0سبد خرید
مزایا و معایب بخاری کارگاهی گازوئیلی

برای انتخاب یک بخاری مناسب کارگاهی باید ماهیت، مزایا و معایب آن را در نظر گرفت، بخاری های گازوئیلی از وسایل گرمایشی با طراحی و نحوه عملکرد خوب هستند که موجب محبوبیت و استفاده زیاد آن‌ها در محیط های کارگاهی شده است. اگر در مورد این نوع بخاری سوالاتی چون محل های قابل استقرار، بهره‌وری و ایمنی دارید با نیکاسان همراه باشید تا با بررسی مزایا و معایب بخاری های گازوئیلی به این سوالات هم پاسخ دهیم.

بخاری کارگاهی گازوِئیلی

 

مزایای بخاری کارگاهی گازوئیلی

این نوع بخاری برای کارگاه هایی که گرمایش مرکزی ندارند و یا نیاز به گرمایش اضافی دارند، بسیار کارآمد است. در ادامه مزایای اصلی این نوع بخاری را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. بهره وری: بخاری های کارگاهی گازوئیلی قادر هستند فضاهای بزرگ را در زمان کوتاهی گرم کنند. از عوامل مهمی که استفاده از این بخاری را بسیار گسترده کرده است راندمان 90 درصدی آن در تولید گرما است.
  2. طول عمر بالا: طول عمر این بخاری ها بین 16 تا 20 سال برآورد شده است. برای داشتن طول عمر مفید بخاری گازوئیلی باید دمای عملیاتی آن از 530 درجه سلسیوس تجاوز نکند، دوره های روشن و خاموش کردن آن رعایت شود و شرایط محیطی بصورتی باشد که از خوردگی بدنه آن جلوگیری کند.
  3. نصب آسان: بخاری های کارگاهی گازوئیلی قابل حمل و با فرآیند نصب آسان هستند و می توان از آن‌ها در فضاهای بزرگ با تهویه زیاد مانند انبارها و کارگاه‌ها استفاده کرد.
  4. هزینه‌های نگهداری این بخاری‌ها بسیار پایین می‌باشد برای همین محصول مقرون به صرفه‌ای است.

بخاری کارگاهی گازوِئیلی

معایب بخاری کارگاهی گازوئیلی

بخاری کارگاهی گازوئیلی نیز معایبی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

  1. استفاده از سوخت فسیلی: واقعیت منفی در این گونه بخاری ها، استفاده از سوخت های فسیلی است. البته این یک ایراد عمومی است و حرکت به سمت انرژی های پاک زمان بر خواهد بود.
  2. تولید گازهای سمی: گازهای خروجی از محل احتراق گازوئیل 2 تا 12 درصد مونوکسید کربن دارد، گازی سمی است که باعث مسمومیت می شود، به همین خاطر باید در کارگاه‌های استفاده شود که تهویه زیادی دارد یا برای خروج گاز سمی حتما از دودکش استفاده شود.
  3. خطرات: بخاطر رفت و آمد زیاد در کارگاه ها و همچنین ورود خودرو به محیط، احتمال برخورد اشخاص و خودرو با این گونه سیستم های گرمایشی زیاد است، به همین خاطر باید در جا نمایی آن‌ها دقت کافی در نظر گرفته شود و اگر برای بخاری دودکش نصب می کنید باید ایمنی آن را عایت کنید و در مسیر عبور دودکش، لوله آن با مواد قابل اشتعال در تماس نباشد و در صورت نیاز سطح لوله دودکش را عایق حرارتی کنید.
    گرمایش نقطه ای: از دیگر عیب های این گونه سیستم های گرمایش کارگاهی، گرمایش نقطه ای است به این معنی که دمای محیط اطراف بخاری گرم و با فاصله گرفتن از آن، دمای محیط سردتر است. برای تعدیل این نقص می توان با جانمایی صحیح، از چند بخاری گازوئیلی در کارگاه استفاده کرد.

مجموعه نیکاسان با نزدیک به دو دهه تجربه در تولید و فروش وسایل سرمایشی و گرمایشی و پشتیبانی 24 ساعته، آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما عزیزان جهت انتخاب سیستم های گرمایش کارگاهی است. لطفا برای ارتباط با کارشناسان ما در مرکز فروش بخاری کارگاهی از طریق سایت نیکاسان و یا شماره تلفن های شرکت، اقدام نمایید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره میزان مصرف گاز بخاری کارگاهی را بخوانید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن