0سبد خرید
چگونه کولر ابی را به کولر گازی تبدیل کنیم؟

با افزایش تدریجی دمای هوا و نزدیک شدن به فصول گرم سال استفاده از یک سیستم سرمایشی و خنک کننده کاربردی و با کیفیت همواره مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. متناسب با اقلیم کشور ایران می توان گفت که کولر گازی و کولر آبی از جمله پر کاربردترین تجهیزات سرمایشی به شمار می‌روند. که از بین این دو تجهیز کولر های آبی به نسبت پرکاربردتر هستند و در بسیاری از نقاط کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این مسئله را فراموش نکنید که کولرهای آبی از فرآیند سرمایش تبخیری تبعیت می کنند و تولید هوای سرد را از طریق همین فرآیند به انجام می رسانند. شایان ذکر است که با وجود اینکه کولرهای آبی هوای مناسب و خنکی را تولید می کنند از طرفی دیگر هم باعث افزایش میزان رطوبت موجود در هوا می شوند. به همین خاطر است که استفاده از کولرهای آبی در مناطقی که آب و هوای شرجی و مرطوب دارد توصیه نمی‌شود. به عبارتی دقیق تر به جرأت می‌توان گفت که حداکثر راندمان و بازدهی کولرهای آبی در مناطقی که آب و هوای معتدل تا گرمسیری را دارند بروز پیدا می کند. جالب است بدانید که با انجام ترفندهایی می توان کولر آبی را به کولر گازی تبدیل کرد پس اگر شما هم قصد دارید اطلاعات خود را در این زمینه ارتقا دهید تا پایان این مقاله همراه ما باشید. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت کولر آبی با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

چگونه کولر ابی را به کولر گازی تبدیل کنیم

نحوه تبدیل کولر آبی به گازی

سوالی که ممکن است در این زمینه پیش بیاید این است که چگونه کولر آبی را به کولر گازی تبدیل کنیم در پاسخ به این سوال باید ابراز کرد که یکی از اجزای بسیار مهمی که در ساختار کولرهای آبی وجود دارد قطعه الکتروموتور است. جالب است بدانید که معمولاً موتورهایی که برای کولرهای آبی در نظر گرفته می‌شود از نوع دو دور و خازن دار هستند. بنابراین کارکرد این دستگاه ها و یا راه اندازی آن ها با یک سیم پیچ صورت می گیرد علاوه بر این مسئله عملکرد و کارکرد موتور کولر های آبی با سیم پیچی دور کند، متوسط و تند تداوم می یابد. در این راستا فراموش نکنید که طبق نظر کارشناسان متخصص برای تنظیم دور موتور کولر در ساختار کولر آبی قابلیت اجرا و نصب یک اینورتر وجود دارد. برای محقق ساختن هر چه بیشتر این امر استفاده از یک اینورتر ac می تواند کمک شایانی کند چرا که به عنوان یک کنترل کننده و تنظیم کننده دور موتور سیستم های برودتی شناخته شده است. فراموش نکنید که موتورهایی که در ساختار کولرهای آبی تعبیه می شوند از نوع ‏ac بوده و همین امر باعث سهولت نصب و راه اندازی کنترل کننده های ac در ساختار کولرهای آبی شده است. اغلب اوقات نصب کنترل کننده ها در مسیر کولرهای آبی صورت می گیرد که با استفاده از آن ها به سهولت می توان دور موتور کولر را به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش داد.

نحوه تبدیل کولر آبی به گازی

برای افزایش بازدهی کولرهای آبی چه راهکارهایی وجود دارد؟

پیش از ارائه پاسخ این سوال لازم است خاطرنشان کنیم که در یک فضای مشترک به هیچ وجه نباید به شکل همزمان از کولر آبی و کولر گازی استفاده شود. شاید از خود بپرسید که علت این امر چیست در پاسخ باید بگویم که رطوبتی که به وسیله کولر آبی تولید می شود به نسبت دمای محیط را افزایش داده و کارایی و راندمان کولرگازی را کاهش می‌دهد. برای افزایش بازدهی کولرهای آبی راهکارهای متعددی وجود دارد و کاربر می تواند با رعایت چند دستورالعمل ساده تحت عنوان ترفندها بازدهی کولرهای آبی را تا حد چشمگیری افزایش دهد. به عنوان مثال فرد مصرف کننده می تواند برای جلوگیری از تجمع و رشد باکتری ها پوشال های کولر آبی را در مدت زمان یک ساله تعویض کند. به خاطر داشته باشید که کولرهای آبی در ساختار خود پدهای سلولزی دارند که از قدرت و راندمان خنک کنندگی بسیار بالایی برخوردار است. راهکار دیگری که برای افزایش بازدهی کولرهای آبی اکثراً مورد استفاده قرار می گیرد این است که محل قرارگیری کولرهای آبی به هیچ وجه نباید در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار داشته باشد. چرا که در فصل تابستان با تابش شدید و مستقیم نور آفتاب راندمان دستگاه خنک کننده به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. راهکاری که برای این مشکل عمده وجود دارد این است که برای کولر آبی خود یک سایبان طراحی نمایید و از افزایش بازدهی آن نهایت لذت را ببرید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن