0سبد خرید
بهترین کولر آبی

با فرارسیدن فصل گرما توجه همه به سوی کولرهای آبی و گازی معطوف می‌شود. اما، از آن جایی که کولرهای گازی انرژی سرسام آوری را مصرف کرده و قیمت گزافی نیز دارند، بهترین گزینه برای انتخاب، کولرهای آبی هستند. این کولرها می‌تواند خیال سرپرست خانواده را از مصرف انرژی و هزینه برق راحت کند؛ چراکه با تولید موتورهای کم مصرف دیگر خبری از قبض‌های برق چند صد هزار تومانی نیست. هر ساله شرکت‌های کولرسازی از جدیدترین تکنولوژی‌های خود رونمایی کرده و محصولات خود را با بهترین کیفیت به فروش می‌رسانند. اما، استفاده از این کولرها در هر مکانی خصوصا جاهایی که خود دارای رطوبت می‌باشد مناسب نبوده و باید با توجه به شرایط آب و هوایی و فضای داخلی محیط انتخاب شوند.

انواع کولرهای آبی

کولرهای آبی به دو مدل پوشالی و سلولزی تقسیم می‌شوند. معیار این دسته بندی نیز نوع دریچه آنهاست؛ به گونه‌ای که برخی از این مدل‌های را می‌توان با تعویض دریچه به یک مدل جدیدتر تبدیل کرد. توجه داشته باشید که کولرها را باید نسبت به محیط مورد نظر انتخاب کرد. در بالکن‌ها باید از نمونه‌های بالازن استفاده کرد و در پشت بام نیز بهتر است کولرهای بغل زن را نصب کرد.

کولر آبی پوشالی

کولرهای آبی پوشالی قدیمی ترین کولرهای مورد استفاده در بین مردم بوده و سال‌هاست که در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شوند. این کولرها دارای یک الکتروپمپ به منظور هدایت کردن آب به سمت پوشال‌ها هستند. همچنین برای انتقال هوای مرطوب نیز از یک الکتروفن قوی استفاده می‌کنند. پوشال‌های نیز نقش ویژه‌ای در خنک کردن موتور و فضای داخلی کولر دارند؛ به گونه‌ای که اجازه نمی‌دهند هوای کولر به بیرون انتقال یابد. توجه به مارک کولر آبی یکی از مهمترین فاکتورها هنگام خرید است. بهتر است برای انتخاب یک مارک مناسب از کارشناسان باتجربه و خبره کمک بگیرید.

کولر آبی سلولزی

کولر سلولزی نسل جدید کولرهای آبی بوده و هم اکنون در بسیاری از فروشگاه‌های کشور به فروش می‌رسند. در این مدل از کولر به جای پوشال از ورقه‌های نازک و موج دار پدهای سلولزی استفاده شده است. این امر موجب شده است تا بازدهی کولر سلولزی از نمونه‌های پوشالی به مراتب بیشتر شود. برای درک بهتر موضوع می‌توان ورقه‌های سلولزی را به مقواهای نازک تشبیه کرد که هوا هنگام برخورد با آن سطح مقطع بیشتری را تجربه خواهد کرد با این تفاوت که جنس پدها از کاغذ کرافت اروپایی است. یکی از مزایای کولرهای سلولزی این است که هوا را تا 30 درصد بیشتر از کولرهای آبی خنک‌تر می‌کنند. این امر موجب می‌شود تا بازدهی کولر تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و از اتلاف انرژی زیاد جلوگیری شود. از دیگر ویژگی‌های کولرهای سلولزی می‌توان به صدای کم، استحکام بالا، جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل محیط و انتقال هوای مطبوع‌تر اشاره کرد.

بهترین کولرهای آبی

کولر آبی مارک خوب چی معرفی می کنید

کولر آبی انرژی: جنس بدنه این کولر نیز از گالوانیزه بوده و مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت، حرارت و خوردگی دارد. وزن خالص این کول بین 50 الی 60 کیلوگرم بوده و ولتاژ برقی آن 220 می‌باشد. از قابلیت‌های کولر انرژی مجهز بودن آن به ترموستات تنظیم دما است. انرژی یکی از شرکتهایی هست که حرفه‌ی اصلی این شرکت ساخت کولر است و با توجه به این اینکه برخی از مارکهای درون بازار کولر را در جاهای دیگر تولید کرده و سپس مارک خود را روی آن میگذارند، این کولر با بهترین کیفیت در کارخانه انرژی تولید می‌شود. کولر انرژی از اولین کولرهای سلولزی تولید داخل کشور می‌باشد.

کولر آبی لورچ: کولر آبی لورچ دارای طرح‌ها و انواع مختلفی بوده و جزو محبوب ترین کولرهای آبی است. قسمت‌های فلزی این کولر از جنس ورق گالوانیزه بوده و در برابر رطوبت و خوردگی بسیار مقاوم هستند. این کولر با طراحی منحصربفرد خود، آب پمپ را به تمام قسمت‌های پوشال پخش می‌کند.

کولر آبی ابسال: کولرهای آبی ابسال از قدیمی ترین مارک‌ها تولیدی کشور هستند و کارایی زیادی دارند. این کولرها در برابر رطوبت و گرما مقاومت بالایی از خود نشان داده و در گرم ترین روزهای تابستان نیز فضای خانه را خنک می‌کنند.

کولر آبی سپهر الکتریک: کولرهای آبی سپهر الکتریک از جنس ورق گالوانیزه ساخته شده‌اند و مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی و همچنین خوردگی دارند. این کولرها دارای کلید حفاظت از جان هستند و راندمان بالایی دارند.

کولر آبی البرز: از دیگر مارک‌های معروف کولر آبی می‌توان به کولرهای آبی البرز اشاره کرد. این کولرها در دو اندازه 15000 و 18000(روبروزن،بالازن،پایین‌زن) تولید شده و نسبت به تغییرات محیطی سازگار هستند. کولرهای البرز از دسته کولرهای پلیمری می‌باشد.

برای خرید انواع کولر می توانید با بخش پشتیبانی سایت نیکاسان تماس حاصل نمایید. مشاورین نیکاسان برای راهنمایی و مشاوره با شما عزیزان، آماده پاسخگوئی هستند.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن