0سبد خرید
سیستم سرمایش و گرمایش مرغداری

یکی از مسائل مهم و حیاتی در زمینه پرورش دام و طیور، مباحث مربوط به سیستم گرمایش و سرمایش سالن های محل نگهداری این حیوانات است و این موضوع از زمان آغاز پیدایش این صنعت از مهمترین دغدغه های فعالان در این صنعت می باشد.
دمای محیط از مهمترین مسائلی است که تاثیر مستقیم بر میزان رشد طیور دارد و در روزهای آغازین زندگی جوجه ها در صورت مناسب نبودن هوای سالن مرغداری این امکان وجود دارد که آسیب جدی بر آن ها وارد شود. البته نحوه گرمایش مرغداری باید به گونه ای باشد که از نظر هزینه های تحمیل شده در نهایت صرفه اقتصادی داشته باشد. برای گرمایش سالن مرغداری برخی از فاکتورها از اهمیت بالایی برخوردارند که در ادامه به آن اشاره می کنیم. تجهیزات گرمایش سالن مرغداری علاوه بر این که از نظر هزینه های تامین و نصب دستگاه ها باید دارای توجیه اقتصادی باشند بایستی از جنبه هزینه سرویس های دوره ای و کنترل نیز به صرفه باشند. تجهیزات گرمایشی و سرمایشی باید استاندارد بوده و از لحاظ ایمنی برای کارکنان و طیور ایمن باشد. برای تهیه انواع سیستم های سرمایش و گرمایش مناسب برای استفاده در مرغداری با نیکاسان تماس بگیرید در فروشگاه اینترنتی نیکاسان انواع هیترهای مرغداری برای تامین گرمای مورد نیاز این مکان ها ارائه شده است.

سیستم های سرمایش و گرمایش مرغداری

روش های مختلف سرمایش و گرمایش مرغداری

برای تامین دمای مطلوب سالن های پرورش طیور می توان از دو روش کلی استفاده نمود:

  • روش اول: استفاده از سیستم مرکزی: در مناطقی که دارای دمای گرم و یا معتدل هستند از این نوع سیستم های گرمایشی برای تامین گرمای همه فضاها در سالن استفاده می شود. از این روش معمولا در 15 روز اول دوره های پرورش جوجه ها استفاده می شود.
  • روش دوم: استفاده از سیستم های موضعی یا غیرمرکزی: در مناطق سردسیر که استفاده از سیستم های مرکزی صرفه اقتصادی ندارد و به عبارتی اتلاف انرژی آن بسیار بالاست از سیستم های موضعی برای تامین دمای مطلوب فضا استفاده می شود. شناخته شده ترین سیستم گرمایش موضعی، مادر مصنوعی است که دارای بخش های مختلفی همچون منبع تولید حرارت، چهارچوب و یا قلاب آویز و چتر مادر مصنوعی است. چتر های مادر یا به وسیله قلاب از سقف آویزن شد و یا با استفاده از چهارچوب های مخصوص بر روی بستر جای می گیرند. سیستم های مادر مصنوعی با توجه به سوخت مصرفی برای تامین گرما، به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که عبارتند از: سیستم های گازی، گازوئیلی، برقی و سیستم های تشکیل شده از لوله های آب گرم در نزدیکی کف سالن. چترهای مادر، گرما را بر روی طیور در سالن های پرورش، متمرکز می کند.

در سالن های مرغداری می توان از تلفیقی از سیستم های مرکزی و موضعی برای تامین شرایط دمایی مطلوب استفاده نمود.  برای اطلاع از هزینه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده در مرغداری از جمله قیمت پد سلولزی مرغداری، قیمت انواع هیتر و ... با نیکاسان همراه شوید.

روش های مختلف سرمایش و گرمایش مرغداری  

انواع سیستم های سرمایش و گرمایش مرغداری

در سیستم های گرمایشی تمام سالن، هوای گرم تولید شده توسط تجهیزات گرمایشی به وسیله دمنده ها و کانال های هوا به سمت سالن مرغداری هدایت می شود که از سوخت هایی چون نفت، گاز، گازوئیل و مازوت استفاده می کنند. با توجه به نوع سیستم انتخاب شده برای تامین دمای محیط مرغداری ها از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

  • گرم کنده چهار شاخ: متداول ترین دستگاه در مرغداری های سنتی و نمیه سنتی که شامل منبعی حرارتی است که بر روی چهارپایه هایی در کف سالن جای می گیرد. هزینه کم از مزایا و عدم یکنواختی دما در سالن از معایب این روش است.
  • هیترهای کوره ای و کابینتی: حرارت تولید شده در کوره هوای گرم این تجهیز توسط یک فن با قدرت به محیط سالن منتقل و در بخش های مختلف سالن به گردش در می آید. این دستگاه با قدرت های مختلف تولید شده و برای سالن های با وسعت متفاوت کاربرد دارد.
  • هیترهای موشکی: این هیترها با استفاده از تجهیزات خاصی از سقف آویزان شده و در در توان های مختلف برای فضاهایی با وسعت گوناگون کاربرد دارند. هیتر های موشکی با سوخت نفت، گاز و گازوئیل کار می کنند و از مزایای آن مجهز بودن به سنسورهای حرارتی و قابلیت کار کردن به صورت اتوماتیک را می توان نام برد.
  • هیترهای تابشی: در این سیستم ها گرما مستقیما به بدن پرنده تابانیده می شود از این سیستم ها در مناطق سردسیر استفاده می شود.

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره دربار سیستم های سرمایش و گرمایش مرغداری با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن