0سبد خرید
تجهیزات کشاورزی هوشمند

با توجه به افزایش روز افزون جمعیت، صنعت کشاورزی در تلاش است که تولیدات خود را افزایش دهد از این رو بیشتر کشاورزان با استفاده از تجهیزات هوشمند به پیشرفت و بهبود این روند کمک می کنند. در واقع تهیه غذا برای جمعیت بالا کار آسانی نیست و مهندسان و کشاورزان باید با پیدا کردن راهکارهایی اصولی و فنی به این امر کمک کنند تا جهان دچار کمبود مواد غذایی نشود. امروزه تجهیزات هوشمند بسیاری تولید شده است که تغییرات اساسی در صنایع کشاورزی ایجاد کرده اند و به افزایش کیفیت، رشد و ... گیاهان کمک می کنند. تجهیزات کشاورزی هوشمند انواع مختلفی دارند که با استفاده از آن ها می توان آبیاری، کوددهی، حفظ رطوبت و .... را کنترل کرد. برخی از تجهیزات کشاورزی هوشمند شامل پمپ آبرسانی، مخزن کود، شیر برقی، پمپ تزریق کود و ... می شود که هر کدام کارایی و ویژگی های متفاوتی دارند. لوازمی که برای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند قابلیت هوشمند سازی را دارند و با این کار می توان تمامی دستگاه ها را کنترل کرد.

 تجهیزات کشاورزی هوشمند این امکان را فراهم می کنند که فرد از میزان و زمان آبیاری، میزان و زمان کوددهی محصولات خود مطلع شود. با این تفاسیر تا حد زیادی در مصرف آب، کود، مواد مغذی و ... صرفه جویی می شود و محصولات با کیفیت، با سرعت بیشتری تولید می شوند. ماژول های ورودی و خروجی چند منظوره، اسمارت هاب هوشمند، انواع سنسور و ... از تجهیزات مورد نیاز در کشاورزی هوشمند هستند و در پروژه های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات هوشمند کشاورزی چه ابزارهایی هستند

کشاورزی هوشمند مزایای بسیاری دارد. از این رو بیشتر افراد طرفدار این سبک کشاورزی هستند. کشاورزی هوشمند از طریق فناوری و تکنولوژی های روز دنیا مانند اینترنت، تجهیزات رباتیک، سنسورها و ... به افزایش کمیت و کیفیت محصولات کمک می کند. با توجه به این تعاریف اطلاع از مفهوم کشاورزی هوشمند و ابزار های مورد نیاز در این نوع کشاورزی بسیار حائز اهمیت است. تجهیزات هوشمند کشاورزی چه ابزارهایی هستند؟ در زیر به برخی از این ابزارها اشاره شده است.

  • انواع ماهواره
  • انواع سیستم های کنترل کننده
  • ابزارهای پرنده دارای سنسور مادون قرمز
  • انواع پهپادها

تجهیزات هوشمند کشاورزی چه ابزارهایی هستند

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده تجهیزات هوشمند کشاورزی که در اکثر کشورهای پیشرفته هستند و مورد استفاده قرار می گیرند شامل تراکتور، کمباین، هواگردهای کشاورزی و ... نیز هستند. انواع این تجهیزات و ابزارها را می توان در بازار تجهیزات کشاورزی خریداری و مورد استفاده قرار داد. هر یک از این تجهیزات کاربرد خاصی دارند که وجود آن ها برای کشاورزی ضروری است. دقت داشته باشید که هر کدام از این تجهیزات و ابزارها دارای انواع گوناگونی هستند. به عنوان مثال تراکتور دارای انواع شاسی بلند، زنجیری، باغبانی و ... است و هر فرد بسته به نیاز خود می تواند بهترین مدل آن را تهیه نماید. البته برای کشاورزی هوشمند به ابزارهای دیگری برای آبیاری، کوددهی، حفظ دمای محیط و ... نیاز است که هر کدام از آن ها نیز در انواع مختلفی موجود هستند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره ی بهترین سیستم گرمایشی گلخانه را بخوانید.

معرفی سیستم هوشمند سازی کشاورزی

هوشمند سازی کشاورزی مزایای بسیاری به همراه دارد که مهم ترین آن ها سوددهی بیشتر و کیفیت بالاتر محصولات نهایی است. از این رو معرفی سیستم هوشمند سازی کشاورزی بسیار حائز اهمیت است. در هوشمند سازی کشاورزی باید تمامی شرایط و عوامل موجود را به صورت لحظه ای کنترل و تنظیم کرد تا به افزایش رشد محصولات کمک کند. سیستم هایی که برای هوشمند سازی کشاورزی مورد نیاز هستند باید پارامترهایی مانند میزان تابش نور، رطوبت مورد نیاز، دما، میزان شوری خاک و ... را کنترل کنند. این پارامترها توسط سنسورهای مخصوص نصب شده اندازه گیری می شوند.

تجهیزات هوشمند کشاورزی چه ابزارهایی هستند

امروزه کمبود آب یکی از بزرگ ترین دغدغه های بشر است که با استفاده از سیستم های هوشمند سازی کشاورزی می توان در مصرف آن صرفه جویی کرد. با این تفاسیر کشاورزی مدرن مورد توجه بیشتر کشاورزان واقع شده است و اکثر آن ها به دنبال سیستم های مورد نیاز برای هوشمند سازی کشاورزی خود هستند. طراحی سیستم هوشمند سازی کشاورزی بسته به عواملی مانند نوع گیاه، زمان کشت، آب و هوای محل کشت، رطوبت محیط و ... متفاوت است از این رو نحوه عملکرد آن ها نیز می تواند متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع سیستم هوشمند سازی کشاورزی با کارشناسان ما در نیکاسان تماس حاصل فرمایید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن