0سبد خرید
آنچه در هنگام خرید بخاری کارگاهی نفتی باید بدانید

خرید بخاری کارگاهی نفتی یا به طور کلی خرید بخاری برای کارگاه یکی از مسائل مهمی است که با نزدیک‌تر شدن به فصل سرد سال، اهمیت آن بیشتر هم می‌شود. بخاری‌های نفتی برای کارگاه‌ها گزینه مناسب و ساده‌‌ای هستند که از نظر هزینه نیز به صرفه به نظر می‌رسند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را در خرید این بخاری‌ها یاری کنیم. پس تا انتها با ما همراه بمانید.
یکی از مهم‌ترین مزایای علمی که بخاری‌های نفتی کارگاهی نسبت به دیگر گزینه‌ها دارند، نرخ شار پایین است. نرخ شار به معنی مقدار انرژی منتقل شده در واحد زمان بر واحد سطح گفته می‌شود. به خاطر داشته باشید سیال‌های حراتی و کویل‌های گرمایشی هر دو چون نرخ شار کمتری دارند، وقتی در معرض دمای فلز لوله و دمای فیلم (film temperatures and tube metal) قرار می‌گیرند، عمر طولانی‌تری خواهند داشت. نوع سیم پیچ‌هایی که در بخاری‌های نفتی قرار گرفته است، از اهمیت بالایی برخوردار است. صد البته که این دمای فیلم است که توسط نوع سیم پیچ مشخص می‌شود. سیم پیچ‌های سریانتین یکی از این نوع سیم پیچ هاست که دارای نرخ شار پایین‌تر هستند. بنابراین عمر سیم پیچ و به نسبت بخاری کارگاهی نفتی بیشتر خواهد بود.

مزایای بخاری نفتی کارگاهی

مزایای بخاری نفتی کارگاهی

از سوی دیگر ظاهر این بخاری‌ها طوری طراحی شده است که بیشترین تماس با هوا را داشته باشد. تماس بیشتر با هوا به این معنی است که انتقال حرارت به هوا بهتر و ساده‌تر صورت می‌گیرد. بنابراین هوای بیشتر و با مساحت بالاتری گرم می‌شود. پس بخاری‌های نفتی برای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها گزینه مناسبی به نظر می‌رسند. از سوی دیگر همانطور که می‌دانید عملیات احتراق هیچ کجا و با هیچ سوختی به صورت کامل صورت نمی‌گیرد. به این معنی که نمی‌توان انرژی حاصل از سوختن را به صورت کامل دریافت کرد. نشانه این موضوع، دوده‌‌ای است که هنگام احتراق از دستگاه انتشار پیدا می‌کند. این دوده معایب بسیاری دارد.
یکی از مهم‌ترین این معایب این است که اگر دوده در هوا پخش شود، می‌تواند موجب مسمومیت و مشکل در دستگاه تنفسی در دراز مدت شود. از این رو در بخاری‌های نفتی لوله‌‌ای طراحی شده که این دوده را به بالا هدایت می‌کند. اما این دوده برای دستگاه نیز مشکلات بسیاری به همراه می‌آورد. اگر این دوده زیاد باشد، می‌تواند موجب خوردگی شود. از این رو عملیات دوده زدایی باید به صورت مداوم و برنامه ریزی شده صورت بگیرد. دوده زدایی در تمام بخاری‌ها به جز نوع برقی امری جدایی ناپذیر است.

مزایای بخاری نفتی کارگاهی

بسیاری رقیب بخاری‌های نفتی را بخاری‌های برقی می‌دانند. اما این بخاری‌ها نیز معایب خاص خود را دارند. به خصوص اینکه برای کارگاه‌ها یا مکان‌های با مساحت زیاد، نمی‌توان از بخاری‌های برقی انتظار چندانی داشت. بخاری‌های نفتی به طور معمول از سیم پیچ و لوله‌های انتقال حرارت استفاده می‌کنند. درون این لوله‌ها روغن یا ماده‌‌ای شبیه به آن جریان دارد که با نفت به جریان می‌افتد. سیم پیچ و لوله دو عضو اصلی و جدایی ناپذیر بخاری‌های نفتی هستند.
اما سیم پیچ نیاز به خنک شدن دارد. در بخاری‌های دیگر این عملیات با استفاده از یک فن صورت می‌گیرد. این فن می‌تواند میزان فضای گرم شده توسط بخاری را کاهش دهد. اما در بخاری‌های نفتی این عملیات با استفاده از جریان هوا صورت می‌گیرد. بنابراین فضایی که این بخاری‌ها می‌توانند گرم کنند، بسیار بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر بخاری‌های نفتی از نظر هزینه به صرفه‌تر هستند. این بخاری‌ها پدر بخاری‌های برقی و دیگر بخاری‌ها به شمار می‌روند. بنابراین قیمت ارزان‌تری دارند. از سوی دیگر بهره وری آن‌ها از نظر انرژی بسیار بیشتر است. چرا که بخاری‌هایی همچون بخاری‌های برقی تنها فضای اطراف خود را گرم می‌کنند.
بخاری کارگاهی نفتی گزینه بهتری نسبت به سایر بخاری هاست. چرا که این نوع بخاری بهره وری بیشتری نسبت به هزینه سوختی که می‌پردازید دارند. اگرچه نفت نسبت به برق گران‌تر است، اما میزان مصرف این بخاری‌ها با بخاری‌های برقی قابل مقایسه نیست. از سوی دیگر در کارگاه‌ها احتمال برخورد با این بخاری‌ها زیاد است. از این رو جنس بدنه بخاری‌های کارگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. بدنه بخاری‌های برقی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. اما اکثر آن‌ها طوری طراحی می‌شوند که ضربه پذیری بالایی داشته باشند. اما به یاد داشته باشید که انسان‌ها نباید به این بخاری‌ها برخورد کنند. چرا که ممکن است دچار سوختگی شوند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره مرکز فروش بخاری کارگاهی را بخوانید.

مشخصات مهم در انتخاب بخاری نفتی کارگاهی

مشخصات مهم در انتخاب بخاری نفتی کارگاهی

کوهی از مشخصات هست که هنگام خرید این بخاری‌ها باید به آن‌ها توجه کنید. با این حال در اکثر بخاری‌های کارگاهی تابلویی تحت عنوان تابلو مشخصات وجود دارد که موارد مهم در آن ذکر شده است. این تابلو شامل قسمت‌های مختلفی است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. کارخانه سازنده بخاری نفتی کارگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع این کارخانه است که محصول شما را تضمین می‌کند. از سوی دیگر مکانی که بخاری را از آن خریده‌‌اید هم مهم است. چرا که برای دریافت گارانتی و موارد مربوط به آن باید به فروشگاه یا نمایندگی برند مراجعه کنید.
بسیاری از بخاری‌های نفتی کارگاهی از برق نیز استفاده می‌کنند. میزان برق مصرفی، نوع برق و نوع اتصالات برق این بخاری‌ها نیز اهمیت بالایی دارد. به طور معمول بخاری‌های کارگاهی از برق شهری و سه فاز پشتیبانی می‌کنند. در اکثر بخاری‌های برقی از روغن‌هایی به منظور خنک کردن استفاده می‌شود. این روغن‌ها دارای انواع مختلفی هستند که نوع و مقدار آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. حجم و سرعت گرم کردن محیط نیز مهم است. هرچه کمتر مجبور باشید دستگاه را روشن و خاموش کنید، دستگاه سالم‌تر باقی می‌ماند. از این رو بهتر است مکانیزم تنظیم دمای محیط بخاری کارگاهی شما به شکل مناسب تنظیم شده باشد.

مشخصات مهم در انتخاب بخاری نفتی کارگاهی

بخاری‌های کارگاهی انواع مختلفی دارند که براساس آنچه نیاز دارید باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برخی از این بخاری‌ها دارای فن هستند. کیفیت و تعداد پره‌های این فن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی دیگر از انواع این بخاری‌ها، به جای فن دارای دودکش هستند. طراحی و نصب این دودکش‌ها باید به گونه باشد که هوا به خوبی خارج شود. اگر شما هم به دنبال خرید بهترین بخاری‌های نفتی، برقی و به طور کلی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کارگاهی هستید، حتماً با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید. این کارشناسان آماده ارائه اطلاعات کاربردی، علمی و دقیق درباره این تجهیزات هستند. از سوی دیگر می‌توانید محصولات مطرح‌ترین برندهای داخلی و خارجی در این حوزه را از ما بخواهید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره بخاری کارگاهی فن دار را بخوانید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن