0سبد خرید
تامین گرمای گلخانه + راهنمای جامع استاندارد تأمین گرمای گلخانه 1401

با وجود گلخانه ها دیگر برداشت محصولات مربوط به یک فصل خاص نیست چرا که با اصول نگهداری صحیح انواع گیاه و محصولات گیاهی می توان آن ها را حتی در فصل هایی که فصل برداشت آن ها نیست هم کشت کرد. چنانچه اصول گرمای گلخانه را بیاموزید و بر اساس آن گرمای مورد نیاز گلخانه را تامین کنید، می توانید گیاهان و محصولاتی که مناسب فصل نیستند را هم در گلخانه پرورش دهید. در سال های اخیر گلخانه ها رشد بسیاری کردند و حالا بسیاری از محصولاتی که در بازار وجود دارد، محصولات گلخانه ای هستند. اینکه چطور می توان گرمای مورد نیاز گلخانه را تامین کرد، همواره یک دغدغه مهم و اساسی برای باغداران و کشاورزان است. حال ما در این مطلب قصد داریم که به این سوال پاسخ دهیم. پس اگر می خواهید بدانید که چطور گرمای مورد نیاز گلخانه ها را می توان تامین کرد، در این مطلب با نیکاسان همراه باشید.

تامین گرمای گلخانه + راهنمای جامع استاندارد تأمین گرمای گلخانه 1401

تامین گرمای گلخانه

برای اینکه بتوان سیستم گرمایشی گلخانه ای را راه اندازی کرد باید بر اساس اصول و قواعدی خاص پیش رفت. باغداران در گذشته برای اینکه بتوانند گرمای مورد نیاز گلخانه ها را تامین کنند از پلاستیک استفاده می کردند. پلاستیک همه نیاز آن ها را برطرف می کرد اما یک عیب اساسی داشت که باعث شد باغداران به جای آن از شیشه استفاده کنند. عیب اصلی پلاستیک عبور گرما از لایه های آن است. این مشکل در شیشه وجود ندارد! زمانی که گلخانه داران از شیشه برای حفظ دمای محیط استفاده می کنند، انرژی گرمایی راهی برای خروج از شیشه پیدا نمی کند و به همین دلیل دما و گرمای گلخانه را حفظ خواهد کرد. اما تنها استفاده از شیشه برای تامین گرمای گلخانه ها کافی نیست! اگر صاحب گلخانه هستید باید به فکر سیستم گرامیشی برای آن جا باشید. یک سیستم گرمایشی خوب علاوه بر اینکه گرما را به صورت یکنواخت در تمام سطح گلخانه پخش می کند، باعث می شود که گلخانه حتی در روزهای سرد زمستانی یا پاییزی سال هم گرم بماند و دمای آن تغییر نکند. علاوه بر اینکه یک سیستم گرمایشی مناسب در کنار هوای گرم، هوایی پاک و بدون هیچ نوع آلاینده ای که برای گیاهان مضر باشد نیز در سطح گلخانه پخش می کند. سیستم گرمایشی که قرار است برای گلخانه خود بخرید حتما باید ویژگی یکنواخت و یکسان پخش کردن گرما را دارا باشد چرا که وجود گرمای یکنواخت نه تنها فرآیند رشد گیاه را تسهیل می کند بلکه باعث می شود گیاه به آفت های مختلف یا قارچ مبتلا نشود. پس در هنگام خرید سیستم گرمایشی گلخانه حتما به این موضوع توجه کنید.

تامین گرمای گلخانه

راهنمای جامع استاندارد تامین گرمای گلخانه 1401

به منظور تامین گرمای گلخانه در ابتدا باید به سوخت سیستم گرمایشی توجه کنید. در زیر برخی از سیستم های گرمایشی که به کار گلخانه نمی آیند و به باور اشتباه برخی از افراد مناسب هستند را معرفی می کنیم:

  • سلول های خورشیدی: اگر برای گرم کردن فضای گلخانه به فکر استفاده از سلول های خورشیدی هستید، باید بدانید که به اندازه تمام متراژ گلخانه ما باید سلول خورشیدی نصب کنید که این نشدنی است.
  • چوب: دسترسی به چوب در فصل زمستان کمی سخت و دشوار است و چنانچه سوخت تان تمام شود و چوب کافی پیدا نکنید، باید با تمام محصولاتی که در گلخانه کشت کردید خداحافظی کنید چرا که خیلی زود در اثر سرما آسیب دیده و از بین می روند.
  • سوخت فسیلی: اگر مراکز سوخت رسانی فسیلی فاصله زیادی با شما دارند، فرض کنید سوخت تان تمام می شود! در اینجا تا سوخت کافی فراهم کنید، مجددا ممکن است تمام محصولات داخل گلخانه بر اثر سرما خسارت و زیان ببینند.

اما بهترین روش برای تامین گرمای گلخانه چیست؟ حالا با پیشرفت علم مدل های مختلفی از هیتر و جت هیتر تولید می شوند. سوخت مورد نیاز این وسایل گرمایشی گازوئیل، گاز یا ترکیبی از هر دو است که معمولا به وسایلی که از هر دو نوع سوخت استفاده می کنند، دوگانه سوز می گویند. هیترهای برقی نیز گزینه های مناسبی برای استفاده در مناطقی هستند که دسترسی به سوخت فسیلی در آن جا امکان پذیر نیست. هیترهای صنعتی که به آن ها کوره های هوای گرم هم می گویند، انتخاب خوبی برای تامین گرمای گلخانه هستند. باغداران از این وسایل می توانند برای گرم کردن فضای گلخانه و محصولات مختلفی که در آن جا کشت می کنند، استفاده نمایند.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن