0سبد خرید
علت بالا نرفتن فشار پمپ آب

در بیشتر ساختمان های طبقاتی برای افزایش فشار آب از پمپ های متفاوتی استفاده می شود، اما گاهی به دلایل مختلف ممکن است فشار پمپ کم شود و بالا نرود، می توان گفت دو دلیل اصلی این مشکل افت فشار قبل از پمپ است یا پس از ورود آب به پمپ این مشکل به وجود می آید اما به طور دقیق تر8دلیل وجود دارد که سبب بالا نرفتن فشار پمپ آب می شود، این دلایل توسط گروه نیکاسان برای شما در زیر ارائه شده اند.

مشکلات اصلی فشار آب شهری

این مشکل مربوط به فشار آب قبل از ورود به پمپ است. برخی اوقات بعد از نصب پمپ و انجام تست های اولیه ممکن است متوجه افت فشار آب شوید که پس از بررسی های دقیق متخصصین می توان دریافت که مشکل از شبکه آب شهری است و این مشکلات با تعویض پمپ و تعمیر آن برطرف نخواهد شد و مربوط به اداره آب و فاضلاب است، اگر به نکات زیر توجه کنید فشار پایین آب نمی تواند خساراتی زیادی به بار بیاورد.

بالا نرفتن فشار پمپ آب به دلیل نشتی لوله کشی

زمانی که لوله کشی های ساختمان نشتی داشته باشند به راحتی فشار پمپ آب را کم می کند.

  1. در این صورت نباید از پمپ بشقابی استفاده شود.
  2. به طور مرتب پمپ ها باید چک شوند و پمپ را از خطر هوا گرفتگی در امان نگه دارید.
  3. خروجی را روی فشار کم تنظیم کنید تا پمپ در خطر دمای بالا قرار نگیرد.

فشار پمپ آب

بالا نرفتن فشار آب به دلیل هوا گرفتگی

گاهی اوقات لوله کشی ها را هوا می گیرد که این هوا گرفتگی به دلیل نشتی آب بندی ها می باشد و به مرور سبب بالا نرفتن فشار پمپ می شود. در حالتی که پمپ، آب را به خوبی پمپاژ نکند و هیچگونه مشکل فنی نداشته باشد می توان به لوله کشی ها توجه کرد، اگر پمپ به هر دلیلی هوا گرفته باشد و عمل هوا گیری انجام نشود حجم فضای هوا گرفتن پمپ آب در پمپاژ آب بازدهی را کم می کند.

اگر پمپ را هوا بگیرد نمی تواند مقدار هوایی که دریافت می کند را پمپاژ کند، از این جهت هوا در محفظه باقی می ماند و با هر بار پمپ، آب دچار مشکل می شود و بازدهی خود را از دست می دهد.

اختلال در اتومات پمپ آب

یکی از دلایل پایین آمدن فشار آب ساختمان است که جزء مشکلات فنی پمپ محسوب می شوند، این اختلال از مشکلات جدی در آبرسانی ساختمان است. از علائم این اختلال می توان به عمل نکردن به موقع، لرزیدن پمپ، افزایش دمای آب خروجی و...اشاره کرد، برای جلوگیری از این اختلال بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید :

  1. به موقع و به صورت دوره ای کلید اتومات را چک کنید.
  2. از پمپ هایی که تضمین شده هستند استفاده کنید.
  3. زمانی که دمای پمپ سریع بالا رفت باید فوری آن را خاموش کرد.

گرفتگی علم شیر

یکی از مسائل می تواند مسدود شدن شیرآلات و جرم گرفتگی مجاری باشد، به خصوص خروجی هایی که علم های مورب یا عمودی دارند بیشتر سبب کم شدن فشار پمپ آب می شوند.

باز بودن چند شیر همزمان

یکی از دلایل بالا نرفتن فشار آب به انشعاب گیری استاندارد بستگی دارد.اگر تعداد شیر آب های زیادی را همزمان باز کنید فشار آب شما کم خواهد شد.

رسوب گرفتن مجاری

گرفتن تاسیسات لوله کشی و مجاری پمپ می تواند تاثیر به سزایی در پایین آمدن فشار آب پمپ داشته باشد.

مشکلات فنی پمپ

مشکل داشتن هر یک از قطعات و تجهیزات پمپ هر چند کوچک می تواند سبب بالا نرفتن فشار پمپ آب شود.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن