0سبد خرید
نحوه کار هیتر گازی

امروزه وسایل زیادی برای گرمایش محیط وجود دارند. بخاری، شومینه، پکیج، شوفاژ و … از جمله وسایل گرمایشی در منازل هستند. هیتر گازی نیز یکی از انواع وسایل گرمایشی خانه به شمار می آید که بسیار پرطرفدار است. از هیتر گازی به منظور تامین گرما در محیط هایی مانند منازل، مسجدها، شرکت ها، رستوران ها و … استفاده می شود. متاسفانه عده ای نحوه کار هیتر گازی را نمی دانند که همین موضوع سبب خسارات جبران ناپذیری می شود، بنابراین قبل استفاده از این وسیله بهتر است با نحوه کار آن آشنا باشید. در این مطلب به معرفی هیتر گازی و نحوه کار آن می پردازیم. اگر شما هم قبلا از این وسیله استفاده نکرده اید و اکنون قصد خرید آن را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید که با نحوه کار هیتر گازی آشنا شوید.

طرز کار هیتر گازی

هیتر گازی به عنوان کوره خانگی نیز نامیده می شود و میزان فضایی که می تواند در خانه گرم کند به نوع هیتر بستگی دارد. هیترهای گازی انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای عملکرد متفاوت هستند. هیتر گاز طبیعی یکی از انواع هیترهای گازی است، اما معمولا سوخت این نوع دستگاه ها را از گاز پروپان یا بیوگاز تامین می کنند.

طرز کار هیتر گازی

نحوه کار هیتر گازی شامل چند قسمت است. قسمت اول هیتر گازی شامل تخلیه، القای القایی، مبالات حرارتی و مشعل می شود. قسمت دوم آن را دستگاه های کنترل و ایمنی تشکیل می دهند و قسمت آخر آن دمنده است. تمامی این بخش ها مکمل هم هستند و به صورت یکپارچه عمل می کنند که به محیط خانه گرما ببخشد. اکثر هیتر های گازی برای تامین گرما از روش گرمایش تابشی استفاده می کنند. در این روش که ترکیبی از گاز و هوا است، با ایجاد شعله کم کم شروع به گرم کردن هوا می کند. این روش گرمایش شامل سه مرحله است که در متن زیر به معرفی این سه مرحله خواهیم پرداخت:
مرحله اول: استفاده از ترموستات
اولین مرحله روش گرمایش در هیتر گازی استفاده از ترموستات است. ترموستات به عنوان سنسور برای تعیین دمای اتاق عمل می کند. وظیفه ترموستات در عملکرد کلی هیتر بسیار لازم و حیاتی است. اگر اتاق به یک درجه حرارتی خاص رسیده باشد، ترموستات وارد عمل می شود، دریچه گاز را باز کرده و گاز را به قسمت گرم کننده وارد می کند.
مرحله دوم: ورود گاز به کوره
در این مرحله گاز به کوره وارد می شود و با هوای سرد برخورد می کند. هوای سرد با هیتر در بالا یا پایین تماس می گیرد و هوایی که وارد دستگاه می شود از طریق لوله های گرم حرکت می کند و منجر به ایجاد هوای گرم می شود. در واقع این مرحله ای است که در آن هوای گرم مورد نیاز تامین می شود.
مرحله سوم
در مرحله سوم فرایند حرکت هوا رخ می دهد. این مرحله به حرکت هوای گرم از طریق تبادل گرما و انتقال آن از دریچه نیاز دارد. در واقع دستگاه گرما را از یک محیط منتقل کرده و به یک محیط دیگر انتقال می دهد. این نوع دستگاه بسیار متداول است و در بسیاری از لوازم مورد استفاده قرار می گیرد.

هیترهای گازی چگونه کار می کنند؟

هیترهای گازی چگونه کار می کنند؟

قابل ذکر است که نحوه کار هیتر گازی شما بستگی به نوع آن دارد. هیترهای گازی دارای نوع دائمی و قابل حمل بوده که عملکردشان با هم متفاوت است. هر دوی آن ها نقش قابل توجهی در گرم کردن خانه شما دارند. هیتر گازی دائمی نیازی به منبع گرمایی دوم ندار‌د و به همین دلیل طرافدارهای بیش تری دارد. در مقابل هیتر گازی قابل حمل منبع عالی و مقرون به صرفه برای گرم کردن هوا است. در این نوع هیترها به جای منافذ هوا برای گردش هوا از فن استفاده می شود، اما عملکرد آن همانند هیتر گازی دائمی است. مزیتی که هیترهای قابل حمل نسب به هیترهای دائمی دارند قابل حمل بودن و ارزان بودن آن است، اما در مقابل تهویه کم تری دارند.

کلام آخر

هیترهای گازی یکی از بهترین و بی دردسرترین منابع گرمایی در منازل هستند که طرفدارهای زیادی دارد. اکنون که با نحوه کار هیتر گازی و انواع آشنا شده اید، می توانید بهترین نوع آن را با توجه به نیازتان برای منزل خود تهیه کنید. فروشگاه نیکاسان عرضه کننده بهترین هیترهای گازی است که شما عزیزان می توانید با خیال راحت و با کمک نیکاسان برای منزل خود بهترین هیتر گازی را خریداری کنید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن