0سبد خرید
نصب پمپ آب بعد از کنتور

نصب پمپ های آب بعد از کنتور یکی از روش هایی است که افراد فکر می کنند باعث خواهد شد فشار آب در ساختمان بالا رود. امروزه افراد بسیاری اقدام به این گونه نصب پمپ در ساختمان ها می کنند. این وضعیت شاید در آب رسانی به یک واحد ساختمانی خاص بازدهی داشته باشد اما مخالف مقررات نصب پمپ می باشد. این گونه نصب به دلایلی غیر قانونی تلقی می شود. طبق مقرارت و بند نامه هایی که مقررات ملی ساختمان را تعیین خواهند کرد نصب و قرار دادن پمپ ها بعد از کنتور آب کاملا غیر قانونی باشد. در صورتی که این اتفاق به انجام برسد باید قبل از آن از مخزن آب استفاده نمود. برای تهیه انواع پمپ آب می توانید به فروشگاه اینترنتی نیکاسان مراجعه کنید.

دلایل غیر قانونی بودن نصب پمپ آب بعد از کنتور

  • این عمل باعث خواهد شد که کنتور و پمپ به مرور خراب شوند و مشکلاتی در پمپ شدن آب به وجود آید.
  • با این کار میزان فشار آبی که به همسایه ها و واحد های دیگر خواهد رسید افت پیدا خواهد کرد.
  • این عمل باعث خواهد مصرف آب بسیار بالا رود چرا که کنتور اقدام به ثبت میزان بیشتری از آن خواهد کرد.
  • با نصب پمپ بعد از کنتور فشار منفی را در لوله های شهری ایجاد خواهد کرد و این امر سبب خواهد شد در نقاطی که به علت فرسودگی دارای نشتی می باشند آب های آلوده به شبکه راه پیدا کند.این امر سلامت شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

دلایل غیر قانونی بودن نصب پمپ آب بعد از کنتور

نصب مخزن برای تقویت فشار آب خانگی

یکی از راه کارهایی که باعث خواهد شد فشار آب به میزان خوب و قابل قبولی وجود داشته باشد نصب مخزن مناسب در کنارپمپ می باشد.امروزه مخزن های پپلی اتیلن برای استفاده در کنار پمپ ها برای رسیدن به فشار مطلوب در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مواردی که در آن می توان پمپ آب را بعد از کنتور نصب کرد ایجاد یک مخزن آب بین کنتور و پمپ می باشد. با استفاده از یک ست کنترل یا منبع تحت فشار می توان باعث بالا رفتن طول پمپ آب خواهد شد. نحوه نصب درست پمپ آب و مخزن باید اصولی انجام شود. شیوه درست نصب اینگونه است که پمپ را به مخزن و مخزن را به لوله های شهری وصل می کنند. در صورتی که مخزن پر شود با پمپ شدن آب به درون پمپ فشار آب به درون لوله ها زیاد خواهد شد. در صورتی که مخزن آب را در محیط هایی قرار دهید که در معرض نور آفتاب باشد باید مخزن های مورد استفاده شده از متریال هایی استفاده شوند که از عبور نور به درون مخزن جلوگیری کنند. در صورتی که مخزن در معرض گرما و یا نور قرار بگیرد باعث خواهد شد تا بستری مناسب برای رشد باکتری ها ایجاد شود. مخازن چند لایه و پلی اتیلن بهترین گزینه برای استفاده در مصارف ساختمانی می باشند.
پمپ های نصب شده در ساختمان باید جایی پایین تر و یا هم سطح با ورودی آب ساختمان نصب شوند تا بیشترین میزان از بازدهی را داشته باشند. در صورتی که این شرایط میسر نبود پمپ آب باید در نزدیکی سطح منبع آب قرار بگیرد.  

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن