0سبد خرید
بخاری سوله ای چیست

در سوله ها و سالن های صنعتی به دلیل بزرگ بودن فضا، باید از تاسیسات گرمایشی خاصی برای رساندن دما به حد ایده آل استفاده نمود. موضوع گرمایش محیط های کارگاهی در فصول سرد از دغدغه های کارفرمایان است. با توجه به نحوه حرکت جریان هوای گرم از سمت کف به طرف سقف در سوله ها و نیاز به صرف انرژی زیاد برای گرم کردن محیط سوله با وسعت بالا، استفاده از تجهیزات نوین برای تعدیل دمای فضای سوله در فصول سرد سال ضروری است. در فصول سرد سال در محیط های کارگاهی که از سیستم های گرمایشی متداول استفاده می کنند، گرما به سمت بالا حرکت کرده و در قسمت های بالای سوله تجمع می کند، اتلاف انرژی معمولا در این قسمت ها بالا بوده و در مقابل کف سالن که محل کار و فعالیت پرسنل است، هوا سرد بوده و باعث ایجاد اختلال در کار کارکنان می شود. راه های گوناگونی برای گرم کردن محیط سوله ها در فصل زمستان وجود دارد که شما می توانید با توجه به شرایط ساختمان سوله از بهترین روش استفاده نمایید. شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع بخاری مناسب برای سوله با مشاورین نیکاسان تماس بگیرید.

انواع بخاری سوله

برای گرمایش محیط های صنعتی و سوله ها سه روش کلی وجود دارد که عبارتند از:

  • بخاری سوله ای با حرارت مستقیم
  • بخاری سوله با حرارت غیر مستقیم
  • استفاده از بخاری برقی تابشی برای سوله

در بخاری های مورد استفاده برای سوله با حرارت مستقیم و یا غیر مستقیم می توان از گاز یا نفت به عنوان منبع سوخت استفاده نمود.

انواع بخاری سوله

بخاری سوله با حرارت مستقیم

استفاده از این بخاری ها برای فضاهای بسیار بزرگ مناسب است و باید محیط دارای سیستم تهویه مناسب باشد. هزینه استفاده از این نوع بخاری سوله با توجه کارایی که دارد، پایین بوده و تنوع بالایی از نظر مدل های قابل انتخاب در محیط دارند موارد ذکر شده از مزیت های بخاری با حرارت مستقیم است اما در مقابل این مزایا هزینه نصب بالای این تجهیزات و نیاز به تهویه می تواند از معایب آن باشد. شما می توانید انواع هیتر مناسب برای سوله را از نیکاسان تهیه کنید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت و مشخصات انواع بخاری کارگاهی با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

بخاری سوله با حرارت غیر مستقیم

استفاده از این بخاری ها برای گرمایش سوله هایی با وسعت بسیار زیاد توصیه نمی شود و بهتر است در کارگاه ها و انبارهای با وسعت متوسط نصب گردند. بخاری های با حرارت غیر مستقیم به دلیل بالانبردن رطوبت محیط نیازی به سیستم های تهویه هوا ندارند. بخار ی حرارت غیر مستقیم به شکل یونیت هیتر کارگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. از معایب این نوع بخاری نیز می توان به هزینه بالای نصب و از مزایای آن به پایین بودن هزینه های کارکرد اشاره نمود.

بخاری سوله با حرارت غیر مستقیم  

بخاری برقی تابشی برای سوله

بخاری های برقی در سایزهای گوناگونی عرضه شده اند که با توجه به سایز و بازدهی آن می توان مدل مناسب را برای سوله انتخاب نمود. این بخاری ها هزینه نصب پایین تری نسبت به سایر بخاری ها دارند و با توجه به ویژگی های منحصربفردی که دارند به عنوان گزینه ای ایده آل برای سیستم های گرمایشی سوله های کوچک مطرح هستند. از معایب این بخاری ها می توان به هزینه بالای انرژی مصرفی اشاره نمود که قبل از خرید باید این نکته را مد نظر قرار دهید. بخاری های تابشی از اشعه مادون قرمز برای گرم کردن محیط استفاده می کنند و اغلب در اشکال مستطیل و تیوپی تولید می شوند که به صورت دیواری و یا آویزان از سقف، نصب می شوند. در هنگام نصب این بخاری ها باید به استاندارد بودن فاصله مابین بخاری و محلی که باید گرم شود، دقت کنید زیرا در صورت عدم رعایت استاندارد فاصله ای در این نوع از بخاری ها، امکان بروز حوادث ناگوار وجود دارد.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن