0سبد خرید
 محاسبه توان هیتر

امروزه در بازارها ما شاهد انواع هیترها هستیم که هر کدام توان متفاوتی دارند و برای محیط مشخصی مناسب هستند. زمانیکه قرار است از هیترها استفاده کنید، باید بتوانید توان آن ها را نیز محاسبه کنید تا در نهایت بهترین بازدهی را از آنان دریافت کرده و راندمان را افزایش دهید.
از طرفی با محاسبه توان هیترها و بررسی ولتاژ و برق ورودی به دستگاه می توانید، سلامت دستگاه خود را نیز تضمین کنید. به این صورت که با کنترل میزان ولتاژ ورودی، از عبور جریان برق به مقدار زیاد و کم پیشگیری کنید، زیرا برخلاف باور عموم ورود جریان برق به مقدار زیاد همیشه نتایج مثبتی ندارد بلکه هر دستگاه مقاومت مشخصی در برابر میزان ولتاژ معینی دارد که اگر از مقدار آن کم یا زیاد شود به دستگاه آسیب می رسد.

فرمول محاسبه توان حرارتی هیتر

دستگاه های حرارتی هر کدام می توانند تا یک میزانی محیط را گرم کنند، که این مسئله کاملاً بستگی به فاکتورهایی همچون حجم محیط دارد. از این رو ما با محاسبه توان هیتر مورد نظرمان خواهیم توانست در انتخاب دستگاه مورد نظر، به درستی عمل کنیم و دستگاهی با توان کافی خریداری کنیم.
شاید در ابتدا تصور کنید که محاسبه توان هیترها بسیار کار سختی است و نیاز به تخصص بسیار زیادی دارد اما شما به راحتی می توانید با در نظر گرفتن چندین داده و جایگذاری آن ها در فرمول های مشخص، توان هیتر مورد نظر خود را محاسبه کنید که در این مقاله از نیکاسان تصمیم به بررسی این فرمول و آموزش محاسبه آن را داریم.

فرمول محاسبه توان حرارتی هیتر

برای اینکه بتوانید توان حرارتی یک محیط را اندازه گیری کنید باید چندین داده داشته باشید تا به کمک فرمول محاسبه توان حرارتی، در نهایت به این موضوع برسید که دستگاه حرارتی شما تا چه حد توان گرم کردن محیط را دارد. ابتدا باید حجم (v) اتاق را اندازه گیری کنید. این حجم بسته به اینکه فضای اتاق چه شکلی است، اندازه گیری می شود. برای مثال برای یک اتاق مربعی به ضلع 10 متر می توانید با ضرب 10*10*10 به حجم نهایی سازه برسید. به طور کلی با ضرب کردن طول، عرض و ارتفاع ساختمان می توانیم به حجم برسیم.
سپس باید دمای خارجی و داخلی سازه را محاسبه کنید. بهتر است برای این امر، دمای میانگین را در نظر بگیرید و دمای داخلی را از دمای خارجی کم کنید تا به یک عدد مشخص برسید. اکنون به کمک ضریب پراکندگی سازه مورد نظرمان خواهیم توانست توان حرارتی هیتر را محاسبه کنیم. کافی است که هر سه داده ای که در بالا ذکر کردیم را در هم ضرب کنید تا در نهایت توان نهایی دستگاه مشخص شود.
این توان به شما کمک می کند که میزان برق مصرفی خود را نیز محاسبه کنید. به این صورت که باید عددی که تحت عنوان توان به دست آمده را در زمان بر حسب ثانیه ضرب کرد تا در نهایت میزان جریان الکتریکی مورد نیاز به دست بیاید.
فراموش نکنید که حتما واحد زمان در این فرمول باید ثانیه باشد. برای مثال اگر خواستید میزان مصرف انرژی در 1 دقیقه را محاسبه کنید، کافی است که در فرمول عدد 60 ثانیه را ذکر کنید نه 1 دقیقه را. زیرا واحد بین المللی آن ثانیه است و استفاده از هر واحدی غیر ثانیه باعث می شود که به عدد اشتباهی برسیم.

فواید محاسبه توان حرارتی هیتر

همانطور که دیدید، محاسبه توان می تواند به ما اطلاعات بسیار سودمند و مفیدی دهد، که اگر رسیدن به حداکثر بازدهی برای شما اهمیت دارد باید توان دستگاه ها را لحاظ کنید. توان حرارتی یک دستگاه همان واحدی است که به ما نشان می دهد که یک دستگاه گرمایشی تا چه حدی می تواند به گرمازایی در محل کمک کند و محیط را گرم کند.

فواید محاسبه توان حرارتی هیتر

هر چند که دستگاه های گرمایشی در همه خانه ها و مراکز یافت و در وهله اول این کار بسیار بیهوده به نظر می آید اما درباره گلخانه ها و مراکزی مانند مرغداری ها و ... اینگونه نیست. چرا که سودآوری و میزان بازدهی آنان تماماً به تنظیم دمای محیط بستگی دارد و هر گونه اختلال در سیستم های گرمایشی می تواند ضرر بسیار هنگفتی به افراد برساند و سبب از بین رفتن محصولات زیادی شود. به همین دلیل است که اغلب مراکز بزرگی که نیاز به حفظ دمای مشخصی دارند، ابتدا قبل از خرید دستگاه های هیتر به محاسبه توان حرارتی آنان می پردازند تا دیگر نگرانی درباره دستگاه مورد نظر خود نداشته باشند.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن