0سبد خرید
نحوه تنظیم مشعل گازی و اهمیت آن در مصرف بهینه گاز

مشعل گازی به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات موجود در هر موتورخانه محسوب می شود که با سوختن گاز شهری می تواند انرژی گرمایی لازم را ایجاد کند. گاز شهری به وسیله مشعل سوزانده می شود، از همین رو تنظیم مشعل گازی از اهمیت بالایی برخوردار است. عملکرد مشعل گازی به این صورت است که شیر های برقی، گاز شهری را به مشعل وارد می کنند. فیلتر هایی در این دستگاه وجود دارند که ناخالصی های آن را می گیرند. هوا و گاز شهری با هم مخلوط می شوند و با جرقه، احتراق صورت می گیرد. درست مخلوط شدن هوا با گاز تاثیر مثبتی در سوخت بهینه و عملکرد درست مشعل دارد. تعیین و تنظیم اکسیژن با استفاده از وسیله ای به نام دمپر انجام می شود. دمپر می تواند میزان دبی هوا را اندازه گیری کند و از سویی باعث ترکیب شدن مقدار مناسبی از اکسیژن و گاز شهری با هم می شود. این موارد باعث می شود که مصرف گاز شهری به حداقل میزان ممکن برسد و به صورت بهینه مصرف شود. برای خرید و استعلام قیمت مشعل در انواع مختلف با مشاورین نیکاسان در ارتباط باشید.

نحوه تنظیم مشعل گازی و اهمیت آن در مصرف بهینه گاز

تنظیم مشعل گازی به چه صورت است؟

تنظیم میزان شعله از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد. اغلب مشعل های گازی دارای پیچی برای کم و زیاد کردن مشعل هستند. برای کم و زیاد کردن مشعل گازی می توان با استفاده از یک آچار اقدام کرد، به این صورت که پیچ برنجی آن را در جهت عقربه های ساعت برای زیاد کردن شعله و در جهت پاد ساعت گرد برای کم کردن آن استفاده کنید. رنگ شعله نشان دهنده درست و به اندازه بودن مصرف گاز شهری و کیفیت سوختن آن است. مناسب ترین و بهترین رنگ برای سوختن شعله، رنگ آبی است. برای تنظیم درست مشعل دقت داشته باشید که نوک ترموکوپل یک سانتی از پیلوت و نیم سانتی متر از دهانه ونتوری فاصله داشته باشد. برای تنظیم شعله دستگاه می توان به راحتی و با برداشتن درپوش آن، پیچ پلاستیکی آن را کم و زیاد کرد تا زمانی که شعله به حرارت مورد نظر برسد. گاز استارت به تدریج وارد محفظه دستگاه می شوند. کند بودن ورود گاز استارت برای جلوگیری از انفجار است. برخی از مشعل ها، بالاتر از شیر برقی، محفظه ای وجود دارد که درون آن پیچ تنظیم گاز استارت وجود دارد. تنظیم گاز استارت نیز به این صورت است که اگر پیچ آن را به سمت راست بپیچانید میزان گاز استارت زیاد می شود و اگر به سمت چپ بپیچانید مقدار آن کم می شود.

تنظیم مشعل گازی به چه صورت است؟

چرا تنظیم مشعل گازی مهم است؟

تنظیم مشعل گازی از چندین جهت دارای اهمیت است. اول این‌که با تنظیم و سوخت درست و اصولی می توان عمر دستگاه را افزایش داد. سوخت غیر اصولی باعث می شود قطعات موجود در دستگاه دچار استهکلاک و یا خرابی شوند و عملکرد درستی نداشته باشند، از سوی دیگر اگر میزان شعله کمتر یا بیشتر از میزان استاندارد باشد، حرارت ناشی از آن نیز به همین صورت کمتر و یا زیادتر از حد معمول است. یکی از دلایل اهمیت مشعل گازی به دلیل بهینه سازی مصرف انرژی است. اگر سوخت مشعل نادرست باشد، نه تنها سوخت بیشتری باید به مصرف برسد، نوع سوختن آن نیز ناسالم خواهد بود .در واقع شما علاوه بر پرداخت هزینه گزافی که برای مصرف انرژی پرداخت می کنید، بازده مناسبی از سوخت آن، نمی گیرید. تنظیم مشعل های گازی اغلب در هنگام نصب، انجام می شود و آموزش های لازم برای تنظیم آن از طریق کارشناسان داده می شود. در صورتی که تنظیم شعله مشعل گازی با مشکل مواجه شود و نتوان آن را تنظیم کرد، حتما باید با نمایندگی و بخش خدمات پس از فروش برند آن تماس گرفت و مشکل را از طریق کارشناسان پیگیری نمود. شما می توانید مشعل گازی را از فروشگاه نیکاسان بخرید، همچنین اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره نحوه تنظیم مشعل گازی داشته باشید، با کارشناسان نیکاسان در ارتباط باشید. شما عزیزان می توانید برای خرید و استعلام قیمت مشعل گازوئیلی و قیمت مشعل دوگانه سوز از برندهای معتبر و خوشنام با ما در نیکاسان همراه باشید. 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن