0سبد خرید
محاسبات کوره هوای گرم

با شروع فصل سرما نیاز به کوره هوای گرم شدت می گیرد. این کوره ها با توجه به ظرفیت تولید حرارت بالا، وظیفه گرم نگه داشتن محیط های بزرگ را دارند؛ مرغداری، گلخانه، کارخانجات یا کارگاه های صنعتی از جمله مکان هاییست که کوره هوای گرم بسیار سودمند است. همانطور که گفته شد این محصولات ظرفیت گرمایی بالایی دارند و برای خرید باید به این مقوله توجه کرد. حال این سوال پیش می آید که این ظرفیت حرارتی چگونه به دست می آید. در این مقاله از نیکاسان پاسخ این سوال را بررسی می کنیم. برای خرید انواع تجهیزات گلخانه از جمله کوره هوای گرم گلخانه می توانید به سایت نیکاسان مراجعه کنید. 

محاسبات انتخاب ظرفیت کوره هوای گرم

همیشه گفته شده است که کوره هوای گرم متناسب با محیط مد نظر خود را انتخاب کنید ولی هیچگاه به این موضوع اشاره نشد که منظور از این حرف چیست. کوره ی مناسب برای محیط، کوره ایست که ظرفیت حرارتی مناسبی به محیط انتقال دهد یا به عبارت دیگر هماهنگ با متراژ محیط گرما تولید کنند. در اینجا از ارتباط میان ظرفیت گرمایی کوره و متراژ محیط صحبت شد. اهمیت محاسبات آنجایی مشخص می شود که پس از خرید محصول متوجه می شوید که محیط اصلا گرم نمی شود و کوره توانایی گرم کردن این محیط را ندارد. البته عکس این قضیه هم صادق است؛ به این صورت که با حداقل حرارت تولید شده باز هم محیط بیش از اندازه گرم است. با محاسباتی که کارشناسان انجام می دهند، بهترین گزینه برای محیط شما انتخاب می شود. در این محاسبات از چه پارامتر هایی استفاده می شود؟ چرا این پارامترها اهمیت دارند؟ در ادامه به این دو پاسخ داده می شود. شما عزیزان می توانید برای خرید، استعلام قیمت و کسب اطلاعات تخصصی درباره کوره هوای گرم گلخانه با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

محاسبات انتخاب ظرفیت کوره هوای گرم 

داده های مورد نیاز به کارشناس تحویل داده می شود. مهم ترین عامل، متراژ محیط است. اطلاعات مربوط به متر مکعب محیط به همراه تعداد پنجره ها و در های ورودی به فرد حسابگر داده می شود. دمای بیرون (در زمستان این دما معمولا بین 5- تا 20- درجه سانتی گراد نوسان دارد) و دمای مورد نیاز محیط داخلی تعیین می گردند. برای مثال گلخانه ها به دمایی بین 15-27 درجه و مرغداری ها به دمایی بین 18-24 درجه سانتی گراد نیاز دارند. مقدار دقیق قطر خروجی کوره (منظور از خروجی، قسمتی است که آلاینده های تولید شده به بیرون هدایت می شوند) برای لوله کشی، نصب هواکش و طول کانال های مورد نیاز برای انتقال گرما به محیط نیز مورد نیاز هستند. حالا کارشناس تمامی این موارد را در اختیار دارد و نوبت به این مرحله می رسد که دست به کار شود. محاسبات انجام می گیرد، میزان ظرفیت گرمایی دستگاه مورد نیاز به دست می آید و با بررسی محصولات فروشگاه، فهرستی از گزینه های مناسب به مشتری ارائه داده می شود. بر اساس این اطلاعات ممکن است که محیط بجای یک کوره، به چند کوره برای نصب در محل های متفاوت نیاز داشته باشد. حتی بنا به فعالیتی که در محیط صورت می گیرد (پرورش گیاه، مرغ یا فعالیت صنعتی)، احتمال دارد که کارشناس صلاح بداند که کوره بیرون از محیط کار نصب شود. طی صحبت های طولانی میان کارشناس و مشتری در نتیجه کوره یا کوره های هوای گرم مناسب انتخاب و نهایتا نصب می شوند.

محاسبات انتخاب ظرفیت کوره هوای گرم

روش حل مسئله ظرفیت کوره هوای گرم

با توجه به اطلاعاتی که قرار است به کارشناس تحویل داده شود، مشخص می شود که این محاسبات کار راحتی نیست. کارشناس بعد از گذشت چند دقیقه ظرفیت گرمایی مورد نیاز محیط را به دست می آورد. به عبارت بهتر، میزان گرما یا میزان کیلوکالری گرمایی که محیط نیاز دارد اندازه گیری می شود و در آخر این عدد با ظرفیت گرمایی محصولات موجود مقایسه می گردد. با توجه به صلاحدید کارشناس، یک یا حتی چند گزینه پیشنهاد می شود. مشتری نیز با مشورت با مدیر مالی مناسب ترین کالا را خریداری می کند.
نیکاسان عرضه کننده انواع مختلف سیستم های سرمایشی و گرمایشی به بازار است. نیکاسان با هدف رفع نیاز مشتری، در تلاش است که مناسب ترین گزینه ها را به مخاطب خود ارائه دهد. فروشگاه نیکاسان از به روز ترین و در دسترس ترین امکانات برخوردار است که با یک جستجوی ساده فهرستی از محصولات مد نظر نمایش داده می شود. برای سفارش کوره هوای گرم و محصولات مشابه با نیکاسان همراه باشید و با ما یک خرید آسان و رضایت بخش را تجربه کنید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن