0سبد خرید
انواع سیستم های گرمایشی گلخانه + معرفی انواع سیستم های گرمایش گلخانه

تجهیزات گلخانه ای اهمیت بسیار بالایی دارند زیرا می توانند دما و رطوبت محیط را تنظیم کنند، در واقع استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی در گلخانه های حیاتی و ضروری است. دمای داخلی گلخانه با توجه به نوع محصول متفاوت است و باید به صورت شبانه روز تحت کنترل باشد، دمای داخلی گلخانه توسط دستگاه های مختلفی تنظیم می شود. برای خرید گرمایش ارزان گلخانه و انواع تجهیزات گلخانه می توانید به نیکاسان اعتماد کنید. انواع روشهای گرمایش گلخانه را می توانید در سایت نیکاسان بخوانید. 

در زیر تیم محتوایی نیکاسان به معرفی برخی از سیستم های گرمایشی پرداخته است:

  • اکونوپک: اکونوپک یکی از دستگاه های گلخانه ای است که برای سرمایش و گرمایش گلخانه از آن استفاده می شود، این دستگاه را می توان در حالت گرما یا سرما قرار داد. در صورتی که بخواهید دستگاه اکونوپک را در حالت گرمایشی قرار دهید باید از مشعل گازسوز برای فرآیند احتراق استفاده کنید سپس به وسیله یک یا چند فن هوا را به اطراف ورقه ها و لوله ها منتقل کرد تا هوای گرم از طریق کانال به صورت سراسری به محیط داخلی گلخانه توزیع شود.
  • سیستم های آب گرم: این سیستم ها شبیه به شوفاژ عمل می کنند که دیگ های بزرگی از جنس چدن یا فولاد هستند و با مشعل آب را گرم می کنند. عملکرد این سیستم ها مقداری پیچیده است، اما این سیستم کمک می کند سطح خاک نیز گرم شود از این رو برای رشد و فعالیت ریشه ها بسیار مناسب است.
  • سیستم های زیر بستر: این نوع سیستم گرمایشی در کف گلخانه تعبیه می شود و گرمای محیط را به دو روش مختلف ( لوله های مارپیچ آب گرم و المنت های حرارتی برقی) تامین می کند.
  • بخاری های معمولی: برخی از گلخانه های قدیمی و سنتی برای گرم کردن محیط از بخاری های معمولی که با نفت یا گازوئیل کار می کنند، استفاده می کنند. این روش به دلیل نفوذ دود در گلخانه کارایی بالایی ندارد و استفاده از آن برای مدت طولانی توصیه نمی شود.

انواع سیستم های گرمایشی گلخانه + معرفی انواع سیستم های گرمایش گلخانه

انواع سیستم های گرمایشی گلخانه

همانطور که در بالا اشاره شد سیستم های گرمایشی گلخانه انواع مختلفی دارند که اغلب به دو گروه مرکزی و محلی تقسیم می شوند. سیستم های گرمایشی مرکزی نسبت به سیستم های محلی هزینه بیشتری نیاز دارند از این رو در گلخانه های تجاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، با این تفاسیر سیستم های گرمایشی محلی مناسب گلخانه های کوچک هستند. در زیر برای آگاهی بیشتر نسبت به سیستم های گرمایشی گلخانه به معرفی انواع آن ها می پردازیم:

  • سیستم گرمایشی حرارت مرکزی: در این سیستم بخار آب و آب گرم توسط لوله ها به بخش های مختلف منتقل می شوند و گرما به صورت مرکزی در تمام سطح گلخانه پخش خواهد شد. این نوع سیستم مدل های مختلفی دارد که هر فرد متناسب با نوع گل و گیاه، متراژ گلخانه، بودجه و ... می تواند بهترین مدل را انتخاب نماید. سیستم گرمایشی حرارت مرکزی شامل گرمایش از کف، گرمایش از روی بستر، گرمایش محصول، گرمایش شبکه ای سقف و گرمایش میز است.
  • سیستم گرمایشی حرارت موضعی (فضایی): در این سیستم ها برای گرم کردن محیط داخلی گلخانه از هیتر گلخانه ای یا بخاری های صنعتی استفاده می شود. این روش برای راه اندازی به هزینه کمتری نیاز دارد علاوه بر این نصب و نگهداری آن آسان تر است. سیستم گرمایشی موضعی بسته به نوع منبع انرژی و نحوه انتقال گرما به دو دسته سیستم گرمایشی توده حرارتی و بخاری گلخانه با سوخت فسیلی تقسیم می شود.
  • سیستم گرماتاب: این سیستم برای ایجاد گرمایش و تابش تعبیه شده است که توسط امواج الکترومغناطیسی گرما و تابش تولید می کند. در واقع این سیستم نقش خورشید را در گلخانه دارد.
  • جت هیتر: از پرکاربردترین و کارآمدترین سیستم های گرمایشی برای گلخانه می توان به جت هیتر اشاره کرد که بسته به نوع سوخت به چهار دسته تقسیم می شود.

انواع سیستم های گرمایشی گلخانه

بهترین سیستم گرمایشی گلخانه

برای انتخاب بهترین سیستم گرمایشی برای گلخانه باید به عوامل مختلفی مانند نوع گل و گیاه پرورشی، میزان راندمان، مصرف بهینه انرژی، نوع سوخت ، کنترل دما و ... دقت کرد. هر فرد بسته به عواملی که ذکر شد باید بهترین سیستم را انتخاب نمایند به عنوان مثال برای گیاه های خوراکی که حساس هستند نباید از سیستم هایی با سوخت فسیلی استفاده کرد. به طور کلی هیترها و سیستم های گرماتاب برای گرمایش انواع گلخانه های مناسب و کاربردی هستند. هر روزه با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات و سیستم های جدیدی به بازار عرضه می شود که با توجه به نوع گیاه، کاهش هزینه ها، مصرف بهینه انرژی و ... می توان بهترین آن ها را برای گلخانه تهیه کرد. می توانید هیتر گلخانه ای را از فروشگاه نیکاسان بخرید. در سایت نیکاسان می توانید قیمت هیتر گلخانه را مشاهده کنید و پس از اطلاع از قیمت خرید کنید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن