0سبد خرید
انواع پد سلولزی گلخانه ای

به صفحه ضخیم موج‌دار که غالبا از جنس کاغذ کرافت بوده و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود، پد سلولزی می‌گویند، همچنین خود کاغذ کرافت از چوب درختانی مانند کاج، بامبو و کنف ساخته می‌شود. کاغذ کرافت به دلیل مقاومت بالایی که دارد در بسته‌بندی محصولات هم به کار می‌رود. به پدی که از جنس کاغذ کرافت باشد، پد سلولزی گفته می‌شود. از انواع پد سلولزی گلخانه‌ای به عنوان سیستم سرمایشی در گلخانه‌ها استفاده می‌گردد. در فضاهای گلخانه‌ای به علت بزرگی محیط، نیاز به گردش دائمی هوای تازه می‌باشد. از طرفی ساختار شفاف اطراف سالن گلخانه‌ها که برای تامین نور خورشید در نظر گرفته شده، سبب گرم شدن محیط گلخانه خواهد شد. بنابراین در هر محیط گلخانه‌ای با حجم گرمای شدید و کمبود رطوبت مواجه هستیم. به علاوه باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که گیاهان در هوای گرم رشد نکرده و پژمرده می‌شوند. سیستم پد سلولزی با خنک سازی و ایجاد رطوبت مطبوع در سالن از ابزارهای ضروری برای گلخانه محسوب می‌شود. ظرفیت مناسب این پد و نصب اصولی آن، سبب خنک سازی کامل محیط گلخانه می‌گردد.

انواع پد سلولزی گلخانه ای

انواع پد گلخانه

پد گلخانه از انواع مختلفی برخوردار بوده که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

پد سلولزی 7060:

یکی از انواع پد سلولزی گلخانه‌ای پد سلولزی 7060 بوده که برای بهره‌برداری در نیروگاه‌ها از آن استفاده می‌شود.لایه‌های کاغذ این پد با طول موج 7 میلیمتر و زاویه قرارگیری آن با افق 60 درجه است و از آنجا که هوای زیادی را از خود عبور می‌دهد در توربین‌های بزرگ گازی به عنوان خنک کننده به کار برده می‌شود، همچنین قرارگیری این مدل پد در پیش خنک کننده‌های توربین گازی به افزایش توان تولیدی و عملکرد بهتر آنها کمک می‌کند. لازم به ذکر است که قطعه‌ی کوچک پد به کار رفته در قسمت بالایی این پدها سبب توزیع آب یکنواخت در همه‌ی قسمت‌های پد شده و این موضوع موجب تر ماندن پد سلولزی خواهد شد. پد سلولزی 7060 از مزایای زیادی برخوردار است که قصد داریم در این مقاله به چند مورد آن اشاره کنیم. این پد دارای مقاومت مکانیکی بالایی بوده و سبب جلوگیری از رشد قارچ و باکتری می‌گردد. همچنین استفاده از پد سلولزی 7060 موجب افزایش بازده تولید شده و با بالا بردن توان توربین گازی به بازگشت سرمایه کمک می‌کند.

پد سلولزی 5090:

پد سلولزی 5090 یکی دیگر از انواع پد سلولزی گلخانه‌ای می‌باشد. این پد با طول موج 5 میلیمتر، زاویه‌ای 90 درجه را با زاویه افق می‌سازد. از این پد بیشتر برای ساخت کولرهایی از قبیل: کولرهای مسکونی، صنعتی، عمومی و تجاری استفاده می‌گردد. در بالای این پد از قطعه‌ی کوچکی به نام پد آبریز جهت پخش یکنواخت آب و خیس شدن تمام سطح پد، استفاده می‌شود.

پد سلولزی 7090:

وقتی کاغذها با طول موج 7 میلیمتر قرار گرفته و زاویه‌ی 90 درجه با افق بسازند، به عنوان پد سلولزی 7090 شناخته می‌شوند. از این پد در تمام مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و دامداری‌ها استفاده می‌نمایند. ضخامت این نوع از پد سلولزی 10 سانتیمتر است و به سفارش مشتری در ضخامت 15 سانت هم تولید می‌شود. از مزایای این پد می‌توان به نصب راحت و خاصیت مویینگی آن اشاره کرد. همچنین درصد خنک کنندگی بالا و گارانتی یک ساله برای عدم خمیری شدن این پد از مزایای دیگر آن است.

انواع پد گلخانه

نگهداری انواع پد سلولزی گلخانه‌ای

برای جلوگیری از کاهش کارایی سیستم باید از ورود هوا به داخل گلخانه جلوگیری شود. با عبور آب تبخیر شده از روی پد سلولزی، هوای گرم محیط گلخانه بوسیله‌ی فن‌ها به بیرون انتقال می‌یابند. اگر در پد سلولزی سوراخی مشاهده کردید سریعا اقدام به تعویض آن کنید. زیرا عدم تعویض پد سوراخ موجب کاهش راندمان سیستم خواهد شد. از مزایای استفاده از سرمایش تبخیری پد می‌توانیم به کاهش دما تا 11 درجه اشاره کنیم و همچنین لازم به ذکر است که طول عمر مفید پدهای سلولزی بیشتر از پوشال‌ها است. علاوه بر نکات گفته شده راه‌هایی نیز برای افزایش راندمان پد سلولزی وجود دارد که می‌توان به وارد کردن آب خنک به سیستم و تهیه‌ی لوله‌های سالم برای انتقال آب اشاره کرد. مجموعه نیکاسان با تولید انواع پد سلولزی ارزان با کیفیتی بالا و مرغوب توانسته سبب رضایت‌بخشی مشتریان و کاربران خود گردد. نیکاسان با حذف واسطه‌ها مناسب‌ترین قیمت را برای شما خریداران عزیز در نظر گرفته و آماده‌ی خدمت‌رسانی می‌باشد. هر نوع پد سلولزی چون پد سلولزی گلخانه، پد سلولزی ماینر، پد سلولزی کولر، پد سلولزی مرغداری و... را بخواهید می توانید از نیکاسان با قیمتی مناسب خریداری کنید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن