0سبد خرید
طرز کار مشعل های صنعتی به چه صورت است؟

مشعل صنعتی یک وسیله مکانیکی است که کار اصلی آن تولید شعله و ایجاد گرما است، اما قبل از آنکه بخواهیم به بررسی روش کار مشعل های صنعتی بپردازیم، بهتر است به تعریف مشعل بپردازیم. مشعل های خانگی یا صنعتی دستگاه هایی هستند که می توانند مقدار مشخصی از هوا و ماده قابل اشتعال را با هم ترکیب کنند و سبب تولید حرارت و شعله شوند. حرارت و شعله تولید شده از آنان مورد استفاده در بسیاری از دستگاه های صنعتی قرار می گیرد. شما می توانید مشعل صنعتی را از فروشگاه نیکاسان بخرید. نیکاسان با ارائه بهترین مشعل صنعتی این اطمینان را به شما می دهد که محصولی با کیفیت خریداری کنید. برای کسب اطلاعات درباره نحوه عملکرد مشعل صنعتی این مطلب را مطالعه کنید. برای خرید و استعلام قیمت مشعل در انواع مختلف با مشاورین نیکاسان در ارتباط باشید.

how industrial burners work 1

مشعل صنعتی چگونه کار می کند؟

مشعل های صنعتی امروزه کاربردهای بسیار وسیعی دارند،این وسیله مکانیکی به خوبی می توانند حرارت تولید شده را هدایت کنند و حتی آن را کنترل کنند. برای شروع کار آن ها باید به یکی از منابع سوختی مانند گاز، بنزین، گازوئیل و ... وصل باشند، سپس با ایجاد جرقه، روشن می شوند، سپس میزان حرارت مورد نیاز برای گرم شدن کوره و یا هر وسیله ای که مد نظر ما است، تأمین می شود، اما جرقه تولید شده تنها به کمک سوخت ایجاد نمی شود، بلکه این دستگاه ها به گونه ای عمل می کنند که میزان کافی از فشار هوا را در تماس با سوخت مورد نظر ما قرار می دهد تا بین آن ها واکنشی رخ دهد. همان‌طور که می دانید برای سوختن هر ماده اشتعال زا نیاز به اکسیژن است، از این رو تنظیمات این دستگاه به خوبی می تواند فشار هوا را برای تأمین مقدار کافی اکسیژن تنظیم کند. هر چه قدر میزان دقت دستگاه در فراهم کردن مقدار کافی سوخت و اکسیژن بالا باشد، بازدهی نهایی دستگاه بالاتر می رود و ما به میزان کمتری از سوخت نیاز داریم.

مشعل صنعتی چگونه کار می کند؟ 

قطعات موجود در مشعل صنعتی گازسوز چه هستند؟

مشعل به عنوان یک سیستم از اجزای بسیار مختلفی تشکیل شده است و می تواند هنگام تعبیه در دستگاه های صنعتی بزرگ با دیگر تجهیزات هماهنگ و به اصطلاح همکار شود، اجزای آن عبارتند از:

  • شیر برقی
  • الکتروموتور دمنده هوا
  • فشار سنج هوا
  • رله
  • شعله پخش کن
  • میله های جرقه زن و یون
  • فشار سنج سوخت
  • چشم الکتریک
  • فیلتر پاکسازی سوخت
  • دمپر
  • ترانس جرقه
  • میله یونیزاسیون

شما عزیزان می توانید برای خرید و استعلام قیمت مشعل گازوئیلی و قیمت مشعل دوگانه سوز از برندهای معتبر و خوشنام با ما در نیکاسان همراه باشید. 

قطعات موجود در مشعل صنعتی گازسوز چه هستند؟

قطعات موجود در مشعل صنعتی گازسوز چه کارایی دارند؟

 شیر برقی بیشتر نقش هدایت کننده دارد و شما به کمک آن می توانید میزان ورود سوخت را کم و زیاد و حتی قطع کنید، جدا از این‌که این قطعه در تأمین امنیت دستگاه نیز نقش مهمی دارد، زیرا از نشتی سوخت به درون دستگاه و یا آتش سوزی جلوگیری می کند. یکی دیگر از مهم‌ترین کارایی این سوخت، صرفه جویی در مصرف سوخت است، پس همیشه از سالم بودن این قطعه اطمینان کامل داشته باشید. الکتروموتور نیز مانند قلب دستگاه نقش حیاتی دارد و به فعالیت تمامی قطعات دستگاه کمک می کند، به عبارتی نیروی تحریک کننده یا محرک دستگاه به کمک این قطعه تولید می شود. فشار سنج هوا از جمله قطعاتی است که میزان هوای مورد نظر برای تولید جرقه را تنظیم می کند و هر لحظه فشار هوا را به ما نشان می دهد، شعله پخش کن نیز باعث افزایش سطح تماس سوخت و هوا برای تسریع واکنش می شود. یکی دیگر از قطعات مهم ترانس جرقه است، این قطعه به کمک یک الی دو الکترود، سبب ایجاد ولتاژ بالا می شود و جرقه هایی با شدت مختلف تولید می کند، از این رو نیرو محرکه برای واکنش بین سوخت مورد نظر ما با اکسیژن موجود در هوا است. فیلتر سوخت یکی از قطعاتی است که ممکن است دستگاه های قدیمی و یا برخی از دستگاه های مشعل به آن مجهز نشده باشند، اما وجود آن بسیار مزیت دارد، جدا از این‌که سبب افزایش راندمان دستگاه می شوند، بلکه به طول عمر دستگاه نیز می افزایند، زیرا آنان به خوبی می توانند ناخالصی های سوخت را بگیرند و در نهایت سوختی آماده واکنش به دستگاه ارائه دهند.

 

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن