0سبد خرید
آموزش ساخت کوره هوای گرم

کوره هوای گرم از سیستم های گرمایش صنعتی است که برای گرم کردن فضاهای بزرگ استفاده می شود. محاسبات دقیق در طراحی و ساخت کوره هوای گرم، متناسب با فضای مورد استفاده موجب افزایش راندمان دستگاه و کاهش چشمگیری در مصرف انرژی می شود. اگر شما هم علاقه مند هستید از نحوه طراحی و ساخت کوره های هوای گرم آگاه شوید در ادامه همراه نیکاسان باشید تا این موضوع را بصورت کامل مورد بررسی قرار دهیم. شما عزیزان می توانید برای خرید، استعلام قیمت و کسب اطلاعات تخصصی درباره کوره هوای گرم گلخانه با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

آموزش ساخت کوره هوای گرم

نحوه ساخت کوره هوای گرم

برای بررسی نحوه ساخت کوره های هوای گرم، ابتدا اجزاء آن را معرفی می کنیم و در ادامه ارتباط آنها را توضیح می دهیم. اجزا اصلی کوره شامل مشعل، مبدل حرارتی و فن است.
مشعل: مشعل وظیفه تولید حرارت را بر عهده دارد. سوخت مورد نیاز معمولا گازوئیل یا گاز است و در برخی مدل ها از هر دو سوخت بصورت دوگانه استفاده می شود. مشعل برای تولید گرما، مخلوطی از هوا و سوخت را می سوزاند. واضح است که انتخاب مشعل با کیفیت نقش مهمی در افزایش راندمان کوره هوای گرم دارد.
مبدل حرارتی: مبدل حرارتی شامل لوله یا لوله هایی است که شعله آتش تولید شده توسط مشعل در درون آن حرکت می کند و مبدل را گرم می کند. جنس مبدل حرارتی معمولا از نوع چدن است و در انواع باکیفیت تر از جنس فولاد ساخته شده است. تا یادم نرفته است یاد آور شوم که گازهای سمی تولید شده موجود در داخل مبدل حرارتی، از طریق دودکش به خارج محوطه منتقل می شود.
فن: در کوره های هوای گرم، جهت انتقال حرارت به محوطه از یک یا چند فن استفاده می کنند. عملکرد آن به این صورت است که هوای محیط را گرفته و بعد از عبور دادن آن از روی مبدل حرارتی و گرم کردن آن، هوای گرم شده را به محیط باز می گرداند. معمولا فن ها دارای سرعت چند حالته هستند.
سایر اجزا: از دیگر اجزای تشکیل دهنده کوره هوای گرم می توان به بدنه، تابلو برق و مخزن سوخت اشاره کرد. بدنه کوره هوای گرم شامل یک جعبه فلزی است که اجزای نام برده شده در قسمت های قبلی را در بر می گیرد. تابلو برق وظیفه تامین برق و کنترل اجزای کوره هوای گرم را بر عهده دارد و مخزن سوخت جهت نگهداری گازوئیل مورد نیاز استفاده می شود.
با قرار دادن اجزایی که نام برده شد می توان یک کوره هوای گرم را ساخت. کوره های هوای گرم موجود در بازار غالبا از ظرفیت صد کیلو کالری شروع می شوند و تا ظرفیت های بسیار بالایی همچون سیصد هزار کیلو کالری هم می رسند. هر چند با قرار دادن اجزای فوق در کنار هم می توان یک کوره هوای گرم را ساخت، اما نکته اصلی در طراحی آن، محاسبه اجزای کوره متناسب با فضای مورد استفاده است تا بهترین بازدهی را بدست آورید. در قسمت بعدی به محاسبه ظرفیت گرمایی مورد نیاز خواهیم پرداخت.

آموزش ساخت کوره هوای گرم

محاسبه ، طراحی و ساخت انواع کوره های هوای گرم

  • اجازه دهید محاسبات را براساس تامین هوای مورد نیاز کوره هوای گرم از دو منبع: هوای آزاد و هوای محوطه داخلی انجام دهیم و برای مقایسه راندمان هر کدام از دو منبع و مفهوم بودن مطلب، محاسبات را با یک مثال و گام به گام پیش ببریم.
    برای گرم کردن یک متر مکعب فضا در مناطق سرد نیاز به حدود 70 کیلو کالری انرژی گرمایشی است.
    Q=m3 * 70 kcal/hr
    برای مثال یک فضای 20 در 20 متر با ارتفاع 5 متر را در نظر بگیرید.
    140000=20*20*5*70
    140000kcal=162kw است

شرایط هوای آزاد با در نظر گرفتن دمای بیرونی منفی پنج درجه و دمای خروجی از کوره 50 درجه سلسیوس
hs=1.2Q(t2-t1)
1.2*4.7(50-(-5))=253.8kw

  • شرایط هوای تامین شده از داخل محوطه با دمای 22 درجه و هوای خروجی از کوره هوای گرم با دمای 50 درجه
    hs=1.2Q(t2-t1)
    1.2*4.7(50-22)=157kw
    با مقایسه دو حالت فوق و تفریق دو عدد بدست آمده، نشان می دهد در حالت استفاده از هوای محوطه به انرژی کمتری در حدود 96kw نیاز داریم. محاسبه حالت ها را می توان به شرایط دیگری همچون تامین هوا با مخلوطی از هوای بیرون و داخل هم گسترش داد.
    در این مطلب تلاش کردیم شما را با نحوه طراحی، ساخت و محاسبات انرژی مورد نیاز آشنا کنیم. اگر شما هم برای گرمایش فضای خود نیاز به کوره هوای گرم دارید می توانید قبل از سفارش محصول خود، از مشاوره کارشناسان نیکاسان استفاده کنید. شرکت نیکاسان با چندین سال سابقه فروش سیستم های گرمایشی و سرمایشی آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شما عزیزان است. لطفا از طریق سایت و یا تلفن های شرکت، با کارشناسان ما در تماس باشید.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن