0سبد خرید
مزایا و معایب سیستم فن و پد گلخانه

کفه ترازوی مزایای سیستم فن و پد گلخانه نسبت به معایب آن سنگین‌تر است. دلایل بسیاری برای این موضوع داریم. البته تمام این دلایل منوط به این است که از فرد متخصص و نیکاسان به عنوان یکی از توزیع کنندگان تجهیزات با کیفیت استفاده کنید. برای مشاهده، خرید و اطلاع از قیمت اگزاست فن و سایر تجهیزات تهویه و سرمایشی می توانید با مشاورین فروش نیکاسان ارتباط برقرار نمایید.

سیستم فن و پد گلخانه برای چه مکانهایی مناسب است؟

سیستم فن و پد سلولزی گلخانه را می‌توان برای همه مکان‌ها به کار گرفت. با این حال راندمان این سیستم در مکان‌های گرم و خشک بسیار بیشتر است. چرا که مبنای کار این سیستم، تبخیری است. از این رو هرچه اختلاف دمای داخل و خارچ گلخانه بیشتر باشد، سیستم عملکرد بهتری خواهد داشت. به طور کلی مکان‌هایی که گرد وغبار بسیار زیاد است نیز می‌توانند از این سیستم استفاده کنند. اما تنها در صورتی می‌توانند به راندمان مطلوب برسند که یک فیلتر با دقت مناسب داشته باشند. این سیستم نیاز به برق و آب کافی دارد. از این رو بهتر در مکان‌هایی که دسترسی به آب و برق سخت و غیر ممکن است نمی‌توان از این سیستم استفاده کرد.

مزایا و معایب سیستم فن و پد گلخانه

مزایای سیستم فن و پد گلخانه

مزایای سیستم فن و پد گلخانه وابسته به تجهیزاتی است که استفاده می‌کنید. در صورتی که از تجهیزات با کیفیت نیکاسان استفاده کنید، می‌توان عمری در حدود 3 تا 5 سال برای تجهیزات قابل تعویض و عمر بیشتر از 10 سال برای سایر تجهیزات متصور بود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم نسبت به سیستم‌های مشابه، تبادل هوای داخل و خارج گلخانه است. همانطور که می‌دانید ما انسان‌ها از اکسیژن برای تنفس استفاده می‌کنیم. این در حالی است که تنفس گیاهان با استفاده از دی اکسید کربن ممکن است.

تبادل هوایی که انسان تنفس می‌کند با هوایی که گیاه نیاز دارد با این سیستم به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است. حشرات موذی می‌توانند مزایای بسیاری داشته باشند اما نه در کشت گلخانه ای! ورود این حشرات به گلخانه شما می‌تواند به محصول آسیب زیادی وارد کند. یکی از مهم‌ترین مزایای سیستم فن و پد، جلوگیری از ورود این حشرات به گلخانه است. در صورتی که از پدهای سلولزی با کیفیت استفاده کنید، می‌توان انتظار راندمان بالایی از این سیستم داشت. اگر این سیستم در مکان درست و با محاسبات صحیح نصب شود، راندمان بیش از 80 درصدی خواهد داشت.

نصب، نگهداری و به روز رسانی تجهیزات در این سیستم بسیار ساده است. پدها اصلی‌ترین تجهیزاتی هستند که در این سیستم نیاز به تعویض دارند. برای تعویض آن‌ها به سادگی می‌توان آن‌ها را از جای خود خارج کرد. شست و شو داد و یا در جای خود متصل کرد. این سیستم قابلیت استفاده در کنار دیگر سیستم‌های خنک کاری را دارد. به این معنی که از سیستم فن گلخانه و پد می‌توان در کنار سیستم مه پاش استفاده کرد. جالب است بدانید راندمان این سیستم زمانی که در کنار مه پاش مناسب قرار گیرد، می‌تواند تا 99 درصد نیز افزایش پیدا کند.
عدم نیاز به متراژ خاص یکی از مهم‌ترین مزایایی است که کارشناسان برای این سیستم در نظر گرفته اند. حتی اگر یک گلخانه کوچک داشته باشید نیز می‌توانید با استفاده از این سیستم بالاترین راندمان را داشته باشید. کافی است تجهیزات مناسب و فرد متخصص را در اختیار داشته باشید.
سیستم فن و پد گلخانه بالاترین میزان سازگاری با محیط زیست را داراست. این سیستم زباله کمی تولید می‌کند و می‌تواند در چرخه بازیافت قرار گیرد. از سوی دیگر هیچ آلاینده سمی در هوا منتشر نمی‌کند.

مزایای سیستم فن و پد گلخانه

معایب سیستم فن و پد گلخانه

هر چیزی در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. سیستم فن و پد گلخانه نیز از این قائده مستثنی نیست. وابستگی بالای این سیستم به برق و آب یکی از مهم‌ترین معایبی است که برای این سیستم متصور شده اند. به طور کلی مصرف برق این تجهیزات بالا نیست اما نیاز به برق به صورت مداوم دارند. نیاز به تعویض پدها پس از گذشت زمان یکی از معایب این سیستم است. در گذر زمان پدهای گلخانه دچار رسوب می‌شوند. با رسوب گرفتن پدها راندمان آن‌ها کاهش می‌یابد. البته با نگهداری درست می‌توان عمر این پدها را افزایش داد. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از پدهای سلولزی، قابلیت شست و شوی آن‌ها است.
پدهای سلولزی نیز همانند دیگر پدها مقاومت کمی در برابر پاره شدن دارند. در صورتی که این پدها پاره یا سوراخ شوند، هوا به سادگی وارد گلخانه می‌شود. ورود هوا می‌تواند موجب کاهش راندمان کلی سیستم شود.
اگر به دنبال پدها و تجهیزات با کیفیت هستید باید دست در جیب کنید. قیمت برخی از تجهیزات این سیستم کمی بالاست با این حال می‌توانید از فروشندگان با انصاف خرید کنید. پیشنهاد ما نیکاسان است.
طراحی این سیستم کار ساده‌‌ای نیست. موارد بسیاری هستند که باید مورد محاسبه قرار گیرند. از سوی دیگر در صورت اشتباه در محاسبات هیچ مرجع خاصی برای برطرف کردن این اشتباه در دسترس نیست. البته با استفاده از کارشناس می‌توان احتمال این خطاها را تا حد زیادی کاهش داد.
هر سیستمی مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مقاله نیکاسان تلاش کردیم این مزایا و معایب را به صورت کاملاً بی‌طرفانه مورد برسی قرار دهیم. با این حال در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از این سیستم توصیه خوبی به نظر می‌رسد. چرا که تعداد مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن است.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن