0سبد خرید
مقایسه عملکرد بخاری کارگاهی گازی و نفتی

بخاری های کارگاهی نوعی از سیستم های گرمایشی هستند که برای گرم کردن محیط های بزرگ و وسیع مثل کارگاه ها و کارخانه ها استفاده می شوند. این بخاری ها برای مصارف خانگی نیستند و معمولا همانطور که از نام شان پیداست در مصارف صنعتی و کارگاهی استفاده می شوند. اندازه این بخاری ها بزرگ است و به آن ها کوره هوای گرم هم می گویند. این بخاری ها انواع مختلفی دارند که دو مورد از پرکاربردترین شان بخاری های گازی و نفتی هستند. این بخاری ها از لحاظ مصرف سوخت با هم تفاوت هایی دارند و هر دو به گرمای هر چه بهتر محیط کمک می کنند. توان حرارتی و قدرت گرمایشی این بخاری ها به قدری بالا است که به خوبی می توانند محیط های خیلی بزرگ را گرم نگه دارند.
اما هر کدام از این بخاری ها از لحاظ عملکرد با هم تفاوت هایی دارند که می خواهیم در این مطلب به مقایسه آن ها بپردازیم و در مورد یک نکاتی را با شما در میان بگذاریم. همراه ما باشید.

عملکرد بخاری کارگاهی گازی

یکی از انواع بخاری های کارگاهی که در بیشتر مناطق کشور استفاده می شود، بخاری کارگاهی گازی است. همانطور که از نام این بخاری پیداست، به وسیله سوخت گاز کار می کند. این نوع بخاری ها از توان حرارتی بالایی برخوردارند و به خوبی می توانند گرمایش محیط را تامین کنند.
عملکرد بخاری کارگاهی گازی

بیشتر تولیدی هایی که لوله کشی گاز دارند، به جای استفاده از انواع بخاری های دیگر که دائما نیاز به تامین انرژی دارند، از بخاری های گازی استفاده می کنند. گاز به عنوان یکی از سوخت هایی به شمار می رود که به راحتی در دسترس است و به همین دلیل صاحبین محیط های صنعتی یا کارگاهی را از تامین مداوم انرژی بی نیاز می کند. بخاری های گازی کارهای با گاز شهری هم کار می کنند. در نصب و استفاده از این بخاری ها باید دقت زیادی داشت چرا که همانطور که می دانید، گاز با وجود مزیت هایی که دارد، خطرات جدی و جانی هم در پی خواهد داشت و اگر نتوانید به خوبی امنیت وسایل گازی را تامین کنید، ممکن است خسارات و مشکلات زیادی برایتان به بار بیاورند.
شما باید حتما شیرهای گاز با کیفیتی برای بخاری های گازی تهیه کنید تا از این طریق امنیت آن ها را حفظ کنید. وجود دودکش برای این بخاری ها الزامی است چرا که چنانچه دودکشی نباشد، استفاده از بخاری های گازی خطرناک است و ممکن است مشکلاتی به بار بیاید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره مرکز فروش بخاری کارگاهی را بخوانید.
عملکرد بخاری کارگاهی نفتی

عملکرد بخاری کارگاهی نفتی

یکی از قدیمی ترین بخاری های کارگاهی که از گذشته تا به امروز برای گرم نگه داشتن محیط های بزرگ و صنعتی از آن استفاده می شود، بخاری نفتی است. نفت یکی از سوخت های متداول برای تامین انرژی سیستم های گرمایشی است و خوشبختانه از آن جا که دسترسی به آن راحت است، بیشتر کارگاه ها و محیط های صنعتی ترجیح می دهند که از بخاری های نفتی استفاده کنند. استفاده از این بخاری ها در محیط هایی که به گاز دسترسی ندارند نیز بهترین کار است چرا که تامین دیگر انرژی های مورد نیاز برای بخاری های مختلف کمی سخت است و از آن جا که نفت به راحتی در دسترس است، می تواند تمام انرژی مورد نیاز بخاری ها را در روزهای سرد سال تامین کند.
اولویت بسیاری از کارگاه ها، کارخانه ها، سالن ها و گلخانه ها استفاده از بخاری گازی است. هر چند نفت به راحتی در دسترس است اما گاز به دلیل سهولت دسترسی بیشتر از محبوبیت بالاتری هم برخوردار است. گاز فقط در مواقع محدود آن هم به دلیل اختلالات در شبکه گازرسانی ممکن است دچار مشکل شود در صورتی که اگر نفت تمام شود و نتوانید منبعی برای تامین آن پیدا کنید، باید تا مدت ها فضای تولیدی یا سالن خود را به سختی گرم نگه دارید. با توجه به این توضیحات، اگر دسترسی به گاز شهری برایتان راحت است، از بخاری های گازی استفاده کنید اما اگر به گاز شهری دسترسی ندارید، بهترین گزینه برای شما بخاری های نفتی هستند که گرمای خوبی برای محیط به ارمغان می آورند و سخت شان نیز به راحتی در دسترس خواهد بود.
نیکاسان عرضه کننده انواع بخاری های نفتی و گازی کارگاهی است. شما می توانید از این مجموعه این بخاری ها را به منظور تامین گرمای مورد نیاز محیط خریداری کنید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره بخاری کارگاهی فن دار را بخوانید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن