0سبد خرید
آشنایی با کوره هوای گرم و کاربرد آن

همان طور که می دانیم سالانه میزان سوخت بسیاری، صرف تولید گرما و تامین سیستم های گرمایشی می گردد. همچنین سامانه ها و وسایل گرمایشی نیز روز به روز متناسب با نیاز جامعه متغیر بوده و در حال توسعه هستند در این میان یکی از سیستم های کاربردی و حائز اهمیت برای تولید حرارت و دما، کوره هوای گرم است که در این مقاله از نیکاسان سعی داریم به بیان کاربرد ها و نحوه ی عملکرد آن بپردازیم. کوره هوای گرم از متداول ترین سیستم گرمایش با هوای گرم و کاملا صنعتی است و برای تولید گرما و ایجاد حرارت در مکان های با وسعت زیاد مانند سالن های بزرگ کارگاهی یا تولیدی، سالن های سینما، نمایشگاه ها، گلخانه ها و همچنین در مرغداری ها و بسیاری از مکان های دیگر که می بایست گرما در سطح گسترده ای پخش شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

 آشنایی با کوره هوای گرم و کاربرد آن

ویژگی های کوره هوای گرم

ویژگی های کوره هوای گرم در دو دسته مزیت ها و عیوب قابل بررسی است. ابتدا به بررسی مزیت های کوره هوای گرم می پردازیم: یکی از مهم ترین مزایا و فواید کوره هوای گرم، کاهش مصرف انرژی برای تولید گرما است. این وسیله نسبت به سایر لوازم گرمایشی از سوخت کمتری برای ایجاد دما در محیط بهره می برد. همچنین بازدهی و تولید حرارت کوره هوای گرم از سایر سیستم های گرمایشی بیشتر بوده؛ به همین دلیل فضای گسترده تری را گرم می نمایند. کوره های هوای گرم به نسبت سایر لوازم گرمایشی، آلودگی زیادی تولید نمی کنند. بنابراین استفاده از این کوره ها سبب کاهش آلاینده ها در محیط خواهد شد. از طرفی نصب، راه اندازی و نگهداری کوره های هوای گرم بسیار سریع تر و ساده تر از لوازمی همچون شوفاژ و پیکج بوده که به همین دلیل استفاده از آن ها به مراتب راحت تر است. کوره های هوا گرم این قابلیت را دارند که بتوان آن ها را در مواقع دلخواه خاموش کرد؛ زیرا روشن شدن و راه اندازی آن ها به آسانی صورت گرفته و به سرعت مکان مورد نظر را گرم می نمایند. در حالی که برای بسیاری از لوازم دیگر این امکان وجود نداشته و می بایست ساعت ها برای گرم شدن محیط منتظر ماند. همچنین این سیستم می تواند بر روی درجه دمای مورد نظر تنظیم شده و همواره گرمای محیط را در یک میزان ثابت، حفظ نماید. این نوع سیستم های گرمایشی علاوه بر اینکه دما و حرارت بالایی را در سطحی وسیع تولید می کنند، اتلاف انرژی نیز در آن ها بسیار کم بوده و میزان اندکی از گرما را هدر می دهند. به علاوه کوره های هوای گرم با داشتن سیستم امنیتی، کنترل زیادی بر روی کارکرد خود دارند؛ زیرا با تعبیه چندین سوپاپ و ترموستات در ساختمان آن ها، به گونه ای طراحی شده اند که می توانند به صورت اتوماتیک در هنگام بروز خطراتی همچون آتش گرفتگی و برق گرفتگی خاموش شوند. 
پس از بررسی مزیت ها حال نوبت به بر شمردن عیوب کوره هوای گرم می رسد. یکی از معایب این نوع سیستم های گرمایشی، ایجاد صدای نامناسب و همچنین گرد و غبار ناشی از گردش فن بوده که ممکن است در برخی از مکان ها نامطلوب و آزاردهنده باشد. همچنین وزن سنگین کوره های هوای گرم، حمل و نقل آنان را دشوار کرده است و به آسانی نمی توان این سیستم ها را جا به جا نموده و حرکت داد. شما عزیزان می توانید برای خرید، استعلام قیمت و کسب اطلاعات تخصصی درباره کوره هوای گرم گلخانه با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

ویژگی های کوره هوای گرم

نکات مهم در خصوص استفاده از کوره هوای گرم

برای جلوگیری از آسیب دیدگی و خراب شدن کوره های هوای گرم و همچنین دوام بیشتر این سیستم های گرمایشی، نکاتی وجود دارد که می بایست حتما به آن ها توجه نمود. با در نظر داشتن و رعایت این موارد می توان مانع از معضلات و هزینه های گزاف ناشی از آن ها شد:

  • بررسی و تنظیم ترموستات: ترموستات در کوره هوای گرم، وسیله ای است که توسط آن می توان کوره را بر روی دمای دلخواه تنظیم نمود. برای این کار باید دقت داشت تا دمای مناسبی را در نظر بگیرید؛ زیرا با تنظیم ترموستات بر روی درجه ی دمای بالا، کوره هوای گرم سوخت بیشتری را مصرف کرده که به تدریج علاوه بر اتلاف و هدر رفتن انرژی، سبب استهلاک سیستم نیز خواهد شد. از طرفی اگر ترموستات را بر دمای پایین تنظیم نمایید، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا محیط مورد نظر شما گرم شود؛ پس می بایست درجه ی مناسبی را برای تنظیم ترموستات بیابید. همچنین ترموستات به عنوان یک سیستم ایمنی در کوره عمل می کند و سبب شده در هنگام خطراتی همچون آتش سوزی، کوره به صورت اتوماتیک خاموش شود بنابراین همیشه ترموستات را چک نموده و از سلامت و کارایی آن اطمینان حاصل کنید.
  • گردگیری و نظافت: فیلترهای هوای کوره باید هر چند وقت یکبار بررسی شده و در صورت آسیب دیدگی یا خراب بودن، تعویض شوند. گاهی این فیلترها سالم بوده و فقط می بایست آنها را گردگیری یا شست و شو نمایید. زیرا تمیزی و عاری از آلودگی بودن این فیلترها سبب عملکرد بهتر کوره هوای گرم می گردد.
  • تعمیر قطعات: اگر متوجه آسیب و نقصی درکوره هوای گرم شدید حتما از یک متخصص و کارشناس، مشاوره بخواهید. رفع مشکل و تعمیر این لوازم گرمایشی صنعتی، تنها با تشخیص افراد مجرب در این زمینه ممکن خواهد بود.

شما عزیزان می توانید برای خرید انواع کوره هوای گرم و کسب اطلاعات درباره این محصول با کارشناسان نیکاسان ارتباط برقرار نمایید. نیکاسان ارائه دهنده کوره هوای گرم نیرو تهویه البرز است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش نیکاسان در ارتباط باشید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن