0سبد خرید

یکی از مسائلی که در فصل‌های سرد سال باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد، سرد نبودن لوله بخاری گازی است. اگر چنین مشکلی برایتان پیش آمد، باید فورا تمام درب‌ها و پنجره‌ها را باز گذاشته و تا زمان رسیدن تعمیرکار مجرب و حرفه‌ای بخاری خود را خاموش کنید. علت سرد بودن لوله بخاری گازی شامل موارد متعددی است که عدم وجود کلاهک اچ روی خروجی دودکش بخاری در پشت‌بام یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. توصیه می‌شود که در محیط‌های مجهز به بخاری حتما از سنسورهای حساس به گازهای سمی بهره گیرید. همچنین در صورت بروز چنین مشکلاتی به سرعت در جهت رفع آن برآیید. با نیکاسان همراه باشید.

علت سرد شدن لوله بخاری گازی چیست؟

در برخی از ساختمان‌های مسکونی و تجاری دودکش‌های بخاری‌های گازی به درستی طراحی نمی‌شود. این امر موجب ورود گازهای سمی حاصل از احتراق بخاری گازی به داخل فضای خانه خواهد شد. همچنین عدم تعبیه کلاهک اچ روی دودکش‌ها در پشت‌بام باعث ممانعت از خروج گازهای خطرناک و کشنده می‌گردد. این اتفاقات در مدت زمان بسیار کم مرگ افراد حاضر در محل را به همراه دارند. از این رو بسیار مهم است که علت سرد بودن لوله بخاری گازی خانه و محل کار به سرعت مورد بررسی قرار گیرد. سرد شدن لوله بخاری گازی دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که از مهمترین آن‌ها نصب دودکش بخاری از پنجره ساختمان یا دیواره‌های جانبی است.

علت سرد شدن لوله بخاری گازی چیست؟

همچنین دودکش‌هایی که به صورت غیراصولی نصب شده و ارتفاع آن‌ها از پشت‌بام ساختمان کمتر باشند، می‌توانند باعث سرد شدن لوله بخاری شوند. هر یک از این موارد به تنهایی منجر به عدم خروج احتراق از فضای داخل منزل یا محل کار شده و مرگ خاموش ساکنین را به دنبال دارند. بنابراین اگر قصد استفاده از بخاری گازسوز را در فصل زمستان دارید، باید حتما قبل از نصب، مسیر دودکش آن را بررسی کنید. در واقع باید مسیر خروج گازهای حاصل از احتراق بخاری گازی کاملا باز باشد. یکی دیگر از دلایل سرد بودن لوله بخاری گازی، ارتفاع کم لوله از کف است.

همچنین دقت داشته باشید که روشن کردن بخاری در هوای بسیار سرد باعث می‌شود که دودکش‌های فلزی غیراصولی نصب شده و بدون عایق مناسب، به شدت سرد خواهند شد. بنابراین گازهای سمی ناشی از سوختن گاز به جای خروج از طریق دودکش، به فضای خانه وارد می‌گردند. همواره لوله‌های بخاری گازی خود را چک کنید و از نصب اصولی و داغ بودن آن‌ها مطمئن شوید. زیرا تاکنون بسیاری از انسان‌ها به دلیل عدم توجه به این نکات جان خود را از دست داده‌اند.

رفع مشکل سرد شدن لوله بخاری گازی

علت سرد بودن لوله بخاری گازی ناشی از موارد متعددی است که برای رفع این مشکلات باید در اسرع وقت اقدام کرد. بهتر است که تا پیش از رفع کامل علل سرد شدن لوله بخاری گازی، از بخاری برقی برای گرم کردن محل زندگی یا کار خود استفاده نمایید.

رفع مشکل سرد شدن لوله بخاری گازی

هنگامی که بخاری در منزل یا محل کار روشن است، اکسیژن محیط مورد نظر را به سرعت مصرف می‌کند. در صورتی که اکسیژن در فضای اتاق با کم شود، دودکش دیگر توانایی خروج گازهای سمی حاصل از کارکرد بخاری گازسوز را ندارد. بنابراین دودکش و لوله بخاری به سرعت سرد می‌شود. در این شرایط محصولات ناشی از احتراق به جای خروج کامل از دودکش به محوطه فضای داخلی وارد می‌گردند.

یکی از اقدامات فوری برای رفع این مشکلات باز گذاشتن تمام درب‌ها و پنجره‌های موجود در مسیر ورود هوای تازه است. این امر اکسیژن کافی را به داخل اتاق هدایت می‌کند. به یاد داشته باشید که تا زمان روشن بودن بخاری مسیر ورودی هوای تازه را باز بگذارید. همچنین مهم است که نسبت به ساخت یک دریچه ثابت ورود هوای تازه به داخل خانه مبادرت ورزید. 

در صورتی که لوله بخاری پشت دیوار تعبیه شده و از لوله سیمانی تا دهانه ورودی دودکش داخل اتاق فاصله‌ای وجود دارد، این فاصله نباید هیچ شیاری داشته باشد. بهتر است که روی تمام لوله بخاری و بدن دیواره‌ها را سیمان بکشید. این امر موجب می‌گردد که جریان هوا از دیوار نتواند به درون بخاری کشیده شود. قرار دادن لوله بخاری نیز در آب ممنوع است، زیرا در این شرایط به هیچ وجه محصولات احتراق بخاری گازسوز خارج نخواهد شد. در این حالت حتی گازهای سمی جذب آب نیز نشده و منجر به مرگ بسیاری از افراد می‌شوند.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن