0سبد خرید
سیستم گرمایش از کف گلخانه + بررسی جامع 0 تا 100 همراه مزایا و معایب

در سال‌های اخیر اهمیت تغذیه سالم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که بسیاری از افراد قصد دارند با ایجاد گلخانه‌های خانگی برخی از محصولات مصرفی خود را بکارند. علاوه بر این، نیاز به میوه‌ها و سبزیجات در چهار فصل سال باعث افزایش گلخانه‌های در سطح شهرهای مختلف شود. علاوه بر نیروی کار متخصص، دسترسی به منابع مالی و انرژی، مهم‌ترین عاملی که مد نظر قرار گرفته شود ایجاد دمای یکنواخت و مناسب با محصولات گلخانه‌ای است. انتخاب کاربردی‌ترین و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین سیستم‌ گرمایش گلخانه یکی از چالش‌های اصلی صاحبان مشاغل و افرادی که به رشد و پرورش سبزیجات و گیاهان در گلخانه می‌پردازند. مصرف انرژی سیستم گلخانه می‌تواند هزینه فراوانی برای شما ایجاد کند، در نتیجه توصیه می‌شود پیش از اقدام به خرید انواع سیستم گرمایش گلخانه در مورد آن‌ها مطالعه کنید و در صورت نیاز می توانید از کارشناسان نیکاسان مشورت بگیرید. گرمایش کف یکی از رایج‌ترین سیستم‌های گرمایشی است که در فضاهای متنوع و متفاوتی نظیر آپارتمان‌ها، کارگاه‌های تولیدی، منازل، سالن‌های بدن‌سازی و گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم گرمایش از کف گلخانه برای گرم کردن فضا از لوله‌های آب استفاده می‌کند که در کف مکان‌‌ مورد نیاز به صورت مستقیم نصب می‌شوند. پس از نصب این لوله‌ها لازم است برای جلوگیری از هدر رفتن گرما و انرژی کف ساختمان عایق بندی شود. پس از عایق بندی، لوله‌های آب به سیستم گرمایشی متصل می‌شوند. سیستم گرمایش از کف گلخانه قابل تنظیم است و دمای مطلوبی را برای گیاهان فراهم می‌سازد. بهترین سیستم های گرمایشی نیرو تهویه البرز، گرمایش ارزان گلخانه و همچنین بهترین نوع بخاری گلخانه را از نیکاسان بخرید. انواع روشهای گرمایش گلخانه را می توانید در سایت نیکاسان بخوانید. 

سیستم گرمایش از کف گلخانه + بررسی جامع 0 تا 100 همراه مزایا و معایب

سیستم گرمایش از کف گلخانه

گرمای سیستم گرمایش از کف گلخانه به دو روش تأمین می‌شود: از طریق المنت‌های حرارتی برقی و به وسیله لوله‌های آبگرم صاف یا مارپیچ. با توجه به اینکه سیستم گرمایش حرارتی با هدف افزایش سرعت رشد ریشه گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ این سیستم گرمایشی برای تولید نشاء و انواع مختلف کشت گلدانی توصیه نمی‌گردد. لازم به ذکر است که سیستم گرمایش از کف گلخانه دارای یک دیگ است که برای گرم کردن آب و بر اساس اندازه محیط گلخانه و میزان حرارت مورد نیاز تهیه می‌شود. علاوه بر دیگ بخار، سیستم گرمایش از کف گلخانه دارای تجهیزات دیگری نظیر شیرآلات، لوله آب و پمپ آب است. با وجود اینکه هزینه نصب و نگهداری سیستم گرمایش از کف گلخانه نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی از هزینه‌ بالاتری برخوردار است، اما به دلیل بازدهی بالا برای کشت هیدروپونیک به شدت توصیه می‌شود.

سیستم گرمایش از کف گلخانه

مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف گلخانه

همانطور که پیش از این اشاره شد، سیستم گرمایش از کف گلخانه کاربردی‌ترین سیستم گرمایشی است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم گرمایشی همانند سیستم‌های گرمایشی دیگر از مزایا و معایبی برخوردار است. به عنوان مثال عدم ایجاد آلودگی‌های ناشی از سوخت انرژی در فضای گلخانه، ایجاد دمای متعادل و یکنواخت، صرفه جویی در مصرف انرژی و قابلیت اجرا در دیوارها و سقف و عدم انتشار گاز منوکسید کربن، تنها چند مورد از مزایای نصب سیستم گرمایش از کف گلخانه هستند. به عنوان مثال، با توجه به اینکه هوای سرد بر روی زمین قرار می‌گیرد و گیاهان نیز در همین سطح کاشته می‌شوند، استفاده از سیستم گرمایشی که به درستی نصب شود می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر افزایش میزان محصولات شما داشته باشد و از سرمازدگی گیاهان جلوگیری کند. از دیگر مزایای این سیستم گرمایشی کاربردی می‌توان به عدم تولید صدا اشاره کرد. در صورتی که سیستم گرمایش از کف گلخانه در حال گرم کردن محیط گلخانه است هیچگونه صدایی نظیر صدای لرزش کانال، صدای عبور آب از لوله‌ها و صدای حرکت فن شنیده نمی‌شود. علاوه بر این، اگر این سیستم گرمایشی به درستی و توسط متخصصان تولید و نصب شود از طول عمر بسیار بالایی برخوردار است و به راحتی دچار مشکل نمی‌شود.

مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف گلخانه

از معایب سیستم گرمایش از کف گلخانه می‌توان به هزینه بالای تهیه و نصب اشاره کرد. با توجه به اینکه این سیستم گرمایشی نیازمند لوله‌ آب و تجهیزات دیگر است، از هزینه راه‌اندازی و تعمیر و نگهداری بالایی برخوردار است. با این وجود، سیستم گرمایش از کف گلخانه چیزی حدود 40 درصد از انرژی مصرفی شما را کاهش می‌دهد و این خود به معنی کاهش هزینه‌های شما خواهد بود. از دیگر معایب سیستم گرمایش از کف گلخانه می‌توان به زمان‌بر بودن فرایند گرم شدن گلخانه اشاره کرد. با توجه به اینکه آب با سرعت پایینی شروع به گرم شدن و سرد شدن می‌کند،‌ لازم است برای گرم کردن محیط گلخانه از چند ساعت قبل سیستم گرمایش از کف را به‌راه بیندازیم. به همین دلیل توصیه می‌شود گلخانه‌هایی که دارای فضای کمتری هستند از این سیستم کاربردی استفاده کنند. اگر تصمیم گرفته‌اید برای سرعت‌بخشی به رشد گیاهان خود از سیستم گرمایشی مفیدتری استفاده کنید، با مشاوران نیکاسان تماس حاصل فرمایید و در خصوص نحوه ساخت و اجرای سیستم گرمایش از کف گلخانه و استعلام قیمت این محصولات درجه یک مشاوره دریافت کنید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن