0سبد خرید
تجهیزات سازه گلخانه

 گلخانه ها سازه هایی هستند که برای بالا بردن امکان کشت محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال و در شرایط گوناگون جوی به وجود آمده اند. با توجه به افزایش تقاضا برای مواد غذایی و عدم امکان کشت برخی محصولات در همه فصول و در همه مناطق، متخصصان با ارائه انواع سازه گلخانه ای، سعی در هموار کردن راه زندگی برای بشر نموده اند. با تکمیل ایده اولیه ساخت گلخانه، انواع گوناگونی از این سازه ساخته شده است که استفاده از هر یک متناسب با شرایط منحصر به فردی است. تولید تجهیزات گلخانه در نیکاسان با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت انجام می شود. شما می توانید با مراجعه به این سایت و دریافت مشاوره رایگان خریدی مطمئن را تجربه کنید. 

انواع سازه های گلخانه ای در ایران و جهان

به طور کلی سازه های گلخانه ای فعلی موجود در جهان را می توان به چهار دسته تقسیم بندی کرد که عبارتند از ایرانی، اسپانیایی، شیشه ای و تونلی. توضیحات تکمیلی در رابطه با هر یک از انواع ذکر شده در ادامه ارائه می شود.

سازه گلخانه ای ایرانی: این نوع سازه گلخانه ای خود دارای سه زیر مجموعه است که با نامهای تیپ A، B و C شناخته می شود.

  • گلخانه تیپ A یا سیرکولار شامل چهار فرم شبکه بندی است و پله ها و دستک های آن می تواند به شکل ساده، پیشرفته، ساده دستکدار و پیشرفته دستکدار باشد. نوع پیشرفته دستکدار سازه گلخانه ای دارای اسکلت سیرکولار، چند دهانه و پرتابل است که با عرض های 8، 8.5 و 9 با بلندی ارتفاع 4.80 متر در دسترس قرار دارد و قابل سفارش دهی جهت تولید است. در میان انواع سازه های گلخانه صنعتی، این تیپ سازه از سایر انواع ضعیف تر است و مقاومت کمتری دارد.

انواع سازه های گلخانه ای در ایران و جهان

  • گلخانه تیپ B از نظر فرم شبکه بندی مشابه با تیپ A است اما حداکثر ارتفاع قابل اندازه گیری برای این سازه 5 متر است نه بیشتر. مقاومت بیشتر این سازه مشروط به بسته بودن دریچه ها و روشن بودن سیستم حرارتی آن است. در صورت مهیا بودن این شرایط مقاومت سازه در برابر بارهای زنده 30 کیلوگرم بر متر مربع و نسبت به بادها تا 70 کیلومتر بر ساعت است.  
  • گلخانه تیپ C در دو سبک سیرکولار و کاتیگ در دسترس است. این سازه که از دیگر انواع موجود در ایران مقاوم تر است؛ دارای اسکلت مولتی اسپن و پرتابل است. فرم شبکه بندی این سازه نیز شامل ساده، پیشرفته، ساده دستکدار و ساده پیشرفته است. عرض گلخانه تیپ C می تواند 8، 8.5 و یا 9 باشد و ارتفاع آن 6 متر در نظر گرفته می شود. این تیپ سازه اگر چه مقاومت مناسبی دارد اما این میزان در مقایسه با حالتی که سازه با استفاده از نرم افزار طراحی می شود، کمتر خواهد بود.

انواع سازه های گلخانه ای خارجی

  • سازه گلخانه اسپانیایی: این نوع سازه به دو نوع اسپانیایی و طرح اسپانیایی تقسیم بندی می شود. تفاوت این دو مدل سازه در نوع پروفیل ها و قطعات بکار رفته در ساخت آنها است. سازه های گلخانه اسپانیایی را می توان با استفاده از پوشش هایی نظیر پلی کربنات، پلاستیک، ورق های فلزی و ... ساخت. در این نوع سازه ها قطرات ناشی از تقطیر دیده نمی شود و کنترل شرایط اقلیمی آسانتر صورت می گیرد. تهویه مطلوب، استفاده مناسب از نور خورشید، زیبایی، استحکام و قیمت تمام شده ایده آل را می توان از مزایای این نوع سازه در نظر گرفت. سطح برف نشین سازه در این مدل کمتر است و امکان اجرای دریچه در دیواره ها و سرتاج سازه وجود دارد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره ی بهترین سیستم گرمایشی گلخانه را بخوانید.

انواع سازه های گلخانه ای خارجی

  • سازه گلخانه شیشه ای: مقاومترین نوع گلخانه ای که تا کنون طراحی و اجرا شده است، سازه های شیشه ای هستند. این گلخانه ها می توانند محافظت خوبی در زمان بارش برف و یا وزش باد داشته باشند. هزینه اجرای این نوع سازه بیشتر از سایر انواع آن است و کارایی استفاده از آن در مناطق سردسیری که از نور کافی برخوردار نیستند نیز بالاتر است. طول عمر بالا و قابلیت نصب انواع گوناگون تجهیزات سبب برتری این نوع گلخانه شده است. شیشه های مورد استفاده در ساخت این سازه می تواند از نوع ساده و یا سکوریت، دو جداره و تک جداره باشد.
  • سازه گلخانه تونلی: انواع سازه گلخانه تونلی عبارتند از کوآنست پایه دار، گاتیک پایه‌دار، کوانست طرح چین، قوس گاتیک، کوآنست و تونلی پیوسته. این گلخانه برای کشت گل های آپارتمانی، گیاهان دارویی و موارد دیگری از این دست مطلوب هستند. می توان استفاده از سوخت کمتر برای گرم کردن سازه تونلی را به عنوان مزیت این گلخانه نسبت به دیگر انواع پیش گفته شده، دانست.
  • نقشه سازه گلخانه

  • گلخانه ها به نسبت نیاز و کاربری که دارند به شکل ها و در ابعاد مختلفی ساخته می شوند. در زیر دو نمونه نقشه از سازه گلخانه در اختیار شما قرار می دهیم تا ذهنیت بازتری در این زمینه به دست آورید. 
  • سازه گاتیگ طرح اسپانیایی:
  • نقشه سازه گلخانه
  • سازه بال کبوتری سیرکولار ارتفاع ۴.۷ متر:
  • نقشه سازه گلخانه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع گلخانه و تجهیزات آن با کارشناسان ما در نیکاسان در تماس باشید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن