0سبد خرید
طول شیلنگ بخاری گازی

با شروع شدن فصل پاییز و سرما مسئله شیلنگ بخاری گازی، بیشتر مد نظر است زیرا هر گونه اشتباهی در نصب یا طول شیلنگ سبب گاز گرفتگی و ایجاد مشکل می شود. در سیستم های لوله کشی برای اتصال لوله گاز به بخاری یا دستگاه های دیگر از شیلنگ های لاستیکی تقویت شده استفاده می کنند، این شیلنگ ها به صورت استاندارد تولید می شوند.

نکات مهم درباره شیلنگ بخاری گازی

برای محکم وصل کردن شیلنگ بخاری گازی به لوله گاز از بست های فلزی استفاده می کنند. شلنگ های بخاری باید هر چند وقت یکبار چک شوند تا در صورت داشتن هر گونه عیب یا فرسودگی بلافاصله عوض شود. طبق نظر کارشناسان طول شیلنگ نباید از 120 سانتی متر بیشتر باشد و نباید هرگز از شیلنگ های غیر استاندارد برای این کار استفاده کرد، همچنین داشتن هرگونه ترک روی شیلنگ سبب نشتی گاز می شود و در صورت مشاهده باید فوری تعویض شود. شیلنگ هایی که لاستیکی هستند، سریع فاسد می شوند زیرا از ترکیبات نفتی و گازی تهیه شده و استفاده از آن ها برای بخاری مجاز نیست. شیلنگ های استاندارد که برای بخاری گازی استفاده می شوند از چند لایه لاستیک تهیه شده که مخصوص این اتصالات هستند. با توجه به اتفاقات ناگواری که در اثر گاز گرفتگی ایجاد می شود، باید این مسائل را جدی گرفت و به نکات آن توجه ویژه ای کرد زیرا با جان افراد در ارتباط است. شیلنگ های گاز را نباید در معرض حرارت بالا یا وسایل گاز سوز دیگر قرار داد، همچنین نکته مهم دیگر طول شیلنگ است و همانطور که در بالا گفته شد طول آن نباید بیشتر از یک متر و بیست سانتیمتر باشد.
همانطور که می دانید امروزه بیشتر از پکیج ها و سیستم های گرمایشی استفاده می کنند اما تعداد زیادی هم هستند که از بخاری های گاز سوز برای گرم کردن استفاده می کنند به همین دلیل بهتر است نکات ایمنی را در هنگام نصب نسبت به شیلنگ های اتصال و دیگر قسمت های آن رعایت کرد و حوادث را به حداقل رساند. یکی از ساده ترین راه ها برای پی بردن به نشتی شیلنگ، کف صابون است به اینگونه که در محل اتصال شیلنگ در لوله خروجی گاز و درگاه ورودی گاز بخاری را به وسیله کف امتحان کرد، بهتر است شیلنگ هر 3 سال یکبار عوض شده تا با اطمینان خاطر بیشتری از بخاری های گازسوز استفاده کرد.

نکات مهم درباره شیلنگ بخاری گازی

چرا طول شیلنگ گاز نباید زیاد باشد

با توجه به مطلب بالا و دیگر تحقیقاتی که انجام شده بهتر است طول شیلنگ بخاری گازی از 120 سانتی متر تجاوز نکند زیرا بلندی زیاد شیلنگ می تواند مشکل ساز باشد به گونه ای که ممکن است شیلنگ به هم گره خورده یا بپیچد و از انتقال صحیح گاز به بخاری جلوگیری کند، همچنین چک کردن شیلنگ هایی که بلند هستند سخت بوده و ممکن است از نقطه ای دچار نقص شده و فرد متوجه آن نشود که همین امر موجب نشتی گاز و گازگزفتگی می شود. شیلنگ گاز از انواع شیلنگ برای مصارف خانگی می باشد که در سایزهای 8/5 و 8/3 در بازار موجود می باشند که از مواد لاستیکی و پی وی سی منجمد یا غیر منجمد است و توانایی تحمل فشار گاز شهری را دارد.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن