0سبد خرید
انواع چیلرهای صنعتی

چیلر صنعتی همان طور که از نامش پیداست یکی از محصولاتی است که برای موارد صنعتی به کار می‌رود و استفاده از آن در کارخانه ها و کارگاه ها رواج دارد. چیلر صنعتی به دلیل دارا بودن قدرت بسیار بالا در بین صاحبان کسب و کار مشتریان زیادی را به خود اختصاص می دهد اما جالب است بدانید که این محصول در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می شود که هر یک مشتریان مخصوص به خود را دارد و برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم به چیلر صنعتی و انواع مختلف آن بپردازیم به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

معرفی انواع چیلر های صنعتی

به صورت کلی چیلر صنعتی در دو دسته کلی قرار داده می شود:

  1. چیلر جذبی
  2. چیلر تراکمی

در این قسمت از مقاله انواع مختلف چیلر های صنعتی به صورت جداگانه بررسی می شود.

معرفی انواع چیلر های صنعتی

  1. چیلر جذبی

چیلر جذبی یکی از انواع چیلر های موجود در بازار است که در ساخت و تولید آن به هیچ عنوان از کمپرسور استفاده نشده است و به جای آن مخزنی برای محصول مورد نظر تعبیه شده است که به کار بهتر محصول کمک فراوانی می کند.
چیلر جذبی به صورت کلی درس نوع چیلر جذبی تک اثره، چیلر جذبی دو اثره و چیلر جذبی شعله مستقیم تولید و روانه بازار می شود که هر یک از انواع این محصولات برای موارد خاص کاربرد دارند برای مثال چیلر جذبی تک اثره در اکثر موارد برای موارد خانگی مورد استفاده قرار می گیرد اما از چیلر جذبی دو اثره برای موارد صنعتی استفاده می شود.
برخی از مزایای استفاده از چیلر جذبی موارد زیر هستند:
چیلر جذبی مصرف برق نسبتاً پایینی دارد و به همین دلیل استفاده از آن در مراکز صنعتی به صرفه است.
سوخت اصلی مورد استفاده در این چیلرها در اکثر موارد گاز و گازوئیل است که به نسبت سوخت های ارزان قیمتی به شمار می روند.
چیلر جذبی سر و صدای زیادی تولید نمی کند و به همین دلیل برای محیط های آرام مناسب تر است.

  1. چیلر تراکمی

چیلر تراکمی یکی دیگر از انواع چیلر های موجود در بازار است که نسبت به انواع مختلف چیلرهای جذبی دارای مزایای بیشتری است. چیلر تراکمی مصرف آب کمتری دارد و هزینه نگهداری از آن تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است به همین دلیل برای استفاده در موارد صنعتی بسیار مناسب است.
به صورت کلی می توان چیلر تراکمی را در دو دسته بندی جداگانه قرار داد:

چیلر صنعتی هوا خنک

چیلر صنعتی هوا خنک

چیلر صنعتی هوا خنک یکی از انواع چیلرهای پر استفاده در موارد صنعتی است که کیفیت بسیار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. چیلر هوا خنک بدون استفاده از آب و تنها با استفاده از کمپرسور و دمیدن هوا در لوله ها عملکرد خود را انجام می‌دهند و به همین دلیل میزان مصرف آب را تا حدود زیادی کاهش می دهند.
برخلاف چیلرهای جذبی که تنها برای مناطق گرمسیری قابل استفاده است، چیلر صنعتی تراکمی هوا خنک می تواند برای مناطق گرمسیری و هم برای مناطق سرسری مورد استفاده قرار گیرد.
مشکلی که همواره در انواع مختلف چیلر صنعتی هوا خنک با آن روبرو بودیم سر و صدای بسیار زیاد این محصول و ایجاد آلودگی صوتی و همچنین مصرف برق بسیار زیاد در این محصولات بوده است، اما در این زمینه باید دقت داشت که در سال‌های اخیر با استفاده از انواع مختلف عایق های کانوپی، این مشکلات تا حدود زیادی به کمترین میزان خود رسیده است و به همین دلیل دیگر نگرانی در مورد خرید و استفاده از این محصول وجود نخواهد داشت.

چیلر صنعتی آب خنک

چیلر صنعتی آب خنک

این محصول یکی دیگر از انواع چیلرهای صنعتی تراکمی است کیفیت بسیار بالایی دارد و برخلاف مورد بالا که تنها با استفاده از هوا کار می کرد این محصول با استفاده از آب کار می کند.
به صورت کلی اگر بخواهیم به مقایسه چیلر صنعتی آب خنک و چیلر صنعتی هوا خنک بپردازیم می‌توان گفت چیلر صنعتی آب خنک نسبت به انواع هوا خنک این محصول جای بیشتری را اشغال می کند و به صورت کلی فضای بیشتری برای نصب و استفاده نیاز دارد، اما چیلر هوا خنک وزن نسبتا بالاتری دارد.
به صورت کلی برای مکان هایی مانند سردخانه ها که به هوای زیر صفر نیاز است، در اکثر موارد از انواع مختلف چیلر صنعتی آب خنک استفاده می شود که میزان خنکی بیشتری دارند و به صورت کلی برای مکان هایی که نیاز به خنکی بیشتر دارند، مناسب ترند.
با توجه به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد یکی از مهم ترین سوالات برای بسیاری از خریداران این است که چه نوع چیلر صنعتی برای استفاده مناسب تر است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت انواع مختلف چیلر تراکمی نسبت به چیلر جذبی کیفیت بالاتری دارند و به همین دلیل برای استفاده مناسب تر هستند و هزینه های نصب و نگهداری از آن ها تا حدود زیادی پایین تر است.
نیکاسان با سال‌ها تجربه در خصوص فروش انواع چیلرهای صنعتی، چیلر رومیزی، مینی چیلر و... به ارائه با کیفیت‌ترین چیلرها مشهور است. نیکاسان بهترین فروشنده چیلر در ایران است که انجام پروژه‌های کوچک و بزرگ بسیاری را برعهده داشته است. عهده دار شدن پروژه‌های بسیار تنها یکی از دلایلی است که از این مجموعه به عنوان بهترین ارائه دهنده چیلر یاد شود. بهترین چیلر صنعتی را از فروشگاه نیکاسان بخرید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن