0سبد خرید
کولر آبی برای واحد 100 متری

طبق گزارش مرکز آمار، 70 درصد خانه های شهری از کولر آبی استفاده می کنند. همان‌طور که می دانید کولرهای آبی در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند. عوامل متعددی در انتخاب ظرفیت سرمایشی مناسب موثر هستند. اطلاع از این عوامل از این جهت اهمیت دارد که با انتخاب ظرفیت مناسب، شما می توانید از هوای مطبوع با کمترین هزینه برخوردار شوید. در ادامه همراه نیکاسان باشید تا شما را با نحوه انتخاب کولر آبی مناسب آشنا کنیم.

کولر آبی برای واحد 100 متری

کولر آبی برای واحد 100 متری چی پیشنهاد می کنید؟

کولرهای آبی دارای ظرفیت های مختلفی است که بر اساس واحد استانداردی با عنوان فوت مکعب بر دقیقه محاسبه می شود. از پارامتر های اصلی برای اندازه گیری این واحد، مساحت آپارتمان و یا محل استفاده کولر آبی است. ظرفیت کولرهای آبی بر روی برچسب بدنه آن مشخص شده است. ظرفیت هایی که برای مصارف خانگی کاربرد دارد معمولا با مدل های 2800، 3500، 5000 و 7000 شناسایی می شوند، بطور مثال عدد 5000 به معنای حداکثر ظرفیت خنک سازی 5 هزار متر مکعب بر دقیقه است.ئ پیشنهاد ما برای یک واحد 100 متری در منطقه معتدل کشور، یک کولر آبی مدل 5000 است. البته برای انتخاب دقیق تر باید به نحوه محاسبه ظرفیت کولر و آتیم های جانبی توجه کرد. در قسمت بعدی به این نکات می پردازیم.

کولر آبی برای واحد 100 متری چی پیشنهاد می کنید؟

انتخاب کولر آبی بر اساس مساحت

یک واحد آپارتمان 100 متر مربعی با ارتفاع سقف 2.8 متر را در نظر بگیرید. برای بدست آوردن ظرفیت کولر آبی مناسب از فرمول زیر استفاده می کنیم.
ضریب تعداد دفعات تعویض هوا * ارتفاع سقف واحد * مساحت واحد = ظرفیت مناسب
ضریب تعداد دفعات را بطور متوسط 18 در نظر می گیریم
18*2.8*100 = 5040

با توجه به عدد 5040 بدست آمده از طریق فرمول فوق، برای یک آپارتمان 100 متر مربع یک کولر آبی مدل 5000 مناسب است.

برای انتخاب کولر آبی مناسب به غیر از فرمول فوق باید آیتم زیر را نیز در نظر گرفت.

  1. منطقه آب و هوایی: مناطق کشور را می توان به سه دسته کلی سردسیر، معتدل و گرمسیر تقسیم کرد. محاسبات قسمت قبل برای مناطق معتدل بود و اگر در منطقه سردسیر زندگی می کند می توانید از یک ظرفیت پایین تر و در مناطق گرمسیر از ظرفیت بالاتر استفاده کنید. البته همان‌طور که می دانید برای مناطق حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به خاطر گرما و رطوبت زیادی که وجود دارد بهترین انتخاب کولر گازی است.
  2. شرایط مکانی کولر آبی: دو نکته در مورد مکان قرار گیری کولر وجود دارد. نکته اول فاصله کولر تا واحد آپارتمانی و در واقع طول کانال کولر است. اگر فاصله پشت بام تا واحد شما بیش از 3 طبقه است، می توانید از یک کولر آبی با ظرفیت بالاتر استفاده کنید و نکته دوم این‌که اگر کولر در معرض نور خورشید قرار دارد، بهتر است آن را توسط عایق های نوری پوشش دهید و در صورت عدم امکان انجام این کار می توانید از یک ظرفیت بالاتر استفاده کنید و اگر کولر شما در بالکن قرار دارد و نور مستقیم هم به آن نمی تابد می توانید از یک ظرفیت پایین تر استفاده کنید.
  3. جهت و محل قرار گیری واحد آپارتمانی: مقدار نوری که دیوارها و سقف واحد جذب می کند، همچنین مقدار نوری که از پنجره ها وارد خانه شما می شود در انتخاب ظرفیت کولر تاثیر گذار است، به طور مثال واحدهایی که پنجره های زیادی به سمت غرب دارند و یا دیوار غربی در معرض نور خورشید است گرمتر از واحدهای شمالی هستند.

انتخاب کولر آبی بر اساس مساحت

انتخاب کولر

طبق فرمول و نکات ارائه شده و برای مناطق معتدل کشور، کولر آبی مناسب برای متراژهای مختلف، طبق جدول زیر پیشنهاد می شود.
متراژهای تا 40 متر کولر آبی مدل 2800
متراژهای تا 70 متر کولر آبی مدل 3500
متراژهای تا 110 متر کولر آبی مدل 5000
متراژهای تا 140 متر کولر آبی مدل 7000
در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با نحوه انتخاب کولر آبی مناسب آشنا کنیم. البته این نکته را یادآور می شوم که مطمئن ترین راه برای انتخاب درست، مشورت با کارشناسان این حوزه است. یکی از روش های کسب نظر کارشناسی، ارتباط با کارشناسان نیکاسان است. شرکت نیکاسان با بهره مندی از مشاوران با تجربه، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. لطفا از طریق سایت و یا تلفن های شرکت، با ما در ارتباط باشید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن