0سبد خرید
کولر پلیمری چیست و چگونه کار میکند؟

با توجه به پیشرفت های عظیمی که در صنعت محصولات گرمایشی و سرمایشی ایجاد شده، نسل جدیدی از کولرها وارد بازار شده اند که دارای پدهای سلولزی هستند و با ویژگی های منحصر به فردی که دارند مورد توجه قرار گرفته اند. کولر پلیمری در واقع نسل اصلاح شده کولر آبی است که با علم و فناوری عیب های موجود در آن را برطرف کرده اند و کولری با مزایای بیشتر تولید نموده اند. این کولرها با هوادهی، ظرفیت، مدل و ... متفاوتی تولید می شوند که نصب و نگهداری بسیار آسانی دارند، از این رو خرید آنها بسیار مقرون به صرفه و کارآمد است. چگونگی کار کرد این کولرها به وسیله تبخیر آب است، در واقع دستگاه گرمای محیط را دریافت می کند و آن را به آب ذخیره شده در دستگاه می دهد تا خنک شود سپس هوای خنک شده را در محیط داخل پخش می کند. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت انواع جت هیتر، کولر پلیمری ،کوره هوای گرم و دیگر محصولات با کیفیت نیرو تهویه البرز با کارشناسان فروش نیکاسان تماس بگیرید.

کولر پلیمری چیست و چگونه کار میکند؟

کولر پلیمری چیست

همان‌طور که گفته شد در کولرهای پلیمری  به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده شده است، از این رو راندمان دستگاه بالا رفته و خنک سازی آن بیشتر شده است. پوشال ها قدرت پالایش گرد و غبار و آلودگی را ندارند و آنها را به محیط داخل وارد می کنند در صورتی که پدهای سلولزی این قابلیت را دارند که از ورود هر گونه ریزگرد و آلودگی به محیط داخل جلوگیری کنند. این پدها از جنس ورق‌های نازک کاغذ کرافت می‌باشد، از این رو آب را نگه می دارند. در کل کولرهای پلیمری مزایای بسیاری دارند و در انواع روبرو زن، بالا زن و پایین زن تولید می شوند که با توجه به نیاز می توان بهترین مدل را خریداری کرد. طراحی این کولرهای به گونه ای است که می‌توان در مصارف خانگی و صنعتی از آن ها استفاده کرد. تولیدکنندگان کولرهای پلیمری تمام تلاش خود را کرده‌اند که با مرغوب ترین و بهترین تجهیزات این محصولات را تولید کنند، از این رو بدنه آن ها به شکلی است که در برابر نور خورشید و شرایط بد آب و هوایی بسیار مقاوم است و دوام بالایی دارد. ویژگی های مثبت این نوع کولرها سبب شده مصرف کنندگان برای خرید این محصولات بیشتر ترغیب شوند. سیستم کولر پلیمری به صورتی است که دمای بالای آب را نیز تبخیر می کند و تا حد زیادی سبب خنک سازی فضا می شود. این نوع کولرها دارای وزن پایین تری نسبت به مدل های دیگر هستند، همچنین زیبایی ظاهری خاصی دارند. اگر در استفاده از کولرهای پلیمری نکاتی را رعایت کنید، می توانید تا مدت ها از راندمان بالا و خنک سازی آن لذت ببرید. در واقع به دلیل وجود پدهای سلولزی که از ورق های کاغذی سلولز تولید شده‌اند نیازی به تعویض مداوم ندارند و می توانند تا مدت ها بدون هیچ مشکلی با آب در تماس باشند. طبق مطالب بالا این کولرها مزایای بی شماری دارند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • کاهش 60 تا 70 درصدی برق
  • کاهش هزینه تعمیرات
  • داشتن سیستم اینورتر
  • عدم نیاز به تعوض مداوم پدها
  • راندمان بالا
  • استحکام و دوام بالا
  • داشتن سیستم ترمومتر و ترموستات
  • عدم سایش و خرابی
  • طول عمر بالا
  • نصب و نگهداری آسان
  • تخلیه آب سخت به صورت خودکار و دستی
  • تغییر دور الکتروموتور به صورت دستی و اتوماتیک
  • کاربرد گسترده در مکانها مختلف خانگی و صنعتی
  • مناسب برای مناطق مختلف
  • طراحی ویژه
  • داشتن فیلترهای آنتی باکتریال

کولر پلیمری چیست

نحوه عملکرد کولر پلیمری

کولر پلیمری دارای موتور قدرتمندی است و بدون تسمه و یاتاقان بهترین کارایی را دارد، در کل عملکرد این کولرها شبیه به کولرهای آبی است. با این تفاوت که در کولرهای پلیمری برخی قطعات مانند تسمه، پوشال و ... حذف شده اند و قطعات کارآمدتری مانند پمپ تخلیه، پد سلولزی و ... جایگزین شده اند. کولرهای آبی دارای دو دور موتور هستند، اما این کولرها 50 دور موتور دارند که با توجه به دمای هوا می توان بهترین سرعت را انتخاب کرد، در ضمن این که موتور به صورت دور برعکس هم کار میکند و میتواند به یک هواکش هم تبدیل شود. برخلاف راندمان بالا و خنک سازی عالی این دستگاه ها مصرف برق بسیار کمی دارند و به دلیل وجود اینورتر تا حد زیادی مصرف برق پایین آمده است. در کل نحوه عملکرد کولر پلیمری تخصصی است، اما به زبان ساده با تبخیر آب سبب خنک سازی محیط می شود. در واقع با روشن کردن کولر هوای گرم موجود در فضا را جمع می کند و آن را از پدهای سلولزی که مرطوب هستند عبور می‌دهد، و هوای گرم خنک می شود، سپس دستگاه هوای خنک شده را به محیط وارد و سبب خنک سازی فضا می شود. شما می توانید کولر پلیمری را از فروشگاه نیکاسان بخرید. برای آشنایی با کولر پلیمری و نحوه کار آن با کارشناسان نیکاسان در ارتباط باشید. نیکاسان یکی از بهترین ارائه کنندگان کولر پلیمری است. همچنین شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره خرید و استعلام قیمت کولر پلیمری با کارشناسان مجرب نیکاسان تماس بگیرید و پاسخ تمامی سوالات خود درباره این محصول را از مشاورین ما جویا شوید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن