0سبد خرید
سیستم تغذیه هوشمند گلخانه

امروزه با پیشرفت علم و فناوری سیستم های کاربردی و مجهزتری برای گلخانه ها طراحی شده که با استفاده از آن ها بیشتر گلخانه ها هوشمند سازی شده اند. گلخانه مکانی برای رشد و تولید انواع گل و گیاه است که شرایط محیطی آن باید به صورت مداوم کنترل شود. از این رو هر گونه کوتاهی و خطای انسانی می تواند خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کند. اما امروزه با هوشمند سازی گلخانه ها زمان آبیاری، زمان کوددهی، میزان دما، میزان رطوبت و... به آسانی کنترل می شوند. در واقع با هوشمند سازی گلخانه می توان تا حد زیادی در مصرف کود، آب، مواد غذایی و... صرفه جویی کرد. از این رو بیشتر افراد برای تولید محصول با کیفیت از سیستم های تغذیه و آبیاری هوشمند برای گلخانه ها استفاده می کنند.

شرایط محیطی گلخانه بسته به نوع گیاه، زمان کاشت، میزان تولید و... متفاوت است که با استفاده از سیستم های هوشمند می توان این شرایط را کنترل کرد. سیستم تغذیه هوشمند گلخانه به گونه ای طراحی شده است که بر اساس برنامه زمان بندی شده کشت محصولات را تغذیه می کند. در واقع این سیستم مواد غذایی مورد نیاز محصول را همزمان با مقداری اسید به کشت می دهد. سیستم تغذیه هوشمند گلخانه انواع مختلفی دارد و به صورت آنلاین و آفلاین، نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک، 5 استوک و... طراحی و تولید می شود که هر فرد متناسب با شرایط گلخانه خود می تواند بهترین مدل را خریداری کند. سیستم تغذیه هوشمند گلخانه اکثرا قابلیت هایی مانند کوددهی هر محصول به صورت جداگانه، تزریق یکنواخت مواد غذایی و اسید، ورودی های مختلف برای مواد غذایی و اسید و... دارند. از این رو به رشد بهتر محصول و صرفه جویی در مصرف مواد غذایی کمک بسیاری می کند.

ماشین های تغذیه و آبیاری هوشمند

همانطور که در بالا اشاره شد ماشین های تغذیه و آبیاری هوشمند بهترین تجهیزات برای گلخانه ها هستند و این امکان را فراهم می کنند که با صرفه جویی در مصرف آب و مواد غذایی محصولات به خوبی رشد کنند و راندمان تولید محصولات گلخانه افزایش پیدا کند. ماشین های تغذیه و آبیاری هوشمند انواع متفاوتی دارند که هر کدام براساس طراحی، برند و ... دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. اما هدف اصلی تمام این ماشین ها تغذیه و آبیاری به موقع و مداوم گل و گیاهان گلخانه ای است. ماشین های تغذیه و آبیاری هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که بر اساس برنامه زمان بندی شده، آبیاری و تغذیه کشت را انجام می دهند. در واقع با استفاده از این ماشین های هوشمند مواد مغذی، آب و مقداری اسید به صورت همزمان به کشت داده می شود.

ماشین های تغذیه و آبیاری هوشمند

 نحوه مخلوط کردن مواد غذایی، مسیر عملیات، تجهیزات و ... انواع ماشین های تغذیه و آبیاری هوشمند با هم متفاوت هستند و در برخی منابع آب و مواد غذایی به صورت جداگانه است. تنظیمات این ماشین ها بسیار حائز اهمیت است و باید بر اساس مدل ماشین، نوع گیاه و ... به صورت تخصصی انجام شود. در بیشتر این دستگاه ها قابلیت کنترل از راه دور وجود دارد که به وسیله موبایل یا کامپیوتر می توان به آسانی کشت را آبیاری و تغذیه کرد. با این تفاسیر ماشین های تغذیه و آبیاری هوشمند بسیار کاربردی هستند و مزایای بسیاری دارند از این رو بیشتر گلخانه ها برای افزایش بازدهی از این ماشین ها استفاده می کنند.

انواع ماشین های تغذیه و آبیاری هوشمند

  • ماشین تغذیه و آبیاری آنلاین: طراحی این ماشین به گونه ای است که اختلاط مواد غذایی و آب به صورت همزمان و در مسیر عملیات انجام می شود.
  • ماشین تغذیه و آبیاری آفلاین: نحوه اختلاط مواد غذایی در این ماشین به صورت غیر همزمان است و مواد غذایی، اسید و آب در منابع جداگانه به کشت داده می شوند.
  • ماشین تغذیه و آبیاری نیمه اتوماتیک: تغذیه و آبیاری کشت در این ماشین به صورت برنامه تعریف شده انجام می شود و در پایان عملیات برای تغذیه و آبیاری کشت باید تنظیمات مجدد انجام شود.

انواع ماشین های تغذیه و آبیاری هوشمند

  • ماشین تغذیه و آبیاری اتوماتیک: همانطور که از نام این ماشین ها مشخص است تمامی عملیات آن ها به صورت اتوماتیک و بر اساس برنامه های از پیش تعریف شده انجام می شود. پس از پایان عملیات ماشین های اتوماتیک دیگر نیازی به تنظیمات مجدد برای تغذیه و آبیاری کشت نیست.
  • ماشین تغذیه و آبیاری 3 استوک: در این مدل ماشین ها تعداد ورودی مواد غذایی و اسید دارای سه مخزن هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ماشین های تغذیه و آبیاری هوشمند با کارشناسان ما در نیکاسان تماس حاصل فرمایید.

 

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن