0سبد خرید

یکی از واسطه‌های سرمایش تبخیری پد سلولزی بوده که از لایه‌های نازک و موج‌دار کاغذ کرافت ساخته می‌شوند. کاغذهای کرافت از تنه‌ی درختانی همچون کاج، بامبو و کنف ساخته شده و بدلیل خاصیت بالای جذب کنندگی آب بسیار مقاوم هستند. شکل هندسی و بافت منظم پد سلولزی که بدلیل نوع قرارگیری زوایا و طول موج‌های مختلف لایه‌های کاغذ بر روی هم می‌باشند، سبب پخش شدن یکنواخت آب در سراسر پد گشته و این از مزایای پد سلولزی گلخانه‌ای است.

جریان هوا در لایه‌های پد موجب تبخیر حداکثری آب شده و این امر به خنک سازی کمک می‌کند. از آنجایی که فضای محیط‌های صنعتی مانند مرغداری و گلخانه نیاز به رطوبت بالایی دارند، به همین جهت از پد سلولزی گلخانه به عنوان سیستم خنک سازی گلخانه‌ای استفاده می‌گردد.

این پدها بر روی قاب‌های آلومینیومی بزرگی نصب شده و با عبور آب به سمت پدها از طریق فن، رطوبت محیط بالا و دمای آن کاهش می‌یابد و به این ترتیب شرایط مناسب برای رشد گل و گیاه فراهم می‌شود. برای خرید قاب پد سلولزی گلخانه می توانید به سایت نیکاسان مراجعه کنید. 

  مزایای پد سلولزی گلخانه‌ای

از پد سلولزی گلخانه‌ای بیشتر بدانیم

پدهای سلولزی در انواع ضخامت‌ها طراحی و تولید می‌گردند. علاوه بر آن ابعاد گوناگون آن در بازار موجود است. از پدهای سلولزی در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها به عنوان سیستم سرمایشی استفاده می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که کارآیی پدهای سلولزی به عواملی از قبیل: نوع ماده استفاده شده در پد، ضخامت پد، اندازه سوراخ‌ها، سرعت جریان و رطوبت نسبی هوای عبوری از داخل پد و حجم آبی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی دارد.

پد سلولزی که به عنوان واسطه سرمایشی تبخیری عمل می‌کند، در سیستم‌هایی که راندمان بالا دارند استفاده می‌گردد. این پدها بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی بوده و در برابر تجزیه و فاسد شدن مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند.

استفاده از پدهای سلولزی موجب می‌شود تا محیط به آن درجه و دمایی که مد نظر شما است، برسد. یکی‌دیگر از مزایای پد سلولزی گلخانه ای، میزان طول عمر بیشتر آن نسبت به پوشال‌ها می‌باشد و خاصیت جذب آب بالای این پدها نسبت به پوشال، سبب قابلیت خنک کنندگی بیشتر گردیده است.

پدهای سلولزی علاوه بر خدمت و کاربردی که ارائه می‌دهند از مزایای زیادی نسبت به محصولات جایگزین برخوردار هستند. استفاده از پدهای سلولزی از انتقال باکتری‌ها و قارچ‌ها به درون فضای سرمایش جلوگیری کرده و هوای سالم و پاکی را در محیط فراهم می‌کنند. از طرفی پد سلولزی گلخانه دارای خاصیت خودشویی است که این امر به علت عبور جریان هوا در طول شیارها بوده و موجب پرتاب ذرات گرد و غبار به داخل آب شده و از آنجا همراه آب به داخل مخزن انتقال می‌یابند.

در واقع این پدها مانند یک فیلتر برای سیستم سرمایشی عمل کرده و به این ترتیب از رسوب گرفتن پد سلولزی جلوگیری خواهد شد.

علاوه بر آن از دیگر مزایای پد سلولزی گلخانه‌ای باید به طول عمر بالای آن که حدود 3 تا 5 سال است اشاره کنیم. همچنین این پد مانع ورود حشرات موذی به داخل گلخانه شده و از خاصیت خنک سازی بیشتری نسبت به پوشال برخوردار است. پد گلخانه بدلیل کاهش فشار پایین در حالت مرطوب، سبب کاهش مصرف انرژی در بلند مدت می‌گردد. خاصیت آنتی‌باکتریالی پد گلخانه موجب جلوگیری از رشد قارچ و باکتری روی آن شده است.

یکی‌دیگر از مزایای پد گلخانه ، قابل ارائه بودن آن در انواع ضخامت‌ها و ابعاد متفاوت می‌باشد. ایستایی بالا، ساختار مستحکم و منظم این پدها مانع از افت ارتفاع آنها خواهد شد. همچنین نصب، نگهداری و شستشو این پدها راحت بوده و پد گلخانه دارای راندمان تبخیر بالای 80 درصد است.

از پد سلولزی گلخانه‌ای بیشتر بدانیم

پد سلولزی گلخانه به علت دارا بودن دوام بیشتری که نسبت به پوشال‌ها دارند، باید در مناطق گرم و خشک مورد استفاده قرار بگیرند. نوع طراحی خاص این پدها باعث شده که در برابر هوا از خود مقاومت نشان ندهند و در نتیجه بیشترین سطح تماس را بین آب و هوا بوجود آورده و به این ترتیب هم موجب افت فشار کمتر گشته و هم منجر به کاهش برق مصرفی کولر می‌گردند.

پدهای سلولزی در برابر آب تغییر شکل نداده و می‌توانند هوا را تا 15 درجه سانتی‌گراد کاهش دهند و اینگونه موجب کاهش مصرف برق هم خواهند شد.

پدهای سلولزی از لحاظ ظاهری جذاب بوده و خوشبختانه این پدها سبب مشکلات تنفسی و ریوی نمی‌شوند. از ویژگی‌های مفید این پدها می‌توان به این نکته اشاره کرد که در برابر آب پوسیده نشده و به همین سبب نیاز به تعویض به صورت دوره‌ای ندارند. حشرات و گرد و غبار موجود در هوا توسط این پدها جذب و از محیط خارج می‌شوند.

پدهای سلولزی موجب کاهش یافتن هزینه‌ها شده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها موادی که در پدهای سلولزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، قابل جذب آسان و دارای خاصیت تجزیه شوندگی بوده، در نتیجه موجب آلودگی محیط زیست نمی‌شوند.

مزایای استفاده از پد سلولزی در مرغداری و گلخانه

از دیگر مزایای پد سلولزی گلخانه‌ای باید به بالا رفتن بازدهی و افزایش نرخ رشد اشاره کنیم. همچنین رطوبتی که در اثر سرمایش تبخیری ایجاد می‌شود، آب مورد نیاز برای آبیاری گیاهان را کاهش داده و در اثر این رطوبت از تعرق گیاهان جلوگیری می‌گردد. به علاوه این رطوبت مانع خارج شدن آب دارای مواد معدنی از گیاهان شده و از این رو در شادابی گل و گیاهان موثر واقع می‌گردد. پس یه طور کلی می توان مزایای استفاده از پد سلولزی در گلخانه را به شرح زیر بیان نمود:

  • رطوبت حاصل از تبخیر باعث تامین رطوبت مورد نیاز گیاه می گردد.
  • مانع تعرق گیاهان و در نتیجه مانع خارج شدن آب حاوی مواد معدنی شده و از پژمردگی آنها می شود.
  • هوای مرطوب و خنک باعث طراوت و شادابی گیاهان گلخانه ای شده و همچنین باعث افزایش تولید می گردد.
  • سیستم کولینگ پد تولید محصولات گلخانه ای را در ماه ها ی گرم امکان پذیر می نماید.
  • به علت قرار گرفتن منظم پدها در کنار یکدیگر، در مصرف آب و برق صرفه جویی می شود
  • با پمپ کم فشار کار می کند.
  • در مقایسه با مه پاش ارزان تر است

استفاده از پد سلولزی در مرغداری موجب رشد مناسب مرغ‌ها شده و در افزایش کیفیت تخم‌مرغ موثر است. همچنین به خروج دی‌اکسیدکربن و آمونیاک از محیط مرغداری کمک می‌کند.

مزایای استفاده از پد سلولزی در مرغداری و گلخانه

شرکت نیکاسان ارائه دهنده انواع پد سلولزی

با توجه به مزایای گفته شده در مورد پدهای سلولزی باید به این نکته توجه کنیم که برای خرید این محصول و بهره بردن از مزایای آن باید از نوع اصل آن استفاده شود. خوشبختانه مجموعه نیکاسان با حذف واسطه‌ها و ارائه‌ نوع مرغوب و با کیفیت پد سلولزی ارزان توانسته سبب رضایت خریداران شود. همکاران ما در نیکاسان همواره آماده‌ی خدمت رسانی به شما هستند. انواع پد سلولزی چون پد سلولزی کولر، پد سلولزی ماینر، پد سلولزی گلخانه و... در نیکاسان به شما مشتریان گرامی ارائه می شود.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن