0سبد خرید
فرق هیتر با بخاری برقی

خیلی مواقع افراد کلمه بخاری برقی و هیتر را به جای هم و به طور یکسان استفاده می کنند، در این مقاله ما به بررسی هر کدام از آنها و بیان فرق بخاری برقی و هیتر می پردازیم.

برای ویدئوهای کاربردی و آموزشی و خرید مطمئن‌تر از دیگر صفحه‌های نیکاسان از طریق لینک‌های زیر دیدن فرمایید:

صفحه آپارات

صفحه یوتیوب

صفحه اینستاگرام

بخاری برقی چیست

اصطلاح بخاری معمولا به وسیله گرمایشی گفته می شود که پرتابل و قابل حمل و جابجایی است. سایز کوچکتری نسبت به هیترهای صنعتی دارد و برای گرم کردن محیط‌هایی با مساحت کمتر مانند منازل کوچک استفاده می‌شود. بخاری‌ها می‌توانند با استفاده از گاز، نفت و یا برق تولید گرما کنند. بخاری برقی بیشتر در مکان‌ها و مواقعی استفاده می‌شود که عدم دسترسی به سوخت گاز یا نفت وجود داشته باشد. بخاری برقی نسبت به بخاری‌هایی که با سایر سوخت‌ها کار می‌کنند، آلودگی محیط زیستی کمتری دارند. یکی از مزایای بخاری برقی این است که نیازی به دودکش ندارد و استفاده از آن برای مصرف کننده حتی نسبت به بخاری‌های گازی بدون دودکش هم بسیار راحت‌تر است. گرمای ایجاد شده در بخاری برقی توسط قطعه‌ای به نام المنت ایجاد می‌شود که در واقع مقاومت مفتولی از جنس کروم آلومینیوم یا کروم‌ نیکل است که به دور آجر یا سرامیک نسوز پیچیده شده و توان‌های مختلفی دارد و با عبور جریان برق از آن گرما تولید می شود.

انواع بخاری برقی

بخاری های برقی به صورت زیر دسته بندی می شوند:

  • تابشی: به نسبت مصرف برق کمتری دارند ولی راندمانشان هم نسبت به بخاری های فن دار کمتر است. قیمت این بخاری ها بر اساس تعداد لامپ و اندازه بخاری متغیر است.
  • فن دار: دارای ترموستات و سنسور خاموش شدن هستند و وقتی دما به میزان مطلوب رسید، بخاری خود به خود خاموش می شود. وجود فن باعث می شود محیط سریعتر گرم شود ولی برای مکان های رطوبت‌دار مناسب نیست.
  • رادیاتور برقی: رادیاتور برقی یا همان رادیاتور روغنی و شوفاژ برقی، نوعی بخاری برقی است ولی درون آن بجای آب از روغن استفاده شده است. روغن به عنوان ناقل گرما است و نیاز به تعویض ندارد.
  • بدون فن: در آن از فن جهت انتقال گرما استفاده نشده است و نسبت به انواع فن دار بیصدا هستند.

بخاری های برقی می توانند به صورت قرنیزی، دیواری و زمینی باشند.

تفاوت هیتر با بخاری برقی

تفاوت هیتر با بخاری برقی

هیتر وسیله گرمایشی است که برای گرم کردن فضاهای بزرگ مانند سوله‌ها، کارخانه‌ها، سالن‌های بزرگ، مرغداری، سالن پرورش قارج و غیره استفاده می‌شود. این سیستم گرمایشی دارای یک ترموستات است که بر روی دمای مورد نظر تنظیم می شود و اگر دمای محیط از آن دمای مورد نظر پایین‌تر رفت، هیتر شروع به کارکرده و دمای محیط را تنظیم می‌کند. هیترهای صنعتی دارای راندمان مختلف هستند برای مثال اگر راندمان یک هیتر صنعتی 60 درصد است یعنی 60 درصد سوخت مستقیما به حرارت تبدیل می شود و مابقی 40 درصد هدر می‌رود. هیترها هم انواع فن دار، تابشی و بدون فن دارند که بسته به نیاز می‌توان خریداری کرد.

با توجه به مطالب ذکر شده می توان اینگونه نتیجه گرفت که فرق بخاری برقی و هیتر این است که هیتر معمولا مصرفی صنعتی دارد و برای فضاهای بزرگتر بکار برده می‌شود ولی بخاری برقی برای فضاهای خانگی و کوچکتر مناسب است. 

هیتر برقی

هیتر برقی یکی از تجهیزات گرمایشی می باشد که توانایی گرم کردن شما را در مکانهای بدون گاز دارد. هیتر برقی دستگاهی است که جریان الکتریکی را دریافت و آن را به گرما تبدیل می‌کند. این دستگاه‌ها به دلیل سهولت استفاده و قابل حمل بودن طرفداران زیادی دارند چرا که در برخی از مکانها مثل مغازه،کیوسک یا باغ و ویلا و موارد این چنین که استفاده از دیگر محصولات به آسانی امکان‌پذیر نیست کاربردی است. عملکرد و مصرف برق هیتر برقی شبیه اتو می‌باشد. کارایی هیتر برقی بیشتر برای مکان‌های با متراژ کمتر است. مشاهده انواع مدل های هیتر برقی در این صفحه از فروشگاه اینترنتی نیکاسان امکان پذیر می‌باشد.

قیمت هیتر برقی 

قیمت هیتر برقی به موارد گوناگونی مثل نوع برند، ابعاد و توان دستگاه، کیفیت قطعات و ساخت دستگاه مرتبط است. برای دیدن هیتر برقی با کیفیت و بررسی قیمت این محصولات مثل هیتر برقی سه فاز انرژی و هیتر برقی تک‌فاز انرژی در سایت اینترنتی نیکاسان مراجعه فرمایید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن