0سبد خرید
میزان مصرف گاز بخاری کارگاهی

بخاری گازی کارگاهی یکی از تجهیزات گرمایشی است، که فضای گرم و مطبوعی در محیط‌های بزرگ صنعتی و تجاری به وجود می‌آورد. این بخاری به دلیل فن دمنده‌ای که دارد، باد گرم به وجود آمده را به فاصله‌ای دورتر از خودش پرتاب می‌کند و تمام محیط را به صورت یکنواخت گرم می‌کند.
البته در مدل جدیدتر، بخاری کنترل اتوماتیک نیز وجود دارد و با استفاده از کنترل اتوماتیک می‌توان دمای فضا را کنترل کرد. همچنین در این بخاری کارگاهی به دلیل وجود فن انتقال حرارت، دما با سرعت بیشتری به محیط‌های دورتر از بخاری انتقال پیدا می‌کند. این بخاری‌ها مستقل از سیستم اصلی و مرکزی موتورخانه، کار می‌‌کنند و جزء بهترین روش‌های گرمایشی برای محیط‌ها و فضاهای بزرگ به شمار می‌آیند.

میزان مصرف گاز بخاری کارگاهی

مصرف گاز بخاری کارگاهی

مصرف انرژی هیتر و یا بخاری کارگاهی با گاز طبیعی است و دستگاه با اتصال به گاز شهری کار می‌کند.در مکانهایی که گاز شهری در دسترس نیست هم می‌توان از گاز LPG استفاده نمود. میزان مصرف سوخت این نوع بخاری با گاز شهری در یک ساعت 4.8 متر مکعب است و در صورت استفاده از گاز LPG  در هر ساعت 3.7 کیلوگرم می‌باشد. همچنین سایز بزرگ این بخاری‌ها یا همان مدل GH0640  در بخاریهای برند انرژی، مناسب گرم کردن متراژهای 7۰۰ الی ۹۵۰ متر مکعب هستند.
به همین منظور این محصول را برای گرم کردن محیط‌هایی همچون انواع کارگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، سالن‌های مدارس و همچنین مساجد و حسینیه‌ها مورد استفاده قرار می‌‌دهند. قدرت حرارتی ورودی بخاری‌های کارگاهی حدود ۵۰ هزار کیلوکالری در ساعت است.
همچنین میزان هوادهی این محصول همانطور که گفتیم ۵.۳ مترمکعب در ساعت است. وزن این بخاری به نسبت متعادل است و قابلیت جابجایی آن فراهم شده است. این بخاری‌ها با وزن 87 کیلوگرم، می‌توانند به راحتی در مکان ‌های مختلف جابجا شوند.همچنین قابلیت نصب بر روی چهارپایه زمینی و یا روی دیوار را دارد.
نوع سوخت و مصرف این نوع بخاری گاز طبیعی است و دارای کنترل ترموستاتیک است و مصرف سوخت آن سالیانه، کمتر می‌باشد. به دلیل گرمایش بسیار عالی که این بخاری دارد، مصرف گاز بخاری کارگاهی به مراتب کمتر از انواع بخاری‌ها و دیگر هیترهای صنعتی است و به همین جهت استفاده از آن برای سالن‌های با متراژ بزرگ تولیدی و صنعتی، کاملا مقرون به صرفه است.

مصرف گاز بخاری کارگاهی

جدول مصرف گاز بخاری کارگاهی

در بین انواع بخاری‌ها و هیترهای صنعتی و کارگاهی می توان مدل های گوناگونی را مشاهده کرد. به عنوان مثال بخاری های کارگاهی که با مصرف برق کار می‌کنند، در بسیاری از مواقع مقرون به صرفه نیستند و هزینه‌های پرداختی برای صاحبان مشاغل افزایش پیدا می کند.
این بخاری‌ها در بسیاری از مواقع فقط برای استفاده در گلخانه مناسب هستند. اما بخاری ‌های گازی کاملا عالی و مناسب برای مصارف مختلف از جمله انواع سالن‌ها، سوله‌ها، کارگاه‌ها، گاوداریها، تعمیرگاه‌ها و ساختمان‌های در دست اجرا و ساخت هستند.
جدول مصرف گاز بخاری کارگاهی نسبت به انواع هیترهای گازی بسیار کم مصرف تر بوده و نشان از صرفه اقتصادی بسیار بالای این محصول دارد. مشتری می‌تواند به هنگام خرید بخاری کارگاهی حتما نسبت به جدول مصرف گاز آن توجه کرده و نوعی از بخاری را خریداری کند، که مصرف سوخت آن کمتر و فضای قابل گرمایش آن بیشتر باشد. بخاری گازی کارگاهی انرژی که اصطلاحا به آن 640 نیز گفته می‌شود راندمان حرارتی %۷۷ – %۸۴٫۶ ( Gross- Net) دارا می‌باشد.

مصرف سوخت بخاری با متر مکعب در ساعت نشان داده می‌‌شود و در دفترچه راهنما و یا روی بدنه بخاری کارگاهی نصب شده است. دقت داشته باشید که بخاری‌های کارگاهی، حتما باید با استفاده از دودکش نصب شوند تا مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن برای افراد مشغول در سالن پیش نیاید. قطر لوله‌ی خروجی آن 15 سانتیمتر می‌باشد.
علاوه بر آن؛ این بخاریها می‌بایست در محلی نصب شوند که فاصله استاندارد با افراد و همچنین با اشیاء دیگر را داشته باشند. این مسئله هم می‌تواند موجب ایمنی بیشتر بخاری شود و هم به دلیل باز بودن اطراف آن، امکان گرمایش محیط نیز افزایش خواهد یافت.برای عملکرد صحیح دستگاه، فاصله فن تا دیوار پشت باید حداقل 30 سانتیمتر باشد.
بنابراین حتما هنگام نصب این محصول، استانداردهای کامل و شرایط ایمنی را در نظر بگیرید.نصب و راه اندازی دستگاه بایستی توسط نماینده مجاز سرویس انرژی با رعایت کلیه مقررات ایمنی صورت گیرد.

بخاری کارگاهی در برخی مواقع با سوخت گازوئیل نیز کار می‌ کند؛ اما این سوخت‌ها آلودگی بسیار زیادی را به هوا منتقل می ‌کنند.
البته بخاری‌های برقی نیز وجود دارند که مصرف انرژی آن‌ها مقرون به صرفه نیست. بهترین گزینه برای کارگاه، بخاری گازسوز است که به راحتی می ‌تواند با صرف هزینه کم؛ تمامی محیط را به صورت یکنواخت گرم کند. اما اگر به دنبال گرمای مطبوع در عین مصرف کم سوخت هستید، حتما باید به برند مورد نظر خود توجه داشته باشید و بخاری را در برندهای معتبر و با کیفیت خریداری نمایید. شما می توانید بخاری کارگاهی را از فروشگاه نیکسان بخرید. فروشگاه نیکاسان علاوه بر بخاری کارگاهی، عرضه کننده هیتر کارگاهی یا همان هیتر صنعتی برای کارگاه شما است. اگر قصد خرید وسیله سرمایشی و گرمایشی برای کارگاه خود را دارید، فروشگاه نیکاسان بهترین مرکز فروش بخاری کارگاهی در خدمت شما مشتریان عزیز است.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول میزان مصرف گاز بخاری کارگاهی

میزان مصرف گاز بخاری کارگاهی چقدر است؟

میزان مصرف سوخت گاز بخاری کارگاهی در یک ساعت ۵.۳ متر مکعب گاز طبیعی است. همچنین نوع مناسب و سایز متوسط رو به بزرگ این بخاری ها، مناسب گرم کردن متراژهای ۵۰۰ الی ۹۵۰ متر مکعب هستند.

میزان مصرف گاز بخاری کارگاهی در مقایسه با بخاری های صنعتی چگونه است؟

مصرف گاز بخاری کارگاهی به مراتب کمتر از انواع بخاری ها و دیگر هیترهای صنعتی است و به همین جهت استفاده از آن برای سالن های با متراژ بزرگ تولیدی و صنعتی، کاملا مقرون به صرفه است.

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن