0سبد خرید
طرز کار کوره هوای گرم

سیستم ها گرمایشی از ملزومات اصلی ساختمان ها و مراکز بزرگ صنعتی و عمومی هستند. کوره هوای گرم از پرکاربردترین سیستم های گرمایش صنعتی است که به خاطر مزایای فوق العاده آن توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است. اگر شما هم قصد خرید کوره هوای گرم را دارید، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که نحوه عملکرد آن چگونه است؟ از شما دعوت می کنم تا انتهای مطلب همراه نیکاسان باشید تا طرز کار کوره هوای گرم را بطور کامل مورد بررسی قرار دهیم. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت انواع جت هیتر، کولر پلیمری ،کوره هوای گرم گلخانه و دیگر محصولات با کیفیت نیرو تهویه البرز با کارشناسان فروش نیکاسان تماس بگیرید.

طرز کار کوره هوای گرم

مکانیسم کوره هوای گرم

در این بخش برای آشنایی با مکانیسم کوره هوای گرم، اجزای اصلی آن و نحوه عملکردشان را مورد بررسی قرار می دهیم. اجزاء اصلی کوره هوای گرم شامل مشعل، مبدل حرارتی، فن، بدنه و سیستم کنترل است. وظیفه تأمین حرارت توسط مشعل تأمین می شود. مشعل ها می توانند از سوخت گازوئیل و گاز استفاده کنند و در انواع دوگانه گازوئیل و گاز همزمان قابل استفاده است. مشعل توسط جرقه زن و بعد از روشن کردن دستگاه شعله ور می شود. مبدل حرارتی غالبا از جنس چدن و یا فولاد و بصورت لوله های مارپیچ است و وظیفه انتقال حرارت ایجاد شده به جلوی فن ها را به عهده دارد و از طرفی گازهای سمی تولید شده در فرآیند حریق را به دودکش دستگاه منتقل می کند. فن هایی که در کوره هوای گرم استفاده می شوند از دو نوع اصلی چند پره مسطح و یا مدل سانتریفیوژ است. فن وظیفه مکش هوای سرد از بیرون سیستم و دمیدن هوای گرم شده به محیط را بر عهده دارد. فن های مدل سانتریفیوژ معمولا از قدرت هوادهی بیشتری برخوردار هستند و برای کوره های هوای گرم بزرگ و دارای کانال هوا کاربرد دارد. بدنه کوره هوای گرم در برگیرنده تمام اجزای نام برده شده است و معمولا از جنس فلز و به شکل مکعب است. دودکش کوره از بدنه آن خارج و از طریق سقف و یا پنجره به بیرون محیط هدایت می شود. سیستم کنترل کوره شامل یک تابلو برق است که بر روی بدنه آن نصب می شود و راه اندازی سیستم از طریق آن انجام می شود و همچنین از طریق سنسورها و ترموستات های داخلی و محیطی وظیفه کنترل دما و عملکرد کوره هوای گرم را نیز به عهده دارد. شما عزیزان می توانید برای خرید، استعلام قیمت و کسب اطلاعات تخصصی درباره کوره هوای گرم گلخانه با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

مکانیسم کوره هوای گرم

کوره هوای گرم چگونه کار می کند؟

در قسمت قبل با اجزاء و مکانیسم کوره هوای گرم آشنا شدید. در این قسمت چگونگی ارتباط اجزا و نحوه کار کوره هوای گرم را مورد بررسی قرار می دهیم. بعد از اقدام به راه اندازی کوره توسط اپراتور، جرقه زن ها، مشعل را روشن می کنند. شعله در مسیر لوله های مبدل حرارتی حر کت می کنند و موجب گرم شدن مبدل می شوند و در انتهای لوله، گازهای تولیدی بوسیله فن دودکش به بیرون سیستم و به سمت دودکش هدایت می شوند. در برخی مدل ها سنسور فشار هوا بر روی فن دودکش نصب شده است تا درستی عملکرد خروج گازهای سمی را کنترل کند. مبدل حرارتی گرمای حاصل از مشعل را به محوطه جلوی فن دستگاه هدایت می کند و فن دستگاه هوای خنک خارج از سیستم را مکش می کند و در مسیر مبدل هدایت می کند تا پس از گرم شدن مجددا به بیرون سیستم منتقل شود. اگر کوره هوای گرم از نوع پرقدرت و دارای کانال کشی باشد. فن دستگاه، هوا را از طریق کانال برگشت مکش می کند و بعد از گرم شدن به سمت کانال رفت هدایت می کند. و همانطور که قبلا هم اشاره شد در این نوع کوره از فن های پر قدرت سانتریفیوژ استفاده می شود. اگر عملکرد فن مختل شود و جریان هوای مبدل حرارتی قطع گردد، موجب افزایش بیش از حد دمای داخل کوره می شود. در این شرایط سیستم کنترل به‌وسیله سنسور حرارتی از شرایط باخبر می شود و برای رعایت ایمنی، مشعل دستگاه را بصورت اتوماتیک خاموش می کند. در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با نحوه کارکرد کوره هوای گرم آشنا کنیم. اگر به اطلاعات تکمیلی نیاز دارید می توانید با کارشناسان شرکت نیکاسان در تماس باشید. شرکت نیکاسان با تجربه طولانی در حوزه فروش سیستم های گرمایش و سرمایش صنعتی، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن