0سبد خرید
تبدیل آبگرمکن پرفشار به کم فشار 

اغلب آبگرمکن های دیواری با کم شدن فشار آب توانایی گرم کردن آب را ندارند و با مشکل مواجه می شوند. معمولا آبگرمکن ها به گونه ای طراحی می شوند که مبنای کارکرد آن ها بر اساس فشار بالای آب است. خوشبختانه با انجام برخی از تغییرات و اضافه کردن قطعات و تجهیزاتی به آبگرمکن های پر فشار می توان آن ها را به یک آبگرمکن کم فشار تبدیل نمود به گونه ای که با حداقل آب ورودی بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. قطعات و تجهیزاتی که در آبگرمکن های پرفشار تعویض می شوند باید شرایط زیر را داشته باشند.

  • استفاده از این قطعات باید به گونه ای باشد تا آبگرمکن بتواند با حداقل آب ممکن کار کند.
  • قطعات اضافه شده به آبگرمکن باید دارای فشار خروجی آب را تامین کنند به این معنی که بعد از گرم شدن آب، فشار مطلوبی از آب را به مصرف کننده ارائه دهد.
  • با اضافه کردن این قطعات مبدل و آب گرمکن نباید آسیب ببینند.

به این منظور استفاده از مبدل ها و کیت های تبدیل پر فشار به کم فشار  بسیار متداول است.

 

آبگرمکن پر فشار چیست؟

آبگرمکن پر فشار چیست؟

در برخی از ساختمان ها  به وجود آمدن برخی از مشکلات باعث کم شدن فشار آب می شود. کم شدن فشار آب باعث می شود که خروجی آب گرم در آبگرمکن با مشکلاتی مواجه شود. آبگرمکن بر اساس نوع فشار به دو نوع آبگرمکن های پر فشار و کم فشار تقسیم بندی می شند. در نوع پر فشار لازم است که برای گرم شدن آب، میزان آب بیشتری  به سمت آبگرمکن پمپ شود. آبگرمکن های کم فشار برای گرم کردن آب به میزان آب ورودی کمتری نیاز دارند و این موضوع باعث شده است تا این نوع از آبگرمکن با محبوبیت بیشتری مواجه باشد. با توجه به کمبود آب در بسیاری از مناطق استفاده از آبگرمکن های پرفشار اصلا توصیه نمی شود.

از سویی در طول سال های اخیر حتی در مناطقی که فشار آب بیشتر بوده است اکنون با محدودیت فشار آب مواجه هستند. استفاده از آبگرمکن هایی که با فشار بالای آب کارآیی دارند اغلب برای مناطقی که به فشار بالای آب دسترسی است استفاده می شود. از آن جایی که تعویض آبگرمکن های پرفشار به کم فشار ممکن است هزینه زیادی باشد می توان با تغییراتی آبگرمکن های پر فشار را به کم فشار تبدیل نمود.

چگونه می توان آبگرمکن پر فشار را به کم فشار تبدیل کرد؟

چگونه می توان آبگرمکن پر فشار را به کم فشار تبدیل کرد؟

کیت های تبدیل آبگرمکن پر فشار  به کم فشار بر اساس نوع آبگرمکن ممکن است متفاوت باشند. معمولا این کیت ها در مدل 15 لیتری و 12 لیتری در بازار وجود دارند. هنگام تعویض باید تمامی قطعات کیت به طور کامل عوض شوند و هیچ قطعه ای نباید جداگانه و به صورت موردی عوض شود. کیت های 12 لیتری را می توان برای آبگرمکن هایی با ظرفیت 15 و 18 لیتری استفاده کرد. اگر از این کیت ها برای آبگرمکن هایی با ظرفیت بیشتر استفاده شود مبدل آبگرمکن آسیب می بیند. دقت داشته باشید که در تهیه قطعات و تجهیزات مربوط به تبدیل آبگرمکن پر فشار به کم فشار این تجهیزات را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

نکات ایمنی  در رابطه با تعویض قطعات و نصب کیت های تبدیل کننده مانند نشتی گاز باید به دقت مورد توجه گیرد و این کار حتماد توسط افراد ماهر انجام شود. معمولا توصیه می شود که در هنگام نصب کیت، رگلاتور آب نیز تعویض شود. برای تهیه انواع قطعات و تجهیزات مربوط به تبدیل آبگرمکن های پر فشار به کم فشار می توان به فروشگاه اینترنتی نیکاسان مراجعه نمود. فروشگاه نیکاسان عرضه کننده انواه آبگرمکن خورشیدی، آبگرمکن برقی، آبگرمکن ایستاده، دیواری و... است. در این فروشگاه انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، محصولات و قطعات یدکی مربوط به آن ها در بهترین کیفیت موجود است. قیمت آبگرمکن ایستاده، برقی، خورشیدی و... را در سایت نیکاسان مشاهده کنید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن