0سبد خرید
هوشمند سازی مزارع کشاورزی

کشاورزی یکی از مهم ترین صنایع است که در اقصی نقاط جهان اهمیت بالایی دارد و بیشتر کشاورزان به دنبال روشی برای افزایش تولید محصولات با کیفیت هستند. با پیشرفت علم و فناوری روش های نوینی مانند هوشمند سازی مزارع کشاورزی ارائه شده است. این امر به افزایش کیفیت محصول، کاهش مصرف آب و ... کمک می کند. در کشاورزی های دستی و قدیمی کوچک ترین خطای انسانی می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به وجود بیاورد اما با هوشمند سازی مزارع کشاورزی با برنامه های از پیش تعیین شده و نصب سیستم های هوشمند، محصولات به بهترین شکل تولید می شوند از این رو خطای انسانی کاهش پیدا می کند.

برای هوشمند سازی مزارع کشاورزی باید از سیستم ها، تجهیزات، حسگرها و ابزارهای تخصصی استفاده کرد تا تمامی شرایط مزرعه مورد بررسی و آنالیز قرار گیرد. در واقع با هوشمند سازی مزارع کشاورزی می توان پارمترهایی مانند کیفیت آب، اکسیژن ترکیب شده در آب، دمای خاک، رطوبت خاک، جهت وزش باد، سنجش تابش نور و ... به طور دقیق اندازه گیری شوند. این اطلاعات با سنسورهایی که در ترمینال ها نصب می شوند جمع آوری و اندازه گیری می شوند از این رو متناسب با شرایط مزرعه، آبیاری، کوددهی و ... به صورت خودکار انجام می شوند.

 با هوشمند سازی مزارع کشاورزی می توان به هدف هایی مانند کیفیت بالای محصولات، صرفه جویی در مصرف آب و مواد مغذی، کاهش تلفات و .... دست پیدا کرد. برای استفاده از این روش کشاورزی علاوه بر تجهیزات، نرم افزارهای کاربردی نیز نیاز هستند تا بتوان عملکرد آبیاری، کوددهی محصولات را بر اساس نیاز آن ها تنظیم کرد. به طور کلی هوشمند سازی مزارع کشاورزی مزایای بسیاری به همراه دارد از این رو مورد توجه بیشتر کشاورزان است.

مزرعه هوشمند چیست؟

مزرعه هوشمند مزرعه ای است که در آن از تکنولوژی های جدید به جای فرآیندهای دستی استفاده می شود. این مزرعه ها به نیروی انسانی نیازی ندارند و تمامی فرآیند های رشد، کاشت، برداشت و ... محصولات با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای مدرن انجام می شود. هدف اصلی مزرعه هوشمند افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی است که با استفاده از اینترنت اشیا، مدیریت داده ها و دیگر فناوری های هوشمند محقق می شود.

مزرعه هوشمند چیست؟

 استفاده از مزرعه های هوشمند مزایای بسیاری دارد و طبق تحقیقات انجام شده هزینه به کارگیری و نگهداری این مزارع نسبت به مزارع سنتی بسیار کمتر است. از این رو مورد توجه بیشتر کشاورزان قرار می گیرد. با توجه به افزایش جمعیت نیاز به مواد غذایی روزانه بیشتر می شود از این رو افرادی که در صنایع کشاورزی فعالیت می کنند به دنبال راه هایی برای توسعه و رشد محصولات کشاورزی هستند. مزرعه هوشمند با استفاده از تکنولوژی به کاهش هزینه ها، کارایی بهتر، محصولات با کیفیت تر و ... کمک شایانی می کند. مزرعه هوشمند این امکان را فراهم می کند که نیازهای مزرعه را نظارت کنید و بر اساس آن ها کوددهی، سم پاشی و ... را انجام دهید. در نتیجه با صرفه جویی در مصرف آب، مواد غذایی و ... کشاورزی با تولید بهتر و سالم تر را تجربه خواهید کرد.

Smart agriculture چیست؟

Smart agriculture اصطلاح تخصصی در رشته مدیریت است که در زبان فارسی کشاورزی هوشمند معنی می شود. امروزه در ایران کشاورزی هوشمند رونق بسیاری پیدا کرده است. اکثر کشاورزان برای افزایش کیفیت محصولات خود از این روش برای رشد محصولات استفاده می کنند. در کشاورزی هوشمند با چند کلیک می توان به سادگی مزارع را مدیریت کرد. در واقع در این روش کشاورزی با استفاده از اینترنت و تلفن هوشمند می توان به رشد و توسعه کشاورزی کمک کرد. جایگزین شدن کشاورزی هوشمند به جای کشاورزی دستی و سنتی سبب شده در مقدار مصرف عناصر صرفه جویی شود و سرعت انجام اکثر فرآیندها به حداکثر برسد. در کل برای کشاورزی هوشمند باید با استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب توسط افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه مزرعه را هوشمند سازی کرد.

مزرعه هوشمند چیست؟

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد کشاورزی هوشمند مزایای بسیاری دارد که برای آشنایی بیشتر در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است.

  • بهره وری بالا محصول
  • کاهش استفاده از سموم دفع آفات
  • صرفه جویی در مصرف کودها و آب
  • سازگاری بیشتر با محیط زیست
  • افزایش ایمنی کشاورزان
  • کنترل آسان تر

برای آشنایی بیشتر با کشاورزی هوشمند، مقالات موجود در سایت نیکاسان را مطالعه کنید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن