0سبد خرید
نحوه مراقبت و نگهداری از پد سلولزی گلخانه

هزینه‌های خرید هر لوازمی امروزه سر به فلک کشیده است. از این رو بسیاری ترجیح می‌دهند به جای هزینه کردن بسیار به فکر نگهداری از لوازم کار خود باشند. نیکاسان نیز امروز و با این مقاله شما را با نحوه مراقبت از پد سلولزی گلخانه آشنا می‌کند. برای اطلاع از هزینه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده در مرغداری از جمله قیمت پد سلولزی مرغداری، قیمت انواع هیتر و ... و همچنین خرید قاب پد سلولزی گلخانه با نیکاسان همراه شوید.

برای ویدئوهای کاربردی و آموزشی و خرید مطمئن‌تر از دیگر صفحه‌های نیکاسان از طریق لینک‌های زیر دیدن فرمایید:

صفحه آپارات

صفحه یوتیوب

صفحه اینستاگرام

پدسلولزی گلخانه‌‌ای چیست؟

امروزه کمتر کسی است که با سیستم کولرهای آبی آشنایی نداشته باشد. مبنای کار این سیستم تبخیر آب و دمیدن هوا در فضا است. سیستم به این شکل است که آب روی پوشال‌ها ریخته می‌شود. باد موتور توسط پوشال خنک می‌شود. پوشال به عنوان یک واسط تبخیری، آب را تبخیر کرده و هوا را خنک می‌کند. پد سلولزی گلخانه نیز عملکردی این چنینی دارد. پدهای سلولزی یکی از بهترین جایگزین‌ها برای پوشال به شمار می‌روند. استفاده از پوشال معایب بسیاری داشت که با ورود پدهای سلولزی این معایب دیگر در سیستم‌های صنعتی و بزرگ دیده نمی‌شوند. یکی از مهم‌ترین معایب پوشال‌ها راندمان پایین آن‌ها است.که به لحاظ راندمان و کارایی بسیار مهم است .با استفاده از پدهای سلولزی گلخانه در مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و مکان‌های صنعتی راندمان سرمایشی به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند. برای خرید انواع پد سلولزی از جمله پد سلولزی 5 سانت در نیکاسان همراه باشید. 

پدسلولزی گلخانه‌‌ای چیست؟

مزایای استفاده از پد سلولزی نسبت به پوشال

این پدها دارای ساختار هندسی به بهترین شکل ممکن هستند. به این معنی که دیگر نباید انتظار افتادگی و ریختن مواد درونی پد روی زمین و دیگر تجهیزات باشید. این پدها دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر افتادن هستند. نصب و نگهداری آسانی دارند. البته تنها در صورتی که بدانید چطور باید از این پدها نگهداری کنید. در ادامه این مقاله به نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در زمینه نگهداری از پدهای سلولزی گلخانه مفید باشد. این پدها خود نیز قابلیت از بین بردن بسیاری از آلودگی‌های معمول تنفسی را دارند. در ساختار این پدها از رزین‌های خاصی استفاده شده است که می‌تواند آن‌ها را نسبت به مواد شیمیایی مقاوم کند. مقاومت بیشتر در برابر مواد شیمیایی به معنی مقاومت بیشتر در برابر رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها است. تعداد لایه‌های این پدها نسبت به پوشال بسیار بیشتر است. از این رو هوا باید از منافذ بیشتری عبور کند. در نتیجه گرد و خاک کمتری به محیط وارد می‌شود. میزان جذب کاغذهایی که در تولید پدها به کار گرفته می‌شود متفاوت است. اما آنچه مسلم است این است که میزان جذب آب پدهای سلولزی نسبت به پوشال‌ها به طور فزاینده‌‌ای بیشتر است. از سوی دیگر این پدها می‌توانند خنک کننده‌های بهتری باشند. در صورتی که پدهای سلولزی را در مکان مناسب و به شکل مناسب نصب کنید، می‌توانید انتظار خنکی بیشتر داشته باشید. قیمت پد سلولزی کولر 7000 را می توانید در سایت نیکاسان مشاهده و خرید خود را از این سایت انجام دهید. فروشگاه نیکاسان عرضه کننده پد سلولزی از بهترین برندها چون برند کولان‌سل است. پد سلولزی کولان سل را از نیکاسان بخرید. نیکاسان نماینده‌ی این برند در استانهای اصفهان، خوزستان و کرمان است.

مزایای استفاده از پد سلولزی نسبت به پوشال

پدهای سلولزی، از کاربرد تا تولید

پدهای سلولز از همان زمان اختراع به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفتند. این پدها نیازی به موتور برای خنک کردن ندارند. بلکه با عبور هوای گرم خارجی نیز می‌توانند کار کنند. پدهای سلولزی گلخانه به منظور مرطوب کردن فضای گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو به آن‌ها خنک کننده‌های سلولزی نیز گفته می‌شود. پدهای سلولزی یک صفحه ضخیم و موج دار است که در اندازه‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود. تولید کنندگان مختلفی این محصول را به بازار ایران ارائه می‌کنند. بنابراین تنوع در متریال، نوع و جنس این پدها به وفور یافت می‌شود. با این حال عمده این پدها از جنس کاغذ کرافت هستند. کاغذ کرافت محصولی است که از کنف، درخت کاج و بامبو تولید می‌شود. این کاغذها کاربردهای متفاوتی دارند که یکی از اصلی‌ترین این کاربردها، تولید پدهای سلولزی گلخانه است. 

پدهای سلولزی، از کاربرد تا تولید

عمر مفید پد سلولزی گلخانه‌‌ای چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم این پدها از کاغذ ساخته شده‌اند. درست است که کاغذ کرافت نسبت به کاغذ معمولی مقاوم‌تر و با عمر بیشتر است(دقت داشته باشید که جنس این کاغذ با مقوای مرسوم متفاوت است)؛ با این حال بازهم کاغذ طی گذر زمان فرسوده می‌شود. این زمان برای پدهای کارخانه‌های متفاوت، متغیر است. از سوی دیگر در تولید خنک کننده‌ها از نوعی رزین خاص استفاده می‌شود که می‌تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد. کار این رزین‌ها افزایش مقاومت کاغذهای کرافت از نظر شیمیایی است. با تمام این موارد نمی‌توان عمر مفید پدسلولزی گلخانه را بیشتر از 5 سال دانست. البته موارد بسیاری هستند که در این عدد تاثیر می‌گذارند. نحوه نگهداری شما، آب و هوای اطراف گلخانه و… تنها گوشه‌‌ای از این موارد هستند(البته این مورد بسته به نوع آب منطقه و در اصطلاح فنی EC آب منطقه دارد که اگر پایین باشد عمر پد بسیار بیشتر می‌شود). با این حال به طور معمول هر 4تا6 سال یکبار باید پدهای سلولزی را تعویض کنید.

عمر مفید پد سلولزی گلخانه‌‌ای چقدر است؟

نحوه نگهداری از پد سلولزی

پد سلولزی محصولی مدرن جایگزین پوشال‌ها می‌باشد که در مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، کولرهای صنعتی و خانگی از آن استفاده می‌شود. مواد اولیه اصلی تشکیل دهنده آن کاغذ کرافت است که کیفیت کاغذ بسیار حائز اهمیت است با توجه به اینکه تکنولوژی تولید این نوع کاغذ در کشور ما وجود ندارد به ناچار باید کاغذ کرافت را از کشورهای اروپایی وارد کنیم. مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع کاغذ کرافت فنالند می‌باشد.
حتی اگر بهترین لوازم کار را داشته باشید، اگر درست از آن‌ها نگهداری نکنید، پس از مدتی از بین می‌روند. درباره پدهای سلولزی نیز این سخن صدق می‌کند. جنس قاب پد سلولزی گلخانه نیز در نگهداری درست این نوع پد سلولزی تاثیر بسیاری می‌گذارد. در ادامه نکاتی را به شما عزیزان یادآور می‌شویم که می‌تواند عمر مفید پدهای شما را افزایش دهد. در اینجا به برخی از نکات در مورد شست و شوی پد سلولزی اشاره می‌کنیم تا با توجه به این موارد بتوانیم عمر مفید پد سلولزی را افزایش دهیم:

  • عدم استفاده از آب بازیافتی آب شور یا بازیافتی ،آب چاه و معدنی باعث رسوبگذاری روی پد سلولز ی می‌شود و همچنین راندمان سیستم سرمایشی آن با افت چشمگیری مواجه می‌گردد.
  • کاهش دفعات خاموش و روشن کردن سیستم: برای جلوگیری از ایجاد رسوب بیشتر بر روی پدهای سلولزی تا حد امکان تعداد دفعات روشن و خاموش کردن سیستم را کاهش دهید.
  • خارج کردن 30 درصد آب مخزن به صورت روزانه و جایگزین آب جدید در مخزن.
  • به صورت روزانه در پایان کار اپراتور سطح بیرونی پد را با جارویی رسوب زدایی نماید.

برای شستشوی پد سلولزی رسوب دار بهتر است به روش‌های زیر عمل کنیم:

  • روش اول: پدها را از روی قاب و فریم باز کرده و پشت و روی آن را با جارو و آب بشویید. از جارو یا برس نرم استفاده کنید و آن را روی شوره‌ها بکشید تا از روی پد جدا شده و با آب از سطح پد کنار برود.
  • روش دوم: همینطور که پدها در حالت نصب هستند با یک جاروی نرم روی شوره‌ها کشیده و سپس با یک کارواش و با فاصله‌ی مناسب آنها را بشویید. کارواش کمک می‌کند که فشار آب شوره‌ها را از داخل حفره‌ها بیرون برود.
  • روش سوم: این روش از طرف نیکاسان پیشنهاد نمی‌شود، چرا که در دراز مدت ممکن است باعث آسیب به رزین و چسبهای پد بشود.ولی گاها دیده میشود که این کار صورت می‌پذیرد.

استفاده از فیلتر روی پد سلولزی گلخانه

همانطور که مستحضرید آب دارای املاح فراوانی است. سیستم لوله‌کشی شهری به طوری است که آب شهری و آبی که برای مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از یک منبع می‌آید. از این رو به آب املاح فراوانی می‌زنند تا آن را برای استفاده‌های انسانی ایمن کنند. در صورتی که به دنبال استفاده طولانی مدت از یک پد سلولزی هستید، باید از فیلتر آب استفاده کنید. فیلتر آب پیش از پدها نصب می‌شود و از ورود این املاح به پدها جلوگیری می‌کند.

کم کردن تعداد خاموشی سیستم

هرچقدر بیشتر سیستم را روشن و خاموش کنید، باید انتظار املاح بیشتر را داشته باشید. این املاح در طولانی مدت می‌توانند تبدیل به رسوبات آزاردهنده و از بین برنده سیستم شوند.

کم کردن تعداد خاموشی سیستم

شستشوی پدسلولزی گلخانه‌‌ای

پدهای سلولزی نیز همانند هر چیز دیگری اگر تمیز باشند عمر مفید بیشتری خواهند داشت. توجه داشته باشید برای شست و شوی پدهای سلولزی بهتر است از شوینده‌های قوی استفاده نکنید. تنها آب برای شست و شوی پدها کافی به نظر می‌رسد. بهتر است هر سال پدها را حداقل دوبار بشویید:

  • نوع آب: آب انواع مختلفی دارد. آب شور، آب املاح دار، آب دریا و… تنها تعدادی از انواع آب هستند که انسان کشف کرده است. این ماده شگفت انگیز در صورتی که مواد اضافی زیادی داشته باشد، می‌تواند برای پدهای شما مخرب باشد. سعی کنید از آب با کمترین املاح استفاده کنید.

  • مخزن تمیز: هر سیستمی که تمایل دارد پایدار بماند، نیاز دارد از یک مخزن آب استفاده کند. به طور کلی آب در این مخزن تجمع می‌یابد. اما هرجایی که آب به سکون برسد، شاهد رشد خزه‌ها و مواد مختلف هستیم. از این رو توصیه می‌شود آب این مخزن هر هفته به طور کامل تخلیه و تازه شود. از سوی دیگر لوله‌های انتقال آب نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. بهتر است این لوله‌ها نیز هر چند وقت یکبار به طور کامل شسته شوند. برای شست و شوی مخزن و لوله‌ها مخلوط آب و سرکه گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.
  • هرزه‌ها از بین ببرید: هرجایی که رطوبت باشد، احتمال رشد گیاهان هرزه را نیز باید بدهید. بهتر است به طور دوره‌‌ای اقدام به حذف علف‌های هرز از اطراف پدها کنید. به طور کلی بهتر است دوره‌های مراقبت از پدهای خود را به طور منظم و برنامه ریزی شده انجام دهید. از سوی دیگر می‌توانید از مواد مختلفی به منظور جلوگیری از رشد جلبک‌ها و علف‌های هرز استفاده کنید. محلول 1 درصد هیپوکلریت سدیم یکی از این محلول هاست که می‌توانید در مخزن اضافه کنید. همچنین بهتر است به صورت دوره‌‌ای میزان PH آب را اندازه گیری کنید. PH بالای 6 می‌تواند موجب نرم شدن پدهای سلولزی شود.
  • سایه بان: اگر به دنبال استفاده حداکثری و راندمان بالا هستید بهتر است پدها را دور از نور خورشید نگهداری کنید. نور خورشید علاوه بر اینکه می‌تواند پدها را گرم و کارایی آن‌ها را کم کند؛ موجب از بین رفتن کاغذهای کرافت موجود در پد نیز می‌شود.
  • آب نباید ساکن باشد: همانطور که اشاره کردیم سکون آب در مخزن می‌تواند موجب رشد جلبک‌ها و مواد مختلف در آب شود. زمانی که آب به پدها میرسد نیز همینطور است. بهتر است بهتر است حدود 6 ساعت پس از خاموش کردن سیستم خنک کاری تبخیری فن‌ها را روشن کنید. فن‌ها آخرین باقی مانده‌های آب در پدها را خارج می‌کنند. این کار باعث خشک شدن پد و عدم ایجاد بوی بد، روی پد می‌شود.

شستشوی پدسلولزی گلخانه‌‌ای

نگهداری از پد سلولزی گلخانه در فصل سرد

فصل سردسال زمان استراحت پدهای سلولزی است. با این حال برای اینکه در تابستان بتوان بهترین عملکرد را از آن‌ها مشاهده کرد، لازم است عملیات‌هایی برای نگهداری از آن‌ها صورت دهید. اولین نکته این است که پدها را ابتدا بشویید و سپس دپو کنید و البته این کار با کشیدن پلاستیک روی پدها در حالت نصب هم امکان‌پذیر است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که پدهای سلولزی باید داشته باشند، قابلیت جداسازی از فریم است. فریم‌ها را جدا کنید سپس با فرچه نرم یا جت واش(کارواش) به خوبی بشویید(این مورد در حالت نصب هم امکان پذیر هست). بهتر است هیچ آبی در پدها و کل سیستم خنک کاری شما باقی نمانده باشد. در صورتی که در لوله‌ها آب باقی مانده باشد، طی فصل سرد آب یخ می‌زند. یخ زدن آب می‌تواند عمر مفید لوله‌ها را کاهش دهد. همانند تابستان، در زمستان نیز بهتر است پدها را با کاورهای ضدآب به خوبی بپوشانید. قسمت بیرونی پد باید به خوبی پوشیده باشد. چرا که آب باران و برف زمستان می‌تواند کارایی و عمر مفید پد را کاهش دهد. نحوه نگهداری از پد سلولزی گلخانه کمی از دقت هنگام خرید آن ندارد. البته برای خرید می‌توان از شرکت‌هایی همچون نیکاسان با سابقه بالا کمک گرفت. اما نگهداری از این پدها تنها با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه ممکن است. پد سلولزی متری کاربرد ویژه ای در گلخانه ها دارد. شما می توانید پد سلولزی متری را از فروشگاه نیکاسان بخرید. این فروشگاه نماینده‌ی معتبر ترین پد سلولزی در سطح کشور است.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن