0سبد خرید
کولر آبی چند هزار بخریم

قبل از خریدن هر محصولی باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید یک محصول مناسب را خریداری کنید. استفاده از کولر های آبی به دلیل مزایای زیادی که دارند بسیار متداول است. علاوه بر این کولر آبی با شرایط آب و هوایی نقاط بسیاری از کشور ما سازگار است و استفاده از آن برای خریدار، هزینه کمتری نسبت به کولر گازی دارد. کولر های آبی دارای ظرفیت های متفاوتی هستند که با پسوند هزار مشخص می شوند. هرچه میزان این ظرفیت بیشتر باشد ابعاد کولر بزرگ تر است و می توان از آن برای استفاده در فضاهای بزرگ تر استفاده کرد. توان کولر در واقع معرف توان مکش آن در یک بازه زمانی معین است. دو نوع پر طرفدار از کولر های آبی با عنوان کول های پوشالی و سلولزی در بازار وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند. هر کدام از این دو نوع نیز دارای ظرفیت و توان مشخصی هستند. برای اطلاع از ظرفیت و توان کولر های آبی متناسب با فضا و چگونگی محاسبه آن با ما همراه باشید. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت کولر آبی با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

کولر آبی چند هزار بخریم

راهنمای خرید کولر آبی متناسب با فضای مورد استفاده

انواع کولر های آبی که در ایران وجود دارند با ظرفیت های متفاوتی به تولید می رسند. کولر های 3500، 5500 و 7000 از پرفروش ترین انواع کولر آبی محسوب می شوند. ظرفیت کولر توانایی آن در مکیدن هوا را بیان می‌کند، هرچه این میزان بیشتر باشد میزان سرمایش و مکش نیز بالاتر است و در نتیجه می تواند فضای بیشتری را خنک کند. زمانی که قصد خریدن کولر آبی را دارید، علاوه بر در نظر گرفتن توان آن نسبت به فضا به موارد دیگری نیز باید توجه نمود. مواردی که هنگام خرید کولر آبی باید مد نظر داشه باشید عبارتند از:

  • شرایط آب و هوایی
  • منطقه جغرافیایی
  • تعداد اتاق ها
  • متراژ فضا
  • تعداد دریچه ها
  • نوع کانال کشی
  • آفتابگیر بودن یا نبودن فضا
  • میزان عایق بندی در و پنجره

به طور مثال کولر 3500 آبی به عنوان یک کولر کوچک محسوب می شود. بدیهی است که این کولر توانایی خنک کردن یک فضای 200 متری را ندارد.
با توجه به معیار هایی که توسط شرکت های سازنده کولر های آبی بیان می شود می توان برای متراژ های زیر کولر آبی مناسب ذکر شده را در نظر گرفت:

متراژ توان کولر
20 تا 30 متر 2800
30 تا 50 متر 3500
50 تا 70 متر 5500
70 تا 100 متر 7000
100متر به بالا 15000
150 تا 200 متر 15000 بالازن و پایین زن
200 تا 350 متر 18000

انتخاب سایز مناسب کولر برای فضای مورد نظر باعث بالا رفتن بازده این محصول و بهینه سازی مصرف انرژی می شود. بهترین روش برای انتخاب یک کولر متناسب این است که این محصول را از یک برند مطمئن انتخاب کنید و برای خرید از طریق یک فروشگاه معتبر اقدام نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره خریدو استعلام قیمت کولر پلیمری با کارشناسان مجرب نیکاسان تماس بگیرید و پاسخ تمامی سوالات خود درباره این محصول را از مشاورین ما جویا شوید.

راهنمای خرید کولر آبی متناسب با فضای مورد استفاده

سایز و ظرفیت کولر آبی

ظرفیت کولر های آبی بر واحد CFM ( فوت مکعب بر دقیقه ) است. برای انتخاب درست یک کولر آبی کافیست اطلاعاتی را درباره مساحت ساختمان در نظر داشته باشیم. مساحت ساختمان بر اساس متر مربع به دست می آید. در یک فرمول کلی برای این‌که بتوان مساحت ساختمان را بر حسب فوت بر متر مکعب به‌ دست آورد، مساحت ساختمان را بر عدد 0.027 تقسیم می کنیم و عدد به دست آمده را در ارتفاع ساختمان ضرب می کنیم، به طور مثال برای یک خانه 100 متر مکعبی جواب این فرمول 7400 است. دقت کنید که در این فرمول عدد به دست آمده حداکثر میزان سرمایش را نشان می دهد، پس ظرفیت های پایین تر می توانند انتخاب مناسب تری باشند. با این حساب برای یک فضای 100 متری بهترین گزینه انتخاب یک کولر 4900 است. ملاک مهم در انتخاب سایز کولر متر و ارتفاع ساختمان است، اما برخی عوامل فرعی که به آن ها اشاره شد نیز در این انتخاب دخیل هستند. اگر سایز و ظرفیت کولر آبی به درستی انتخاب نشود، پیامد های نامطلوبی را در بر دارد. گرم بودن فضا یا سردی بیش از حد، استهلاک قطعات کولر، بالا رفتن هزینه های انرژی، بالا رفتن هزینه های تعمیر و نگهداری از جمله این پیامد ها هستند. فروشگاه اینترنتی نیکاسان یکی از ارائه دهندگان انواع کولر آبی است. خریدارن می توانند برای تهیه کالای مورد نظر خود و انتخاب نوع آن متناسب با فضای مورد نظر با کارشناسان و مشاوران فروش در این مجموعه مشورت کنند.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن