0سبد خرید
معایب هیتر برقی

 ممکن است با خود فکر کنید هیتر گلخانه‌ای در مناطقی که گاز هنوز در اختیار مردم قرار نگرفته چطور گرما در زمستان تامین می‌‌کند؟ هیترهای برقی تأسیسات گرمایشی هستند که برای تولید گرما نیازی به استفاده از گاز  یا نفت و گازوئیل ندارند و با جریان برق کار می‌کنند. نحوه‌ی عملکرد این دستگاه پرکاربرد اینگونه است که جریان الکتریکی دریافتی توسط دستگاه مستقیما به جریان گرمایی تبدیل می‌شود. این دستگاه که امروز در برخی از اتاق خواب‌ها یا کانکس‌ها دیده می‌شود مانند اتو عمل می‌کند. هیتر برقی را در چند نوع می‌توانید تهیه کنید. مزایای استفاده از هیتر برقی زیاد است مانند اینکه به راحتی قابل حمل است، ولی مانند هر دستگاه دیگری معایب مخصوص به خود را دارد. شما عزیزان می‌توانید برای خرید، استعلام قیمت و کسب اطلاعات تخصصی درباره هیتر برقی هیتر مناسب گلخانه، مرغداری، دامداری و حتی کرسی برقی... با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

عیوب هیتر برقی

هیترهای برقی شامل انواع هیتر از جمله هیتر گلخانه ای می‌شود، برخی از معایب این هیترها عبارتند از:

  • * خطرآتش سوزی در اثر استفاده از هیتر برقی: یکی از بزرگترین معضلات استفاده از هیتر برقی در چند دهه‌ی اخیر خطر آتش سوزی‌های مکرر به علت داغ شدن بیش از حد المنت های هیتر بوده است که موجب شعله‌ور شدن اجسام نزدیک به دستگاه شده است و یا گاهی بعد از استفاده‌های مکرر از این دستگاه به دلیل تولید مستقیم گرما، روکش سیم ذوب شده و موجب آتش گرفتن خانه شده است.
  • * خطر تماس آب با هیتر برقی در حمام و سرویس بهداشتی: بعضی از شهروندان مخصوصا در مناطق محروم به دلیل دسترسی نداشتن به گاز  و دمای بسیار سرد از هیتر برقی در محیط حمام برای گرم نگه داشتن این مکان استفاده می‌کنند. خطر تماس آب با این دستگاه برقی وجود دارد و در صورت اتفاق افتادن، عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد که می‌توان از برق گرفتگی و آتش‌سوزی یاد کرد.
  • * خطر استفاده از هیتر برقی برای کودکان: در صورت استفاده از هیتر برقی اطمینان حاصل کنید که به هیچ وجه کودکان به سیم و المنت‌های داغ آن دست نزنند زیرا یک تماس ممکن است عواقب سنگینی داشته باشد(بهتر است آن را در ارتفاع و دور از دسترس بچه‌ها نگه دارید).

عیوب هیتر برقی

معایب انواع خاص هیتر برقی

علاوه بر خطرات ذکر شده در بالا، برخی از مدل های هیتر برقی به طور خاص دارای معایب دیگری نیز هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • * معایب هیتر برقی تابشی: همانطور که از اسم دستگاه پیداست این هیتر برقی گرما را به محیط می‌تاباند. به دلیل پرداختن بیشتر به زیبایی این نوع هیترها مسلما عملکردشان نسبت به انواع دیگر کمتر است و طراحی ظریف‌تری دارد. این نوع هیتر برقی شاید نتواند کل خانه یا یک مساحت تقریبا زیاد را گرم کند چون با ساطع کردن گرما به محیط، عمل می‌کند. نباید از این نوع هیتر در مقایسه با دیگر هیترها انتظار گرمای زیادی داشته باشید ولی یکی از بزرگترین مزیت‌های آن نداشتن صدای فن است که خیالتان را در شب آسوده می کند.
  • * معایب هیتر برقی فن دار: یکی از معایبی که به این نوع هیترها دارا می‌باشد صدای فن آن‌هاست، مزیتی که این هیتر دارد تولید گرمای زیادتر نسبت به نوع تابشی است. البته در مدلهای جدیدتر و برندهای معتبرتر با توجه به کیفت فن استفاده شده این صدا بسیار کاهش یافته است.
  • * اگر به شیئ خارجی روی آن قرار بگیرد(خصوصا اشیای پلاستیکی) بوی بدی ایجاد می‌کند که در این صورت باید فورا دستگاه را از برق خارج کرده و آن را در محیط بیرون بگذارید.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن