0سبد خرید
تشخیص دور تند و کند موتور کولر

مهم ترین قسمت کولر های آبی موتور آن ها است. اگر موتور کولر کارکرد درستی نداشته باشد، نمی ‌تواند هوای منزل شما را خنک و دلپذیر کند. تشخیص دور تند و کند موتور کولر موجب می شود سرعت ورود هوای خنک به داخل منزل را کنترل کنید. موتور های کولر آبی به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که سه سیم پیچ راه انداز دارند و وظیفه این سه نوع سیم پیچ، ایجاد دور تند و دور کند کولر است. در این مطلب می بینیم که نحوه تشخیص دور تند و کند موتور کولر به چه صورت است.

چگونگی تشخیص دور تند و کند موتور کولر

هنگامی که کولر با دور تند کار می کند، سیستم عملکرد آن با دور کند متفاوت است. هنگامی که سرعت کار موتور و همچنین سرعت چرخیدن تسمه بالا می رود، هوای خنک با سرعت بیشتری وارد کانال کولر می ‌شود و همین امر موجب خنک شدن سریع هوای داخل منزل می شود. درست است که با استفاده از دور تند موتور کولر آبی هوا سریع تر خنک می شود، اما این کار باعث کاهش عمر موتور شده و مصرف جریان برق را نیز افزایش می دهد؛ بنابراین بهتر است اکثر مواقع از دور تند موتور کولر استفاده نکنید و روزانه چند ساعت کولر را خاموش کنید. این کار موجب می‌ شود موتور استراحت کند و زود فرسوده نشود. گاهی کولر های آبی دچار مشکلاتی می ‌شوند و دور موتور آن ها کند می ‌شود. برای تشخیص دور تند و کند موتور کولر آبی و تشخیص علت آن باید چند مورد بررسی شود. ممکن است شل شدن تسمه کولر باعث کم شدن دور موتور شود. تنظیم تسمه کولر باید توسط یک فرد با تجربه انجام شود چرا که سفت کردن بیش از حد تسمه هم باعث می شود حرکت نکند. عامل دیگری که باعث بروز مشکل در دور تند و کند کولر می شود، خرابی سیم پیچ راه انداز کولر است. خراب بودن کلید تبدیل کولر یا کلید روشن و خاموش، قطع شدن سیم رابط و... نیز ممکن است سبب بروز مشکل شود.

چگونگی تشخیص دور تند و کند موتور کولر 

صدای تشخیص دور تند و کند موتور کولر

کولر های آبی اگر مشکل یا ایرادی نداشته باشند، سر و صدای زیادی ندارند و آرام کار می‌ کنند. به همین خاطر تشخیص صدای دور تند و کند موتور کولر آبی کار راحتی است. اگر سیم پیچ کولر به درستی کار کند و کولر به موقع سرویس شود، هنگام استفاده از کلید تبدیل به راحتی دور موتور کولر تغییر می‌ کند و صدای تغییر کردن سرعت موتور قابل تشخیص است. اگر سیم پیچ نیم سوز شود و یا ساز سوخته باشد، باعث می‌ شود که دور تند و کند کولر دچار مشکل شود. گاهی اوقات هنگام روشن کردن کولر ممکن است سر و صدا بشنوید و یا این که موتور کولر شروع به کار نکند. این طور مواقع ممکن است نیاز به تعویض خازن باشد تا کولر درست کار کند. تشخیص ایراد های موتور کولر آبی باید توسط تکنسین‌ های با تجربه انجام شود. ممکن است گاهی اوقات هنگامی که کولر را روشن می‌ کنید اول با دور تند روشن شود و حتی با تغییر حالت کلید، دور کند آن شروع به کار نکند. اگر سیم رابطی که بین کلید تبدیل کولر و دور کند موتور قرار دارد قطع شود، این اتفاق می افتد البته احتمالات دیگری هم برای این مشکل وجود دارد که باید توسط افراد متخصص بررسی شود. فروشگاه اینترنتی نیکاسان یکی از معتبر ترین شرکت هایی است که در زمینه فروش تجهیزات سرمایشی و گرمایشی سابقه طولانی دارد. در صورت داشتن هرگونه سؤال در زمینه تجهیزات کولر های آبی می توانید به وب سایت نیکاسان مراجعه کنید و یا همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر با شماره های درج شده در وب سایت شرکت تماس بگیرید و از راهنمایی کارشناسان فروشگاه اینترنتی نیکاسان بهره مند شوید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن