0سبد خرید
کنترل دریچه گلخانه

گلخانه ها همان فضاهای ایده آلی هستند که می توان انواع گل ها را در آن ها پرورش داد. همچنین گلخانه ها امروزه نقش مهمی در تأمین مواد غذایی بشر ایفا می کنند، به گونه ای که روز به روز اهمیت آن ها بر همگان روشن می شود و افراد زیادی در صنعت کشاورزی، روی به این فضا می آورند. از این رو تولیدکنندگان زیادی سعی بر این دارند که انواع گلخانه ها را با پیشرفته ترین تکنولوژی بسازند و بدون کمترین دخالت های نیروی انسانی، بهترین مواد غذایی را در کمترین زمان تولید کنند. به همین خاطر تصمیم داریم در این مقاله به بررسی یکی از مهمترین اجزای گلخانه ها یعنی دریچه بپردازیم و درباره کارایی آن صحبت کنیم.

دریچه گلخانه چیست؟

دریچه های گلخانه ای در واقع همان قسمتی هستند که تهویه گلخانه را بر عهده دارند، به عبارتی دمای هوا در گلخانه ها بسیار کنترل شده است، اما با این حال هوای گلخانه نباید راکد باشد، بلکه باید در فضای گلخانه در جریان باشد تا از کیفیت گیاهان ما کاسته نشود.
در سال های گذشته، دریچه های گلخانه ای همگی به کمک نیروی انسانی و به کمک دست باز و بسته می شد. برای مثال در فصولی که بارندگی بسیار زیاد بود، افرادی که مسئولیت این کار را به عهده داشتند باید به موقع اقدام می کردند و دریچه ها را می بستند، زیرا آب یکی از فاکتورهایی هست که همانقدر که می تواند برای سلامت گیاهان مؤثر باشد، می تواند سبب پوسیدگی آنان نیز شود. به ویژه در فضای کنترل شده گلخانه که تمامی فاکتورها باید تحت کنترل فرد متخصص باشد.
اما در دهه اخیر، برخی از تولیدکنندگان توانسته اند دریچه هایی برای گلخانه ها طراحی کنند که به راحتی بتوان آن ها را از راه دور کنترل کرد. در آن ها نوع خاصی از موتورهای الکتریکی و ترموستات تعبیه شده است و این تکنولوژی سبب شده که افراد به راحتی بتوانند از راه دور به کنترل دریچه های گلخانه خود بپردازند.

دریچه گلخانه چیست؟

سیستم کنترل هوشمند دریچه گلخانه

اگر برای شما نیز سیستم کنترل هوشمند دریچه گلخانه جالب است می توانید با ما همراه باشید تا درباره این سیستم بیشتر صحبت کنیم.
این سیستم ویژگی های متفاوتی دارد که به آن ها اشاره می کنیم.

  • شما به کمک دریچه ها می توانید سیستمی را پیاده کنید تا به محض روشن یا تاریک شدن هوا، دریچه ها بسته یا باز شوند. این مسئله تماماً به این بستگی دارد که شما چه گیاهی را قرار است پرورش دهید. برای برخی از گیاهان بهتر است که حین روز دریچه ها باز بماند و برای برخی دیگر برعکس.
  • تنظیم دما نیز از اصلی ترین مواردی است که می تواند سنسور دریچه شما را فعال کند و باز و بسته شدن دریچه ها را رقم بزند. اغلب این سنسورها در دماهای بالا و پایین فوری بسته می شوند تا گیاهان آسیبی نبینند. سنسور دما به این صورت است که در حین شب نیز که هوا خنک تر می شود، بسته می ماند. البته تنظیم آن بر عهده شما است و این شما هستید که تعیین می کنید در چه دمایی بسته باشند یا باز.
  • مورد مهمتر دیگر بارندگی است، این سنسورها حین بارش باران یا برف، سریعا فعال شده و بسته می شوند.

سیستم کنترل هوشمند دریچه گلخانه

  • نکته ای که درباره این دریچه ها وجود دارد این است که آن ها یکی از راه های ورودی هوا هستند که اساس ساختار گلخانه ها نیز بسیار به فشار هوای داخل فضا بستگی دارد. به همین خاطر این دریچه ها برای کنترل فشار هوای داخل مرتبا فعالیت می کنند تا در صورت روشن شدن فن ها  و دیگر ابزارهایی که برای ورود هوا تعبیه شده به کار افتادند، فضای داخل گلخانه از هم فرو نپاشد.
  • شما به کمک این سیستم می توانید نیروی انسانی و همچنین خطای انسانی را به حداقل برسانید و همین کار سود خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین با کنترل دریچه ها از راه دور، بازدهی کاری شما به حد بسیار زیادی افزایش خواهد یافت.
  • مسئله مهمتر صرفه جویی در مصرف انرژی است. زمانیکه دریچه ها تحت دمایی خاص باز و بسته شوند، هدر رفت انرژی به حداقل می رسد و کمتر نیاز به سیستم های گرمایشی و سرمایشی است.

خوشبختانه در سال های اخیر نیز این تکنولوژی وارد ایران شده است. کشوری که کشاورزی و زراعت در آن پیشینه ای طولانی دارد و شرایط عالی برای گلخانه داری در آن مهیا است. اگر شما نیز قصد دارید یک گلخانه راه اندازی کنید یا در این زمینه سال ها فعالیت می کنید، وقت آن است که از این دریچه های هوشمند استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دریچه گلخانه با کارشناسان ما در نیکاسان تماس حاصل فرمایید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن