیچ انداز: وصل نبودن سیم پیچ انداز به کلید و جدا شدن سر سیم موتور کولر از صفحه کلید یا سوختن سیم پیچ می تواند دلیلی برای کار نکردن دور کند موتور کولر آبی باشد.
  • خراب شدن یا سوختن کلید خاموش و روشن: هر گاه دور کند کولر آبی کار نکرد اولین کاری که باید انجام داد تست کردن کلید روشن و خاموش کولر است. در صورت هر گونه مشکل در این بخش دور کند موتور مختل می شود از این رو در صورت مشکل باید تعویض شود.
  • قطع شدن سیم و سیم رابط: اگر دور کند کولر آبی شما کار نکرد ممکن است سیم رابط آن که واصل کلید تبدیل و دور کند است قطع شده باشد. علاوه بر این هر گونه ایراد در استاتور یا قطع شدگی سیم نیز می تواند سبب کار نکردن دور کند کولر شود.
  • اختلال در سیم کشی: همانطور که می دانید سیم کشی دور تند و کند موتور جدا هستند که ممکن است در برخی کولرها با گذشت زمان و کهنه شدن دستگاه بین سیم کشی اختلال ایجاد شود. این مشکل با تعویض سیم های کولر یه آسانی رفع می شود.
  • سیم کشی محل نصب: گاهی با بررسی فنی و کامل کولر هیچ مشکلی مشاهده نمی شود در صورتی که دور کند کولر آبی کار نمی کند. در این مواقع باید سیم کشی و برق محل نصب را به دقت بررسی کرد. البته بررسی سیم کشی باید توسط متخصص این حرفه انجام شود.
  • چرا دور کند موتور کولر کار نمیکند

عیب یابی موتور کند کولر آبی

همانطور که در بالا اشاره شد عیب یابی موتور کند کولر آبی کار پیچیده ای است و باید توسط متخصصین ماهر در این زمینه انجام شود. عیب یابی موتور کولر همیشه انجام نمی شود و تنها در زمان هایی که مشکلات جدی مانند ایجاد باد گرم کولر، پخش بوی سیم سوختگی در فضا با روشن شدن کولر، صداهای بلند، کار نکردن دور کند موتور و ... مشاهده شود کولر را به طور حرفه ای عیب یابی کرد. با عیب یابی موتور کند کولر آبی می توان از خسارت جدی تا حد زیادی جلوگیری کرد از این رو توصیه می شود قبل از روشن کردن کولر موتور آن توسط متخصص عیب یابی شود.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن