0سبد خرید
نحوه ساخت هیتر گلخانه

شاید فکر کنید که داشتن یک گلخانه در زمستان سخت و هزینه بردار است، در حالی که برخی گیاهان وجود دارد که رشد آنها در زمستان غیرعادی خواهد بود، اما هنوز تکنیک های زیادی برای تأمین گرمای کافی جهت تولید محصولات یک ساله وجود دارد. برای گرم کردن گلخانه در زمستان به صورت رایگان، بهترین راه ها استفاده از عایق مناسب، ذخیره انرژی گرمایی و استفاده از هیتر است. هر 3 روش موثر برای تولید گرما و حفظ گرما در گلخانه است. شما عزیزان می توانید برای خرید، استعلام قیمت و کسب اطلاعات تخصصی درباره هیتر مناسب گلخانه، مرغداری، دامداری و ... با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

نحوه ساخت هیتر گلخانه

برای ساخت هیتر گلخانه از کجا شروع کنیم

روش های زیادی برای گرم کردن گلخانه در زمستان وجود دارد، اما مهمترین مرحله عایق بندی مناسب گلخانه است تا گرمای ایجاد شده یا دریافتی از بین نرود. برای عایق بندی گلخانه خود می توانید از بسته بندی حباب دار استفاده کنید. هرچه حباب بزرگتر باشد، بهتر است. پس از عایق بندی صحیح گلخانه، چند گزینه برای گرم کردن گلخانه به وجود دارد، از جمله:

گرمای طبیعی خورشید: یکی از روش های گرم کردن گلخانه استفاده از خورشید و عایق کاری است، زیرا خورشید منبع آزاد گرما است. گرچه استفاده از خورشید در تابستان آسان است و به حداکثر رساندن گرمای دریافتی از خورشید در زمستان دشوارتر است- اما غیرممکن نیست؛ خورشید در این فصل به مدت طولانی بیرون نیست و شدت آن نسبت به تابستان کمتر است. برای بهینه سازی میزان گرمایی که می توانید از خورشید دریافت کنید، اطمینان حاصل کنید که گلخانه شما در منطقه ای قرار دارد که سایه دار نیست. بهترین موقعیت برای گلخانه شما در مکان هایی است که سایه بان نیستند، بنابراین نور خورشید می تواند وارد گلخانه شود. برای به حداکثر رساندن آفتاب به گلخانه خود، از پلاستیک شفاف برای عایق بندی استفاده کنید.

هیتر گلخانه ای: هیتر دستگاهی است که گرمای مورد نیاز گلخانه را در فصول سرد سال فراهم می کند؛ به دلیل بالا بودن قیمت هیتر کمتر در گلخانه های خانگی از آن استفاده می شود، اما ما در این مقاله، آموزش ساخت هیتر با حداقل امکانات را برای شما فراهم کرده ایم.

برای ساخت هیتر گلخانه از کجا شروع کنیم

لوازم ضروری برای ساخت هیتر گلخانه

یک جعبه مناسب مانند جعبه پلاستیکی آشپزخانه که روی آن با صفحات نازک پلی استایرن بسته بندی شده باشد.

بخاری آکواریومی ارزان مانند ترموستاتیک 100 وات

چند متر لوله آبیاری انعطاف پذیر

یک پمپ آبنما کوچک 

سوکت تایمر (اختیاری)

5 لیتر مایع برف پاک کن (اختیاری)

در مرحله اول فقط بخاری ترموستاتیک و پمپ را درون جعبه قرار دهید و آن را با مایع برف پاک کن پر کنید تا به بیش از میزان مصرف پمپ برسد. سپس یک سر لوله آبیاری را به نازل خروجی پمپ متصل کرده و لوله را به دلخواه خود قرار دهید، مطمئن شوید که تمام قسمت گیاه را پوشانده باشد. بگذارید انتهای لوله از شکاف داخل جعبه برگردد و اجازه دهید پمپ مایع را به گردش در آورد. می توانید هم بخاری و هم پمپ را به سوکت تایمر متصل کنید و تایمر را تنظیم کرده تا سیستم های گرمایشی در مدت زمان دلخواه شما فعال باشد. ترجیحا از این هیتر در هنگام شب استفاده کنید زیرا در طول روز نور خورشید گلخانه را گرم می کند. بنابراین سیستم اتوماتیک عمل می کند. بهتر است به جای آب شیر از مایع برف پاک کن مخصوص استفاده کنید، زیرا این مایعات گرما را بهتر از آب حفظ می کند. البته اگر به مایع برف پاک کن مخصوص دسترسی ندارید به جای آن می توانید از آب شیر ساده استفاده کنید. برای بهبود عملکرد هیتر، لوله را تا حد ممکن کوتاه نگه دارید. پمپ کوچک دست ساز شما می تواند 5-8 لیتر مایع را از طریق 10 متر لوله به راحتی گردش دهد.

این ها روش هایی ساده و کم هزینه برای گرم و سالم نگه داشتن گلخانه شما در فصل های سرد سال هستند. 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن