0سبد خرید
مصرف برق هیتر برقی

هیتر برقی جزو بهترین گزینه های انتخابی برای گرم کردن مکان های کوچک هستند؛ مکان هایی که امکان گازکشی در آنها وجود نداشته و یا این که امکان قرار دادن بخاری گازی در آن فراهم نیست. اما، نکته ای که در استفاده از این دستگاه های برقی حائز اهمیت است، مقدار توان مصرفی آنهاست. باید توجه داشت که این دستگاه ها در ساعات اوج مصرف می‌توانند موجب قطعی برق و پریدن فیوز شوند. از این رو، باید در انتخاب یک هیتر کم مصرف نهایت دقت را به خرج داد.
هیتر برقی وسیله ای است که جریان الکتریکی را تبدیل به گرما می‌کند. این گرما در حقیقت از المنت هایی که مقاومت الکتریکی بسیار بالایی دارند تولید شده و هیچ گونه آلودگی زیست محیطی خاصی به همراه ندارند. نحوه عملکرد این دستگاه این گونه است که ترموستات بر روی دمای از پیش تعیین شده قرار می‌گیرد. سپس، المنت ها با توجه به درجه حرارت تنظیم شده، جریان الکتریکی را به گرما تبدیل می‌کنند. هر چه ضخامت و طول المنت ها بیشتر باشد، حرارت بیشتری تولید خواهد شد. شما عزیزان می توانید برای خرید انواع مختلف مدل های هیتر از جمله هیتر برقی، هیتر کارگاهی، هیتر گاز سوز، هیتر دوگانه سوز، هیتر گلخانه ای، هیتر نفت سوز و ... با فروشگاه اینترنتی نیکاسان همراه باشید.

آشنایی با انواع هیتر برقی

هیترهای برقی به سه حالت فن دار، تابشی و کانوکتور تقسیم می‌شوند.

هیتر برقی تابشی: این هیترها معمولا از چند المنت تشکیل می‌شوند که از طریق یک سطح بازتابنده، گرما را به محیط ساطع می‌کنند. این سطح عایقی مناسب برای تابش گرما است و نباید به سطح آن دست زد، زیرا دمای جذب شده توسط آن بسیار زیاد است.

هیتر برقی فن دار: این هیتر ها از نظر کارکرد شبیه به هیترهای تابشی هستند؛ با این تفاوت که بجای داشتن سطح بازتابنده از یک فن قدرتمند تشکیل شده اند. گرمای تولید شده از المنت ها توسط این فن به بیرون هدایت می‌شود. این هیترها از نظر امنیت نسبت به هیترهای تابشی بهتر عمل می‌کنند.

هیتر برقی کانوکتور: هیترهای برقی کانوکتور نیز مانند هیترهای قبلی از چندین المنت ساخته می‌شوند. این هیتر تلفیقی از هیترهای تابشی و فن دار است؛ به گونه ای که امکان تنظیم آنها به حالت های تابشی و فن دار میسر است. ابعاد این هیترها بسیار بزرگتر از سایرین بوده و دارای پایه های قوی تری هستند.

شما عزیزان می توانید برای خرید، استعلام قیمت و کسب اطلاعات تخصصی درباره هیتر مناسب گلخانه، مرغداری، دامداری و ... با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

مصرف برق انواع هیترها

مصرف برق انواع هیترها

مصرف انرژی هیترهای برقی بستگی به نوع هیتر و ابعاد آن دارد. در ابعاد بزرگتر معمولا المنت های بیشتری جای می‌گیرد. همین امر مصرف برق آنها را بیشتر می‌کند. به طور مثال اگر هر المنت 400 وات برق مصرف کنند، در یک هیتر تابشی 3 المنته حدود 1200 وات برق مصرف خواهد شد. پس مصرف برق هیترها بستگی به اندازه و تعداد المنت های آنها دارد. توجه داشته باشید که هیترها می‌توانند در ساعات اوج مصرف موجب قطعی برق شوند. از این رو، در هنگام روشن نمودن آنها، سایر وسایل برقی را موقتا خاموش کنید.
قیمت هیترهای برقی نیز بستگی به مدل و ابعاد آن دارد. هر چه ابعاد هیتر بزرگتر باشد به تبع قیمت آن و توان مصرفی آن نیز بیشتر خواهد شد. هیترهای خانگی طبیعتا ارزان تر از نمونه های صنعتی محصولات گرمایشی هستند.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن