0سبد خرید
مزایا و معایب کوره هوای گرم

کوره هوای گرم از سیستم های گرمایشی شناخته شده است. و به خاطر مزایای بسیاری که دارد در مراکز مختلف صنعتی، کشاورزی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما هم قصد خرید این نوع سیستم گرمایشی را دارید به شما پیشنهاد می کنم قبل از قطعی کردن تصمیم خود تا انتهای این مطلب همراه نیکاسان باشید تا مزایا و معایب کوره هوای گرم را مورد بررسی کامل قرار دهیم. شما عزیزان می توانید برای خرید، استعلام قیمت و کسب اطلاعات تخصصی درباره کوره هوای گرم گلخانه با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

مزایای کوره هوای گرم

  • فن: از اجزای اصلی کوره های هوای گرم وجود فن در آنها است. فن باعث گردش سریع هوای گرم در محیط می شود. بسیاری از سیستم های گرمایشی بدون فن همانند شوفاژ نیاز به زمان زیادی برای گرم کردن فضا دارند و به اصطلاح زمان پیش گرمایش آنها طولانی است. اما وجود فن در کوره هوای گرم، زمان پیش گرمایش را به مقدار زیادی کاهش می دهد.
  • فضای مورد نیاز: فضای مورد نیاز کوره هوای گرم بسیار کم است و همانند سیستم های موتورخانه مرکزی نیاز به اتاق جداگانه ای برای قرار دادن آن نیست به همین خاطر اگر برای قرار دادن سیستم گرمایشی خود با محدودیت فضا مواجه هستید کوره هوای گرم می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
  • تعمیر و نگهداری: نیاز به تعمیر و نگهداری کوره هوای گرم بسیار اندک است. این نوع سیستم گرمایشی بخاطر وجود اجزاء کم و ساده، از لحاظ تعمیر و نگهداری بسیار مقرون به صرفه است. سیستم های گرمایشی مرکزی به خاطر اجزاء مختلف و لوله کشی های طولانی، بصورت دوره ای نیاز به تعمیرات اساسی و تعویض عایق لوله ها دارند.
  • سوخت متنوع: کوره های هوای گرم با مشعل های مختلفی تجهیز می شوند که به آنها توانایی استفاده از سوخت های متنوع را می دهد. کوره ها غالبا از گازوئیل و یا گاز استفاده می کنند و در انواعی از آنها هر دو سوخت بصورت دوگانه نیز قابل استفاده است.
  • راندمان بالا و مصرف کم انرژی: کوره هوای گرم به خاطر نوع طراحی و بهره گیری از فن های معمولی و سانتریفیوژ، دارای راندمان بالایی است و سوخت مصرفی را به مقدار زیادی به انرژی گرمایشی تبدیل می کند و طبق یک مطالعه قابلیت گرمایشی آن 85 تا 90 درصد است.
  • ایمنی بالا: از نکات کلیدی هر دستگاهی بخصوص سیستم های گرمایشی، سطح ایمنی قابل قبول آن است. کوره هوای گرم به علت طراحی دقیقی که دارد از ایمنی مناسبی برخوردار است. کوره های هوای گرم گازهای سمی تولید شده را توسط دودکش به فضای بیرونی منتقل می کنند و خطر مسمومیت را از بین می برد و همچنین به خاطر وجود سوپاپ اطمینان، ترموستات و فیوزهای مختلف از خطر آتش سوزی جلوگیری می کنند.
  • کنترل دما: کوره هوای گرم دارای برد کنترل دما است و به شما این قابلیت را می دهد تا از طریق آن دمای مورد نظر خود را تنظیم کنید تا کوره بصورت خودکار دما را کنترل کند.
  • مزایا و معایب کوره هوای گرم

معایب کوره هوای گرم

کوره هوای گرم همانند هر سیستم دیگری در کنار مزایایی که دارد دارای یکسری معایب نیز هست که در ادامه تعدادی از مهمترین آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • انتشار غبار و آلودگی: همانطور که اشاره شد وجود فن از مزایای کوره هوای گرم است. اما فن در کنار ویژگی های مثبتی که دارد باعث انتشار غبار و آلودگی های احتمالی در کل محوطه می شود.
  • نیاز به کانال کشی: در فضاهای بسیار گسترده و بیش از یک هکتار، برای ایجاد تعادل دمایی در تمام محیط، نیاز به کانال کشی است. کانال کشی به دو علت نکته منفی محسوب می شود. اول به خاطر هزینه جانبی نصب کانال و دوم بخاطر هدر رفت انرژی در کانال ها که خود باعث کاهش راندمان کلی سیستم گرمایشی می شود.
  • آلودگی صوتی: کوره هوای گرم بخاطر وجود مشعل و فن ایجاد آلودگی صوتی می کند. هر چند در بسیاری از محیط های صنعتی سر و صدای دستگاههای دیگر به قدری زیاد است که می توانید از صدای کوره هوای گرم چشم پوشی کنید اما برای استفاده از آن در مکان های عمومی همانند سالن اجتماعات و مساجد باید بیشتر تامل نمایید.
  • مزایا و معایب کوره هوای گرم

در این مطلب تلاش کردیم با بررسی ابعاد مختلف کوره هوای گرم، دید شما نسبت به آن بازتر شود و انتخاب مطمئن تری را انجام دهید. اگر نیاز به اطلاعات تکمیلی در این خصوص دارید کارشناسان شرکت نیکاسان آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند. شما می توانید از طریق سایت و یا تلفن های شرکت با ما در تماس باشید. شما می توانید کوره هوای گرم از بهترین برند ها چون نیرو تهویه البرز بخرید. با اطمینان کامل کوره هوای گرم نیرو تهویه البرز را از نیکاسان بخرید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن